To forbindelser til samme mini
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 09-01-06 11:38

Hejsa

Jeg har to internetforbindelser. Begge er tilsluttet min mac mini. En adsl
på 4mbit (lan), og en anden på 10mbit (airport).

Nu vil jeg gerne bruge den ene til mailserveren (postfix+cyrus), og den
anden til ftp (pureftpd) og web (apache).

Det er også ok, hvis begge linier fungerer til det hele.

Hvordan gør jeg lige det?

Hvis jeg tilslutter begge forbindelser, så svarer serverne pt. alene på det
indbyggede ethernet kort.

/JD

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-01-06 16:41

"Jimmy Damsgård" <xxx@xxx.dk> writes:

> [...]
>
> Hvordan gør jeg lige det?
>
> Hvis jeg tilslutter begge forbindelser, så svarer serverne pt. alene på det

Jeg tror at du vil få problemer med at angive en fornuftig default
route for dine to interfaces. Under normale omstændigheder, vil du
angive statiske router for dit "sekundære" kort, og så lade dit
primære kort have en default gateway. Problemet er i bund og grund,
hvilket interface IP stakken skal svare på, når du får indkomne
forbindelser.

Jeg kan ikke lige gennemskue, om man kan være kreativ med NAT.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH