Printer via Airport Express?
Fra : Steen Jensen

Dato : 03-12-05 19:08

Jeg har en Airport Express stående i kælderen, der sender trådløst
internet til min iBook på første sal.
Jeg har en printer stående ved siden af min Airport, og har tænkt mig at
sætte den til Airporten, så jeg kan printe trådløst fra min iBook. Der
er et stik til printer i Airporten (usb?), men hvor i printeren skal den
forbindes med Airporten?

Skal jeg sætte en printer op i iBook'en - eller "bare printe"?

Som det allerede kan udledes, er jeg helt grøn på dette felt!

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-05 21:18

In article <1h70cvr.lbu7gx2wrqyyN%steen@rudekuvert.dk>,
steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) wrote:

> [...]
> sætte den til Airporten, så jeg kan printe trådløst fra min iBook. Der
> er et stik til printer i Airporten (usb?), men hvor i printeren skal den

I USB-porten. For det er vel en USB-printer?

> Skal jeg sætte en printer op i iBook'en - eller "bare printe"?

Du skal først sætte printeren op ved at finde den i printerdialogen,
første gang du printer. Når den sidder på en AirPort Express, skal du
finde den under Bonjour (også kaldet Rendezvouz på ældre styresystemer).
Der skal naturligvis være en driver til printeren på din computer, men
det er der vel.

> Som det allerede kan udledes, er jeg helt grøn på dette felt!

Bare spørg løs.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-12-05 23:36

> Der skal naturligvis være en driver til printeren på din computer, men
> det er der vel.

Tak for vejledningen so far, jeg må lige lokalisere et kabel et sted, og
komme igang med projektet. Jeg har garanteret ingen driver, da det er en
ældre HP der har kørt på en pc, men mon ikke man kan finde en driver på
nettet, der kan virke på en Mac?

Det er sikkert en hel del lettere, end at lægge filer over på en
usb-stang, og så kravle rundt bagved en pc for at printe skidtet ud igen

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-12-05 00:34

In article <1h70pb8.eq1rz1r4yekfN%steen@rudekuvert.dk>,
> [...]

> komme igang med projektet. Jeg har garanteret ingen driver, da det er en
> ældre HP der har kørt på en pc, men mon ikke man kan finde en driver på

Der burde ligge drivere på din Mac OS X cd/dvd. Det kan være en god idé
bare at installere alle printerdriverne, når man har en bærbar computer.
Når man er på farten, kan man jo stå i den situation, at man gerne vil
printe noget ud et fremmed sted. Så er det smart bare at kunne sætte et
USB-kabel fra den nærmeste printer over i sin computer og printe ud.
Computeren genkender normalt selv printeren, så det er såmænd meget nemt.

> Det er sikkert en hel del lettere, end at lægge filer over på en
> usb-stang, og så kravle rundt bagved en pc for at printe skidtet ud igen

Ja føj.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster