PHP server i PHP
Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-01-06 18:25

Hej gruppe.

Jeg sidder lidt og leger med en webserver skrevet i PHP.

Det hele fungerer sådan set fint med sockets osv. Planen var egentlig at
køre de forespurgtes filers PHP-kode med eval().

Men jeg er løbet ind i par problemer.

1. eval() sender alle variabler videre til scriptet, som at der skal køres.

2. Hvis der er en fejl, i scriptet eval() kører, stopper scriptet (hele
webserveren).

3. Der skal stadig være mulighed for at sende lidt variabler ($_SERVER
osv.).

Er der nogen der har en ide til løsning af overstående?

Kasper Johansen

Fra : Frederik Sunne

Dato : 04-01-06 16:08

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> osv.).
>

> Er der nogen der har en ide til løsning af overstående?

Hej Kasper,

Jeg kan ikke sige at jeg forstår særlig meget af du skriver, men jeg
tror du har misforstået brugen af eval(), som er en sæf funktion, som
udelukkende giver mening i fortolkede sprog som PHP. Det giver f.eks.
mulighed for at genere variabelnavne ved runtime.

Tjek: http://dk2.php.net/manual/en/function.eval.php

Mvh,

Frederik

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-01-06 17:02

Frederik Sunne skrev:
> Tjek: http://dk2.php.net/manual/en/function.eval.php

Det var en af de første ting jeg gjorde.

Og hvis jeg skal forklare igen, så skriver jeg et CLI-program i PHP til
at hoste hjemmesider. Hvis jeg skal skære det ud i pap, er at åbne port
80 og aflæse indkommende forspørgsler fra browsere.

Og nej jeg kan ikke bruge eval() til det. Det konkluderede jeg allerede
i min første post. Det jeg spurgte efter, var en funktion til at
eksekvere PHP-filer udfra HTTP-forspørgsler til mit program, med de
kriterier jeg skrev i min første post.

Kasper Johansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-01-06 18:00

On Wed, 04 Jan 2006 17:02:13 +0100, Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com>
wrote:

> [...]
>i min første post. Det jeg spurgte efter, var en funktion til at
>eksekvere PHP-filer udfra HTTP-forspørgsler til mit program, med de

Kan du ikke bruge noget ala:

passthru("/sti/til/php-cli /sti/til/php-script");

?

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-01-06 19:54

Mads Lie Jensen skrev:
> Kan du ikke bruge noget ala:
>
> passthru("/sti/til/php-cli /sti/til/php-script");
>
> ?

Det var også en af mine tanker. Men hvordan får jeg så sat
server-variablerne? De skal jo sættes, så det script der køres, ved at
det f.eks. er Mozilla der bliver brugt som browser m.m.

Jeg håbede også, at jeg kunne køre scriptet inde i selve scriptet. Jeg
vil mene at det så burde køre hurtigere, da der ikke skal startes en
eksternt script (som jo er CGI og CLI's svaghed).

Kasper Johansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-01-06 20:18

On Wed, 04 Jan 2006 19:54:00 +0100, Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com>
wrote:

>Det var også en af mine tanker. Men hvordan får jeg så sat
>server-variablerne? De skal jo sættes, så det script der køres, ved at
>det f.eks. er Mozilla der bliver brugt som browser m.m.

Måske det kan gøres med -B switchen til php-cli?
(Bare et gæt efter hurtigt at have læst man-siden til php)

>Jeg håbede også, at jeg kunne køre scriptet inde i selve scriptet. Jeg
>vil mene at det så burde køre hurtigere, da der ikke skal startes en
>eksternt script (som jo er CGI og CLI's svaghed).

Er det ikke lidt ligegyldigt når webserveren er skrevet i php?

Men måske du kan få noget ud af:
http://dk.php.net/manual/en/ref.pcntl.php

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm