Stavekontrol i Mail 2
Fra : tom

Dato : 02-01-06 14:56

Nogen der ved hvordan jeg får det ellers fine mailprogram ( mail2) til
at stave rigtigt..
kan se at der IKKE er Dk stavekontrol..
Kan man finde det som plug/install etc..
Og hvis ja.. hvor?
Tom

Fra : Kell Christensen

Dato : 02-01-06 15:34

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> at stave rigtigt..
> kan se at der IKKE er Dk stavekontrol..
> Kan man finde det som plug/install etc..

Du skal ha' fat i

http://cocoaspell.leuski.net/

Efter instal skal du aktivere i systemindst.

Kell

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-01-06 17:18

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> at stave rigtigt..
> kan se at der IKKE er Dk stavekontrol..
> Kan man finde det som plug/install etc..

Der er ikke stavekontrol i Mail.

Der findes et eller andet knald som hedder cocoaspell, men det er vist
blot en problemskaber.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-01-06 17:58

> Der findes et eller andet knald som hedder cocoaspell, men det er vist
> blot en problemskaber.

Ingen problemer her. Jeg har kørt med Cocoaspell i flere år sammen med
mail.app. Men dette måtte meget gerne gå lidt hurtigere med at komme med
forslag.

--
Mvh Martin

Fra : tom

Dato : 02-01-06 18:29

On 2006-01-02 17:57:50 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Ingen problemer her. Jeg har kørt med Cocoaspell i flere år sammen med
> mail.app. Men dette måtte meget gerne gå lidt hurtigere med at komme med
> forslag.

Nu har jeg også tjekket det, og det ser vel et eller andet sted fint..
Vælger dog i stedet bare at slå stavekontrol fra, da det ganske enkelt
tager for lang tid for undertegnede..
Tom

Ellers tak for det hele

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-01-06 11:28

On 2006-01-02 17:17:42 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> Der er ikke stavekontrol i Mail.
>
> Der findes et eller andet knald som hedder cocoaspell, men det er vist
> blot en problemskaber.

den fungerer skam fint, man skjal blot huske at fjerne (og
efterfølgende genindstallere) hvis man opgraderer (eks 10.2->10.3 eller
10.3->10.4)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 05-01-06 12:36

On 2006-01-05, Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> den fungerer skam fint, man skjal blot huske at fjerne (og
> efterfølgende genindstallere) hvis man opgraderer (eks 10.2->10.3 eller
> 10.3->10.4)

ok... hvad er det helt exakt man skal fjerne??
Jeg har et ?!?!?!? hyr med at faa CocoAspell til at virke i 10.4.3...
Der _kan_ eksistere nogle gamle konfigurationsfiler fra tidligere...

CocoAspell beklager sig over at der ikke er nogen sprog aktiveret, men hver
gang jeg goer det fjernes "hakkene" ved de forskellige sprog....

--
kind regards/mvh
niels

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-01-06 16:32

said:

> [...]
>
> CocoAspell beklager sig over at der ikke er nogen sprog aktiveret, men hver
> gang jeg goer det fjernes "hakkene" ved de forskellige sprog....

og jeg brugte ordet problemskaber...................