Slettede filer
Fra : Ollie

Dato : 23-11-05 22:36

Hej alle

Findes der en måde til at genskabe ved uheld slettede filer.

Jeg kom nemlig på mærkelig vis til at slette en hel mappe og har
efterfølgende, inden jeg opdagede det, tømt pairkurven.

Alternativt findes der noget software der kan klare opgaven uden det
behøver at være installeret inden det skete.

Mvh.

Ole

--
Ollie

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-11-05 00:25

Hej Ole

Ollie wrote:
> Findes der en måde til at genskabe ved uheld slettede filer.
>
> Jeg kom nemlig på mærkelig vis til at slette en hel mappe og har
> efterfølgende, inden jeg opdagede det, tømt pairkurven.

Ja, de mest nærliggende er:
- FileRecover fra Norton Systemworks 3.0
BEMÆRK, du bør ikke bruge Norton Utilities på OS X - kun Norton Systemworks.

- DataRescue II (tidl. Data Rescue X 4)
Du kan hente en demo af DR her:
http://www.prosoftengineering.com/products/data_rescue.php

- DataSalvage 4.2
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24747
Kender den ikke, men den får gode reviews - 4 af 5 stjerner på
versiontracker.

> Alternativt findes der noget software der kan klare opgaven uden det
> behøver at være installeret inden det skete.

Så må det være Data Rescue. FileRecover fra Norton Systemworks arbejder
via FileSaver, men kan dog også bruges uafhængig af FS, men den arbejder
bedst, hvis den er installeret før uheldet skete.

Kravet for at kunne gendanne filer er dog, at du ikke har brugt fx.
AppleScriptet 'SafeDelete' eller tilsv. andre prg., der sletter helt.
Har du det, kan filer ikke gendannes.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Ole

Dato : 24-11-05 22:00

In article <4384fa3e$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Erik
Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> - DataRescue II (tidl. Data Rescue X 4)
> Du kan hente en demo af DR her:
> http://www.prosoftengineering.com/products/data_rescue.php

Hmm

Prøvede den i går men den fandt ikke nogle filer jeg var interesseret i.

Den fandt mest diverse systemfiler.

Men det kan være jeg skal lege lidt med indstillingerne.

Ellers tak for hjælpen.

Mvh.

Ole