Kan man sætte windows script ind på en php~
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 10:06

Er der nogle der ved om man kan det, skal nemlig bruge noget fra wmi på den
maskine der ser på siden.. altså ikke serveren...

Mvh
Morten

Fra : Jesper H

Dato : 09-01-06 10:42

Hej Morten

Tjah, PHP er kun serverside, så resultatet af en PHP-side kan godt
indeholde scripts, der skal køre på client-side (f.eks. java-script).

Men hvis det script, du laver, skal kommunikere direkte med PHP og få
PHP til at gøre et-eller-andet, bliver det lidt sværere - så må du
nok fortælle lidt mere om, hvad det skal bruges til.

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 11:08

> Men hvis det script, du laver, skal kommunikere direkte med PHP og få
> PHP til at gøre et-eller-andet, bliver det lidt sværere - så må du
> nok fortælle lidt mere om, hvad det skal bruges til.

Jamen glædeligt

Jeg skal ha modelnummeret fra en den pc der browser siden, så jeg kan checke
om vi har drivere til den liggende i vores system..
Lidt ala det man kan her:
http://www.ibm.com/products/finder/us/finders?pg=ddfinder under
Automatically detect my system..

Så jeg skal bruge modelnummeret til at søge i en db..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 13:48

if($_POST['valg'] == "2")
{

?>
<script type="text/vbscript">
On Error resume next
Public gsSerial
Public gsVendor
Public gsName
Set oCSysPro=GetObject("winmgmts:").InstancesOf
("Win32_ComputerSystemProduct")
gsName="" 'Init
For Each Device in oCSysPro
If Device.Vendor<>"" Then
gsVendor=Trim(Device.Vendor)
gsName=Trim(Device.Name)
gsName=Replace(gsName,"/","-",1,-1,1)
gsName=Replace(gsName,"(","",1,-1,1)
gsName=Replace(gsName,")","",1,-1,1)
gsName=Replace(gsName," ","",1,-1,1)
End If
Next
wscript.Echo("Indtast dette på supportweb: " & gsName & vbCrLf)
</script>
<?

echo $gsName;

}

Men hvordan får jeg den variabel over til php ??

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 13:59

skal jeg virkeligt skrive den ned i en fil??

Fra : Bent Stigsen

Dato : 09-01-06 16:21

Juel wrote:
[snip]
> Set oCSysPro=GetObject("winmgmts:").InstancesOf
> ("Win32_ComputerSystemProduct")

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wmisdk/wmi/constructing_a_moniker_string.asp
[quote]
It is not possible to use the GetObject function provided by VBScript
and JScript when running scripts embedded within an HTML page, as
Microsoft Internet Explorer disallows the use of this call for
security reasons.
[end quote]

Siden hos IBM, som du refererede til, kræver at brugeren installerer
en ActiveX control, der så giver dem adgang til næsten hvad som helst,
så vidt jeg ved. (man kunne undre sig over hvor nemt det er, at omgå
hvad der ellers er spærret for af "sikkerheds grunde")

[snip]
> Men hvordan får jeg den variabel over til php ??

En måde er at lave en redirect til en url tilføjet værdien, som du vil
have overført.

/Bent