Windows emulator og OS X?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-11-05 18:22

Findes der et _seriøst_ alternativ til VPC på OS X? - fremfor stadig at
køre med Softwindows via OS 9.2.2. SW98 v.5.09 kører fremragende.

Jeg har haft lidt kig på 'guestPC', men jeg synes, den virker tung og
'ufærdig', - ustabil og hamrende langsom - også i forhold til
kombinationen af SW+OS 9.x.

Nå ja, så er der jo BlueLabel, men den kommer nok aldrig til OS X, trods
utallige løftr om det modsatte, men den er væsentlig langsommere end
Softwindows...

Har forsøgt at finde QEMU, men har kun kunnet finde QemuX 0.15b -
frontend GUI til QEMU. Jeg har fået den anbefalet som værende meget
stabil og rimelig hurtig og nem at bruge med QemuX.

Grunden til, jeg vil have et andet program end VPC er først og fremmest,
fordi jeg ikke gider bruge det program. - Jeg har yderst dårlige
erfaringer med det. - Jeg har desuden en Windows 2000Pro liggende, som
svjv. ikke kan køre på min Softwindows v.5.09, - hvis jeg derimod havde
haft en Softwindows v.5.1.1 kunne jeg uden videre have installeret Win2kPro.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-11-05 00:26

On 2005-11-27 18:22:01 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Grunden til, jeg vil have et andet program end VPC er først og fremmest
> , fordi jeg ikke gider bruge det program. - Jeg har yderst dårlige
> erfaringer med det.

det er der ingen grund til at være, det er ubetinget det bedste af sin slags.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-11-05 00:27

On 2005-11-27 18:22:01 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> svjv. ikke kan køre på min Softwindows v.5.09, - hvis jeg derimod hav
> de haft en Softwindows v.5.1.1 kunne jeg uden videre have installeret

win XP pro på en rigtig PC i skabet som du fjernstyrer med MS's Remote
Desktop (på din mac) er uden sammenligning den bedste løsning.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Dondee

Dato : 28-11-05 11:26

Hej Morten
Kunne jeg ikke lokke dig til at kontakte mig???
Hilsen Anders BRIC

Fra : Jesper

Dato : 27-11-05 20:28

> [...]
> haft en Softwindows v.5.1.1 kunne jeg uden videre have installeret Win2kPro.

Nej, desværre. Der findes ikke rimelige alternativer til Virtual PC
under OS X.

Men jeg har nogle tips til at speede den op:
Sæt VPCs RAM tildeling til max som er 512 MB
Anvend Shared Networking frem for Network Switch
Renice VPC til -20
Kør hyppigt disk defragmentation på VPC.
Sørg for at du har nok RAM på maskinen, min 1,5 GB

Hvis du kan nøjes med Windows 95 så kør med den, væsentligt hurtigere
end Windows 2000.
Hold dig fra Windows XP, den er glacial, selv på min Dual G5 2,5 GHz
PowerMac med 2,5 GB RAM.
http://dvd.tradewho.com/