WMPlayer + Skype nægter at starte
Fra : Kell Christensen

Dato : 12-12-05 15:30

Jeg har besøg af en bekendt med en iBook G4 OS10.3.2

Når man forsøger at starte WMP eller Skype sker intet.
Kun docksymbolet hopper.

Jeg ville forsøge med en opdatering af system med en combo 10.3.5
men kan ikke opdatere på disken

mvh Kell

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-12-05 16:28

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]
> Kun docksymbolet hopper.
>
> Jeg ville forsøge med en opdatering af system med en combo 10.3.5

Prøv at oprette en ny bruger og se om fejlene opstår der.

Hvorfor ikke hente 10.3.9 opdateringen?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Kell Christensen

Dato : 12-12-05 17:21

> Prøv at oprette en ny bruger og se om fejlene opstår der.

Jep det hjalp med en ny bruger!
Hvor er det galt?

> Hvorfor ikke hente 10.3.9 opdateringen?

OK den har jeg også men har bare prøvet fra 3.5 til 3.8
ingen af dem tillader install.

Kell

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 18:58

On 2005-12-12 17:21:13 +0100, 4200slet@c.dk (Kell Christensen) said:

> Jep det hjalp med en ny bruger!
> Hvor er det gal

defekt indstlling eller cache.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Kell Christensen

Dato : 13-12-05 20:49

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> defekt indstlling
hvilken?

> eller cache.
Slettes - hvor?

Det primære problem er nu at man ikke kan opdatere systemet...

kell

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-05 17:22

On 2005-12-13 20:49:04 +0100, 4200slet@c.dk (Kell Christensen) said:

> hvilken?

Havn't got at clue. Det kan være mange ting - én ting du kan være
sikker på er at problemet forfindes i din home mappe.

> Slettes - hvor?

Hent programmet Panther Cache Cleaner/Tiger Cache Cleaner afhængigt af
hvuilken OS funktion du har.

> Det primære problem er nu at man ikke kan opdatere systemet...

Enten henter du en forkert opdatering, eller også har du pillet hvor
der ikke pilles skal. (Grundreglen er at du kun skal pille i din
homemapp emed mindre du ved hvad du fortager dig - det gør du ikke
siden du spørger som du gør)

Hvordan meddeles du at du ikke kan opdatere?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Kell Christensen

Dato : 14-12-05 18:14

> [...]

> der ikke pilles skal. (Grundreglen er at du kun skal pille i din
> homemapp emed mindre du ved hvad du fortager dig - det gør du ikke

Jeg har ikke pillet noget som helst - som jeg skriver er det ikke min
maskine....
> Hvordan meddeles du at du ikke kan opdatere?

Når han forsøger at opdatere med en combo uanset hvilken - er der rødt
udråbstegn over disken i instal. programmet: Kan ikke opdatere denne
disk.

Kell

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-12-05 20:16

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> Når han forsøger at opdatere med en combo uanset hvilken - er der rødt
> udråbstegn over disken i instal. programmet: Kan ikke opdatere denne
> disk.

Er der den krævede ledige plads på disken?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Kell Christensen

Dato : 14-12-05 23:05

> Er der den krævede ledige plads på disken?

Masser af plads...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-05 21:54

On 2005-12-14 18:13:53 +0100, 4200slet@c.dk (Kell Christensen) said:

> Jeg har ikke pillet noget som helst - som jeg skriver er det ikke min
> maskine....

det skal jeg ikke kunne sige ud over der er blevet "pillet".

> Når han forsøger at opdatere med en combo uanset hvilken - er der rødt
> udråbstegn over disken i instal. programmet: Kan ikke opdatere denne
> disk.

Har du prøvet at opdatere via den indbyggede SW update? (eks fra æble-menuen)

Har du prøvet at reparere diske med diskværktøj.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Kell Christensen

Dato : 14-12-05 23:05

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> det skal jeg ikke kunne sige ud over der er blevet "pillet".

> Har du prøvet at opdatere via den indbyggede SW update? (eks fra æble-menuen)
Det har han - sir' han
> Har du prøvet at reparere diske med diskværktøj.
Ja

Han er draget videre så nu sidder jeg som en mellemstation,
jeg må lige have ham til at tjekke et par ting en gang til -
vender evt. tilbage. Tak
Kell

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-05 18:02

On 2005-12-14 17:21:53 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<nospam@reippuert.dk> said:

> Hent programmet Panther Cache Cleaner/Tiger Cache Cleaner afhængigt af
> hvuilken OS funktion du har.

ikke "OS funktion" men derimod "OS version", og så staves det
selvfølgelig "hvilken"

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen