PHPMyAdmin og sikkerhed - hjæælp!
Fra : Cifly

Dato : 16-01-06 07:50

Hej NG

Ved ikke om det er rette gruppe, ellers må i lige rette mig.

..: Problem :.
Jeg har et seriøst problem, idet jeg ikke kan få adgang til PHPMyAdmin på
localhost, gennem XAMPP. Systemet beder om Brugernavn og Adgangskode, men
den acceptere ikke de indtastede oplysninger ......

..: Forudgående scenarie :.
Jeg har just formateret PCen og derefter geninstalleret XAMPP - i ve', det
er en samlet pakke til php, apache og mysql, fra apachefriends.

I XAMPP menuen på localhost, kiggede jeg lidt på "Security" og alle var
markeret med "Unsecure". Som en følge deraf, fulgte jeg linket beskrevet på
XAMPP siden:

=> http://localhost/security/xamppsecurity.php <= [allowed only for
localhost]

hvor jeg registrerede Password for MySql samt User og Password til "XAMPP
Directory Protection" (.htaccess).

Hvad gør jeg nu? - Er på herrens mark og ønsker selvfølgelig access til
phpmyadmin igen, på den ene eller anden måde.

Alternativt spørgsmål:

Hvor ændrer jeg password etc. til phpmyadmin?

--
Venlig hilsen
www.flygenrings.dk

"Sometimes when you lose, you win" - Robin Williams "What dreams may come"

Fra : Bent Stigsen

Dato : 19-01-06 11:53

Cifly wrote:
> Hej NG
>
> Ved ikke om det er rette gruppe, ellers må i lige rette mig.

Hmm, godt spørgsmål. Det er nok lidt en gråzone. Tilsyneladende er der
ikke lige nogen her, der har haft dit problem, eller som mig ikke
bruger XAMPP/phpMyAdmin.

Eventuelle alternativer:
http://groups.google.dk/group/alt.php.sql/
http://groups.google.dk/group/phpMyAdmin/

[snip]
> Alternativt spørgsmål:
>
> Hvor ændrer jeg password etc. til phpmyadmin?

Jeg ved ikke om det er noget.
http://www.phpmyadmin.net/documentation/#faq4_4

/Bent

Fra : Cifly

Dato : 19-01-06 18:08

Bent Stigsen skrev:

> Hmm, godt spørgsmål. Det er nok lidt en gråzone. Tilsyneladende er der
> ikke lige nogen her, der har haft dit problem, eller som mig ikke bruger
> [...]

Tak for dine forslag. Jeg forsøger at forfølge dit link og ser hvad jeg får
ud af det.