Lade mini agere newsserver?
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 12-12-05 12:11

Hejsa

Jeg får om et par uger installeret www.dbnet.dk, men de har ingen news
server. Derfor skal jeg have fundet en anden løsning.

Luksus løsningen er naturligvis at abonnere på en egentlig news tjeneste,
men der må være billigere alternativer:)

Jeg har en Mini stående, som bruges som testmiljø til hosting osv. Derfor
tænkte jeg på om ikke jeg kunne oprette et gratis modemabonnement ved en
tilfældig udbyder, og så lade Mini'en kalde op, og afhente beskeder fra
udvalgte grupper - f.eks. et par gange i døgnet. Tanken er så, at jeg kunne
lade Thunderbird hente dem fra Mini'en.

Er der nogen, som har prøvet dette eller måske har et hint til hvad der
findes af software til formålet?

Jeg kunne naturligvis også blot ringe op direkte fra min klient, men jeg vil
helst undgå at skulle tillslutte telefonledning til denne.

/JD

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-12-05 12:34

Jimmy Damsgård - xxx@xxx.dk on 12/12/05 12:11 wrote:

> [...]
>
> Jeg kunne naturligvis også blot ringe op direkte fra min klient, men jeg vil
> helst undgå at skulle tillslutte telefonledning til denne.

Hvad med sunsite.dk? Det er ganske gratis...

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-12-05 13:08

Eller http://pnx.dk ...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : J.K.A.

Dato : 12-12-05 20:29

On Mon, 12 Dec 2005 12:11:18 +0100, Jimmy Damsgård wrote:

> [...]
> tilfældig udbyder, og så lade Mini'en kalde op, og afhente beskeder fra
> udvalgte grupper - f.eks. et par gange i døgnet.

Du har ikke en kammerat som kan printe de interessante tråde ud til dig og
sende dem med posten?

Der findes en del gratis news servere som dækker de flestes behov indenfor
tekstgrupper og har du behov for binære grupper bliver du hurtigt ruineret
af en opkalds forbindelse.

--
:: J.K.Arning ::
http://yndigtland.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 08:16

On 2005-12-12 20:29:13 +0100, "J.K.A." <spam@arning.dk> said:

> Der findes en del gratis news servere som dækker de flestes behov indenfor
> tekstgrupper og har du behov for binære grupper bliver du hurtigt ruineret
> af en opkalds forbindels

jeps en betalings newsserver vil under alle omstændigheder være
billigere end løsningen Jens skitserer.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 15-12-05 09:39

> Du har ikke en kammerat som kan printe de interessante tråde ud til dig og
> sende dem med posten?

Kanon forslag! Det kunne jeg sikkert få en hel arbejdsdag til at gå med, og
det ville rent faktisk se ud som om jeg lavede noget relevant:)

> Der findes en del gratis news servere som dækker de flestes behov indenfor
> tekstgrupper og har du behov for binære grupper bliver du hurtigt ruineret
> af en opkalds forbindelse.

Fastnettelefoni er jo gratis i dag, så det betyder ikke noget.

Jeg har bare en ide om, at gratis ikke altid er bedst, og derfor var de
måske sløvere at hente fra. Hvis Mini'en kunne tygge løs på opgaven i løbet
af natten, så oplevede jeg ikke problemet, når jeg så skulle læse
beskederne. pnx.dk lyder dog unægteligt noget smartere.

Men jeg giver lige sunsite en chance igen, og ellers må jeg abonnere på en
af betalingsserverne.

Nogen anbefalinger?

/JD

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-12-05 20:36

<http://news.individual.de> - den er god

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-12-05 08:50

"Jimmy Damsgård" <xxx@xxx.dk> writes:

> [...]
> udvalgte grupper - f.eks. et par gange i døgnet. Tanken er så, at jeg kunne

Det kunne du sagtens, men hvorfor ikke bruge sunsite.dk?

Hvis du gerne vil lege, kan leafnode bruges som lokal newsserver med
sporadisk forbindelse til internettet. Det kørte sidst jeg prøvede ok.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 15-12-05 09:26

> Det kunne du sagtens, men hvorfor ikke bruge sunsite.dk?

Er den stabil? Jeg prøvede for et par år siden, hvor jeg erindrer, at den
ikke var til at stole på.

/JD