Hovednøglering med mærkeligt navn
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-12-05 23:49

Jeg har lige installeret digital signatur på vores to computere efter
den glimrende vejledning:

<http://www.lunddal.dk/blojsom/blog/lunddal/Apple/2004/02/27/Brug_den_di
gitale_signatur_i_Mac_OS_X.html>

Det fungerer fint. Den skal lægges i ens nøglering, som har navn efter
ens brugerkonto. Jeg opdagede bare det mærkelige, at min kones nøglering
hedder "Log ind". Der er ikke nogen nøglering med hendes navn. På min
computer er der ikke nogen nøglering med navnet "Log ind", så det er
næppe en, der skal være der. Den digitale signatur fungerer fint, og i
princippet er jeg da ligeglad med, hvad nøgleringen hedder. Jeg synes
bare det er et mærkeligt navn. Hvad skyldes det, og betyder det noget?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 12-12-05 05:16

> [...]
> princippet er jeg da ligeglad med, hvad nøgleringen hedder. Jeg synes
> bare det er et mærkeligt navn. Hvad skyldes det, og betyder det noget?

Din hustru logger vel ind, og det gør du ikke?

Min hedder også Log ind(dén, der er åben - den anden hedder System).

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-05 17:16

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Din hustru logger vel ind, og det gør du ikke?
>
> Min hedder også Log ind(dén, der er åben - den anden hedder System).

Det har du vist ret i. Min kone har "fast user switching" slået til, så
børnene kan bruge hendes computer. Så er der altså ikke noget galt, og
det er jo rart.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 08:20

On 2005-12-11 23:48:44 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> princippet er jeg da ligeglad med, hvad nøgleringen hedder. Jeg synes
> bare det er et mærkeligt navn. Hvad skyldes det, og betyder det noget?

den ene maskine er opgraderet, den anden er ikke. kan ikke huske om det
var i 10.3 eller 10.4 at brugerens standart nøgleringen ændrede navn
fra shotname til "Log ind".

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 13-12-05 11:37

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> den ene maskine er opgraderet, den anden er ikke. kan ikke huske om det
> var i 10.3 eller 10.4 at brugerens standart nøgleringen ændrede navn
> fra shotname til "Log ind".

det må så være 10.3, da jeg ikke har opgraderet endnu
M.