Udbyder uden fastnet i Virum
Fra : Pablo_

Dato : 03-01-06 11:48

Jeg håber at kunne få lidt assistance i denne nyhedsgruppe da jeg er lidt på
bar bund.

Kæresten har indtil videre haft både telefon og adsl (2048/512 flatrate) hos
TDC. Nu har hendes boligforening indgået aftale med henholdsvist TeleLet og
Connect-me og der er blevet installeret nye bokse i lejligheden. Problemet
er at der kun tilbydes forbrugsbestemt (flexrate) internet hvilket ikke var
annonceret til beboerne. Hun vil selvfølgelig gerne af med sit dyre TDC
fasttelefonabbonement da telefondelen er væsentlig billigere hos TeleLet,
men hvad har hun så af muligheder mht andre internetudbydere ? Vi har haft
kontaktet Telias Stofanet afdeling, men de kan ikke gøre tilbyde nogen
løsning da der ikke vil blive betalt leje på kobberet når hun nedlægger TDC
abbonementet (som jeg har forstået det).

Hun vil meget nødigt ned i internet hastighed, men jeg har svært ved at
overskue hvilke muligheder der er udover netop TDC (som jo kræver
fastnettelefon).

Håber at i kan hjælpe med lidt idéer

Martin

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-01-06 16:46

Pablo_ <no@can.do> skrev 2006-01-03:
> Jeg håber at kunne få lidt assistance i denne nyhedsgruppe da jeg er lidt på
> bar bund.
[snip]

Cybercity og Tele2 kan levere ADSL uden fastnet hvis de selv er
repræsenteret på centralen.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-06 17:01

Martin Schultz skrev:

>Cybercity og Tele2 kan levere ADSL uden fastnet hvis de selv er
>repræsenteret på centralen.

Hvornår er Tele2 begyndt på det?

http://resources.tele2.dk/privat/help_popup/help_privat_internet_adsl_hvadkraeveradsl.html

Og man kan selv tjekke om CC er repræsenteret.

Tjekkes ved at starte en bestilling, bliver man tilbudt de helt
langsomme og 3072, så er de repræsenteret.

Man skal dog være opmærksom på, at det kræver et teknikbesøg til
kr. 695,-.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-01-06 17:11

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev 2006-01-03:

> Hvornår er Tele2 begyndt på det?
Da de overtog Tiscali. Jeg ved ikke hvad der skal til for at man kan
bestille dem.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-01-06 17:15

> Da de overtog Tiscali. Jeg ved ikke hvad der skal til for at man kan
> bestille dem.

Det kan man ikke.
Det er kun de kunder, som allerede havde en rå kobber forbindelse hos
Tiscali, som får lov til at fortsætte (endnu.)

Jeg har hørt rygter om, at de på et tidspunkt skal tvinges til at købe en
fastnettelefon, ellers vil de blive opsagt.

--
Mvh. Jesper

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-01-06 22:12

Hej

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote:

>Det kan man ikke.
>Det er kun de kunder, som allerede havde en rå kobber forbindelse hos
>Tiscali, som får lov til at fortsætte (endnu.)

Hvad blev det til med de nye regler som Telestyrelsen kom med engang i
begyndelsen af November, hvori bla. indgik at der fremover ikke kunne
kræves en fastnet tlf. for at få ADSL, til gengæld fik udbyderne lov til
at opkræve kr. 37,- mere pr. måned som kompensation.

Disse nye regler skulle træde i kraft den 1 februar i år. - Men, TDC
havde een måned til at gøre indsigelse, og dermed få det udsat til det
var blevet behandlet ved en anden instans. - Men gjorde TDC det ? -
Jeg var bortrejst fra medio Nov. og frem til jul, og har derfor ikke
kunnet følge sagen. - Nogen der ved hvad der er kommet ud af det ?.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-01-06 04:00

> [...]
> Jeg var bortrejst fra medio Nov. og frem til jul, og har derfor ikke
> kunnet følge sagen. - Nogen der ved hvad der er kommet ud af det ?.

Nope, jeg har ikke været i stand til at få et svar endnu.

--
Mvh. Jesper

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-01-06 09:26

Jesper Nielsen <jn@nielsenit.invalid> skrev 2006-01-03:

> Det kan man ikke.
> Det er kun de kunder, som allerede havde en rå kobber forbindelse hos
> Tiscali, som får lov til at fortsætte (endnu.)

Ok, tak for informationen.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-01-06 17:13

> Man skal dog være opmærksom på, at det kræver et teknikbesøg til
> kr. 695,-.

Ikke hvis de har en fastnettelefon fra starten - så kan de vælge en gør det
selv installation, og efterfølgende opsige deres telefonabonnement. TDC og
CC sørger så for at konvertere forbindelsen til administrativt rå kobber
helt automatisk.

Har man en 128/128 forbindelse, vil man dog få besked på at opgradere til
min. 256/128.

NB! Ovenstående kan KUN lade sig gøre, hvis CC har eget udstyr på centralen
(det mener jeg CC har, men ring hellere lige til salg inden bestillingen på
3398 3355 for en sikkerheds skyld.)

--
Mvh. Jesper