Blanding af PHP og javascript
Fra : sliiide

Dato : 23-01-06 15:57

Har et problem hvordan jeg blander PHP og JavaScript i det her
eks.

Har prøvet med 2 forskellige ting, hvor af ingen af dem virker

FORSØG 1:

echo "<a href='' target='_blank'
onClick='MyWindow=window.open('rediger.php?rediger=";
echo $data["nr"];
echo
"','rediger','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,
menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,left=100,top=150,width=180,
height=320'); return false;'>Rediger</a>";

FORSØG 2:

onClick='MyWindow=window.open('rediger.php?rediger=
<?
echo $data["nr"];
?>
','rediger','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,
menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,left=100,top=150,width=180,
height=320'); return false;'>Rediger</a>

Håber nogen har mulig for at overskue hvor problemet ligger, og
hvordan det evt. kunne løses.

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Holst

Dato : 23-01-06 16:09

sliiide wrote:

> Håber nogen har mulig for at overskue hvor problemet ligger, og
> hvordan det evt. kunne løses.

Uden at kigge nærmere på det er det min idé, at det skyldes, at du
blander Javascript og PHP. PHP udføres serverside, og Javascript udføres
clientside, og så er der vel nærmest dømt problemer.

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 23-01-06 19:07

> Uden at kigge nærmere på det er det min idé, at det skyldes, at du
> blander Javascript og PHP. PHP udføres serverside, og Javascript udføres
> clientside, og så er der vel nærmest dømt problemer.

Er der så også dømt problemer hvis man blander html og php? Du kan da
sagtens sende javascript til klienten via php, jeg kan ikke lige se hvad du
mener...

Martin Kaltoft

Fra : sliiide

Dato : 24-01-06 18:48

Nej det er altså ikke muligt at sende javascript i php da PHP er server og
JavaScript er client.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-01-06 02:18

sliiide wrote:
> Nej det er altså ikke muligt at sende javascript i php da PHP er
> server og JavaScript er client.

Og?

Output fra php til browser er html. Det kan helt uden problemer indeholde
javascript.

Man skal bare holde tungen lige i munden, når man skal have php til at
udskrive javascript. Ellers kan der lynhurtigt komme konflikter med de
anførselstegn, som skal indgå i javascriptet, men som php-fortolkeren å
serveren kan tro har betydning i php-scriptet.

Man skal med andre ord escape alle de anførselstegn i javascriptet, som skal
udskrives af php - eller afbryde php, mens man skriver javascriptet og
genstarte php, når javascriptet er afsluttet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : sliiide

Dato : 25-01-06 15:42

Man skal med andre ord escape alle de anførselstegn i javascriptet, som skal
udskrives af php - eller afbryde php, mens man skriver javascriptet og
genstarte php, når javascriptet er afsluttet.

Det var netop det sidste som jeg troede var den eneste mulighed. Ved godt at et
php document godt kan indholde JavaScript.

Fra : KG Import

Dato : 23-01-06 16:24

FORSØG 1:
<?
$url = 'rediger.php?rediger='.$data["nr"];
?>
<!-- HTML -->
onClick="MyWindow=window.open('<?print $url;
>','rediger','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,
menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,left=100,top=150,width=180,height=320');
return false;">Rediger</a>

<?
// Php igen
?>

Hilsen

Fra : sliiide

Dato : 23-01-06 18:07

KG Import wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> onClick="MyWindow=window.open('<?print $url;
> menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,left=100,top=150,width=180,height=320');

1000 tak for hjælpen!