Itunes til Audio-CD og ARGH!
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-01-06 00:36

Hej,

Lad os sige, at jeg på Music Store har købt et album, som jeg ønsker
at brænde ned på CD, så det kan høres i bilen f.eks. Jeg har endnu
ikke fået råd til et anlæg med iPod-adapter, så man må nøjes med
at brænde albummet til CD-RW og derfra rippe til MP3, så man har
mulighed for at brænde en data-CD med mange MP3-numre på til bilen,
for anlægget i bilen kan trods alt afspille MP3 fra CD eller en
USB-nøgle.

I iTunes klikker jeg på 'Brænd disk', men får at vide, at albummet
ikke kan være på en enkelt disk, og om man vil oprette flere CD'er.
Det svares der ja til, men CD-RW'en i brænderen bliver smidt ud, da
skiven ikke er tom. Gid iTunes for hulen da bare ville spørge, om
man ville slette indholdet af skiven inden brændingen, men ak nej.

Nå, men der bliver så slettet et par CD-RW'er vha. diskværktøjet og
man sparker den i gang med at brænde, men da begge diske er brændt,
opdager man, at alle numrene på enten CD1 eller CD2 mangler info
om navn på nummer, kunstner osv. Numrene hedder simpelthen bare
Track1, Track2 osv., men som regel altid kun på den ene af diskene
og nogle gange på disk 1 og andre gange på disk 2.

Hvorfor kan den ikke bare finde ud af at brænde 2 eller flere diske
hvor alle numrene i det mindste har sit rette navn, som de jo har
i iTunes, inden man begynder at brænde? Det drejer sig om iTunes
6.01, som kører på en OS 10.4.3.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-06 01:11

On 2006-01-07 00:35:41 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> said:

> [...]
> hvor alle numrene i det mindste har sit rette navn, som de jo har
> i iTunes, inden man begynder at brænde? Det drejer sig om iTunes 6.01,

en Audio CD kan ikke indeholde ID3 tags, derfor får du ikke dine tags med over.

Da du ikke kan få hele albummet ned på en CD betyder det også at du
ikke kan slå den op i diverse databaser på indened, da der benyttes
spilletid på de enkelte spor samt rækkefølgen på sporene til at
identificere en audio CD.

prøv en 80 minuttes disk istedet.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-01-06 13:01

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> en Audio CD kan ikke indeholde ID3 tags, derfor får du ikke dine
> tags med over.

Men den kan indeholde CD-text og det er vel det iTunes inkludrer,
når man brænder til en enkelt CD, for jeg mener, at anlægget i
bilen viser numrenes navn, når jeg fra iTunes har brændt et album
ned på en enkelt CD. Er dog ikke helt sikkert.

> [...]
> benyttes spilletid på de enkelte spor samt rækkefølgen på
> sporene til at identificere en audio CD.

Det er nemlig også et problem ja. Hvis bare jeg kunne det, så var
skaden ikke så stor, for så kunne jeg bare bede MP3-ripperen om
at slå numrene op, inden der rippes til MP3.

> prøv en 80 minuttes disk istedet.

Det er en 80 minutters CD-RW.

Ærgerligt, at man ikke kan brænde Audio-DVD'er, for jeg har
efterhånden købt mange albums på Music Store, som ikke kan være
på en enkelt CD.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bruno

Dato : 07-01-06 16:59

Thomas G. Madsen wrote:

> Det er en 80 minutters CD-RW.
>
> Ærgerligt, at man ikke kan brænde Audio-DVD'er, for jeg har
> efterhånden købt mange albums på Music Store, som ikke kan være
> på en enkelt CD.

Med den rigtige brænder og de rigtige CD'er, så kan der ligge helt op
til 100 minutter på en CD! Om det er noget man kan få en Mac til har jeg
dog ingen anelse om, men muligt er det altså.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-06 22:22

Bruno skrev:

> Med den rigtige brænder og de rigtige CD'er, så kan der ligge
> helt op til 100 minutter på en CD!

Ja, men det kræver vel at man i softwaren kan bestemme, at der
skal overbrændes.

> Om det er noget man kan få en Mac til har jeg dog ingen anelse
> om, men muligt er det altså.

Der findes nok brænderprogrammer til OS X, som kan, men man kan
mig bekendt ikke fra iTunes.

--
Hilsen
Madsen