rosetta hvor langsomt er det
Fra : tom

Dato : 11-01-06 01:41

Nu da vi har fået de første intel bamser, kunne jeg godt lige tænke mig
at vide..
Nu skal det hele jo pludselig en tur forbi rosetta, der i følge flere
sites er ret langsom..
Nogen der ved om det - pludseligt - er blevet hurtigt, her op til
keynote, eller om de rigtigt mange gange omtale 4x hastigheder i
forhold til topmodellerne, igår, rent faktisk er på ren rå performance
( på cpu) eller om det er "den samme handling" på en intel og en
ikke-intelmac..?
Ved der er sådan et par rigtigt kloge hoveder her..
Tom

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 11-01-06 16:55

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> ikke-intelmac..?
> Ved der er sådan et par rigtigt kloge hoveder her..

Nu er der nok ingen der rigtig ved det før man har en maskine mellem
fingrerne. Umiddelbart ser det hurtigt ud på Keynote Webcasten hvor
Steve Jobs sidder og scroller igennem et Word dokument + leger med
Photoshop.

Umiddelbart vil jeg mene at Word så hurtigere ud end det er på min
maskine (1 Ghz 12" PB).

Jobs sagde dog at løsningen med Rosetta ikke ville kunne tilfredsstile
professionelle som arbejder rigtig meget i Photoshop - men det er jo kun
en kort overgang...

/anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-06 22:55

On 2006-01-11 16:54:41 +0100, noname@mail.dk (Anna M. Andersen) said:

> [...]
> Photoshop.
> Umiddelbart vil jeg mene at Word så hurtigere ud end det er på min

Det lyder meget plausibelt. du har to kerner, en mere moderne om mere
effektiv CPU og FSB og dobbelt så høj clockfrekvens. Desuden er
grafikortet voldsomt hurtigere og har langt mere ram end i din PB.

Mht PS er der nok heler ikke mange der i dag arbejder på en 1GHz single CPU G4.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-06 00:14

On 2006-01-11 01:40:47 +0100, tom <spam@bam.dk> said:

> [...]
> ikke-intelmac..?
> Ved der er sådan et par rigtigt kloge hoveder her..

de 4x er integer ydelsen på Core Dual vs G4/G5.
forskellen på FPU ydelse er næppe så stor,s let ikke når det drejer sig om G5.
forskellen ydelsen fra SMID'en SSE2/3 vs. Altivec er ligeledes næppe så stor.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jesper

Dato : 12-01-06 00:39

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> ikke-intelmac..?
> Ved der er sådan et par rigtigt kloge hoveder her..

Emulation er ikke voldsomt effektivt, end ikke engang når det er
indbygget i operativsystemet på MacTel maskinerne. I bedste fald kan det
vel sammenlignes med at køre et Javaprogram.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/