interaktion med postfix?
Fra : askbar@gmail.com

Dato : 20-01-06 11:05

Hej NG

Er der nogne der ved om (hvordan) det er muligt at arbejde med postfix
via php? Jeg ønsker ikke at ændre i opsætningen af Postfix som man
vidst skal med phpMailAdmin og Postfix Admin. Jeg ønsker at kunne se
antallet af mails i kø, antallet af forbindelser udadtil og evt. at
kunne slette betemte mails...

Grunden er at vi har et php-drevet nyhedsbrevssystem, men
php-mail-funktionen leverer mailsne til Postfix hurtigere end de bliver
sendt ud, så det er lidt svært at vide precist hvornår alle mails er
sendt ud - med mindre jeg kan lave en forbindelse til Postfix i php...

Takker

../ask

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-01-06 14:40

On 2006-01-20, askbar@gmail.com <askbar@gmail.com> wrote:
> [...]
> sendt ud, så det er lidt svært at vide precist hvornår alle mails er
> sendt ud - med mindre jeg kan lave en forbindelse til Postfix i php...

Hvorfor er det et problem? Så fylder du jo bare postkøen og så behandler
postfix tingene som de kommer. Hvordan ville du checke kø størrelsen
udenom PHP? Så kan du måske bruge nogen af exec() funktionerne til at
finde samme information.

- Jacob Atzen

Fra : ask

Dato : 23-01-06 23:14

Pt. har jeg adgang til Postfix via Webmin, men jeg ville gerne kunne
lave automatiske håndteringer af mailsne i køen. F.eks. kunne det
fikst at opsamle mail-adresser der gentagne gange ikke vil modtage
mails.

Jeg håbede på at kunne undgå funktioner som exec() og passthru() da
man så skal til at lave en forbandet masse parsing og ha' en solid
viden om linux - hvilket jeg ikke kan prale af. Men hvis det er den
eneste vej (og det lader det til) så er jeg jo i alle fald blevet så
klog.

Vh
Ask