Keynote klar....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-06 19:56

Så er Keynote'n klar
http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf06/
mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-01-06 21:31

Erik Richard Sørensen skrev:

> http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf06/

Kan det virkelig passe, at en MacBookPro kan trække en 30" Cinema
Display skærm? Det lyder vildt!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-01-06 10:11

> Kan det virkelig passe, at en MacBookPro kan trække en 30" Cinema
> Display skærm? Det lyder vildt!

Det kan en PB G4 (15" / 17") da også.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-01-06 16:56

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Det kan en PB G4 (15" / 17") da også.

Ja, det tyder det faktisk på. Det var jeg ikke klar over.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-01-06 17:28

Hej Thomas

Thomas G. Madsen wrote:

> Kan det virkelig passe, at en MacBookPro kan trække en 30" Cinema
> Display skærm?

Det kommer vel helt an på det grafikkort og RAM, der kommer i den...

> Det lyder vildt!

Tja, - der er så meget af det, der blev præsenteret, der lyder
'vildt'... - Hvad med funktionerne i den nye iLife 06? - Meget af det er
ganske enkelt en tilbagevenden til masser af de funktioner, der er/var i
den gamle ClarisImpact 2.0v3...

Men nu, hvor Apple er ude af alle de bindinger, der blev lavet dengang
Claris Corp. blev udskilt i Filemaker Inc., - ja, så kan de jo nærmest
gøre helt, som de vil. - Jeg har fx. savnet mange af funktionerne i
Impact i de nyere programmer, så derfor har jeg været særdeles glad for
at have beholdt min OS 9.x, så jeg kunne bruge Impact - bl.a. til
kalenderopsætninger og 'postkort' o.m.m....

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-01-06 16:28

> Det kommer vel helt an på det grafikkort og RAM, der kommer i
> den...

Det kommer vel nærmere an på, om der er dual-link support
eller ej og det overraskede mig, at der var support for det i
en Powerbook, når der ikke er det i de ældre Powermac G5'ere.
Min egen 2 x 1.8 Ghz G5 har det f.eks. ikke.

Dell har i øvrigt lige smidt en 30" på markedet:
<http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?c=dk&category_id=6198&cs=dkdhs1&first=true&l=da&page=productlisting.aspx&sku=52660>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-01-06 17:23

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Det kommer vel nærmere an på, om der er dual-link support
> eller ej og det overraskede mig, at der var support for det i
> en Powerbook, når der ikke er det i de ældre Powermac G5'ere.

Grafikkortet skal vist være nyt "nok".

> Dell har i øvrigt lige smidt en 30" på markedet:
> <http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?c=dk&category_id=6198&cs=dkdhs1&first=true&l=da&page=productlisting.aspx&sku=52660>

Der er noget med at Dell og Apple sælger stort set de samme skærme,
men mere om det ved jeg ikke.

Til mit daglige arbejde kunne jeg godt bruge en skærm med en
tre-firetusind pixels hen (men ned er ikke så vigtigt). Eclipse
sviner en del med pladsen. Men jeg tror ikke jeg med rimelighed kan
argumentere for at sådan en sjover burde stå på mit skrigebord.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-01-06 17:42

On 2006-01-15 16:27:57 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> said:

> Det kommer vel nærmere an på, om der er dual-link support eller ej og
> det overraskede mig, at der var support for det i en Powerbook, når der
> ikke er det i de ældre Powermac G5'ere.

alle 1x00 GPU'erne fra ATI har dual-link

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-01-06 18:17

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Der er noget med at Dell og Apple sælger stort set de samme
> skærme, men mere om det ved jeg ikke.

De plejer at bruge de samme paneler. Om det også er tilfældet
med 30-tommeren, ved jeg dog ikke.

> Til mit daglige arbejde kunne jeg godt bruge en skærm med en
> tre-firetusind pixels hen (men ned er ikke så vigtigt).

Jeg kunne også snildt fylde en 30" ud med diverse paletter. :)

--
Hilsen
Madsen