Hvilken udbyder i Odense...
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 02-01-06 21:15

Hej

Min svigerfar benytter lige nu et ganske alm. 33K modem til opkobling
til internettet.
Han overvejer at skifte til en eller anden fast forbindelse men prisen
er meget afgørende.

Hvilke billige udbydere findes der i Odense ?

Michael

--
This is an automatic signature of MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0601-0, 02-01-2006
Tested on: 02-01-2006 21:15:06

Fra : megetirriterende@gma~

Dato : 02-01-06 22:57

> Hvilke billige udbydere findes der i Odense ?

Jeg bruger Clearwire (www.clearwire.dk). Det virker fint og
uproblematisk.

mvh. Allan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-06 23:11

Michael Vilhelmsen skrev:

> [...]
> er meget afgørende.

> Hvilke billige udbydere findes der i Odense ?

Jeg ved ikke noget specifikt om Odense.

Hvis han har kabel-tv hos Stofa, er Stofanet sandsynligvis den
billigste mulighed for ham. Nogle kan nøjes med at betale 50 kr.
om måneden, mens jeg ikke kommer over 300 kr. om måneden - i
begge tilfælde er det 1 Mbit med et maksimum på 5 GB trafik om
måneden.

Hvis han har kabel-tv hos TDC, er webspeed den billigste mulighed
med priser fra 150 kr./md for 128 kbit. Der er fri trafik.

--
Bertel

Fra : Per Tolbøll

Dato : 02-01-06 23:20

> Hvis han har kabel-tv hos TDC, er webspeed den billigste mulighed
> med priser fra 150 kr./md for 128 kbit. Der er fri trafik.

- og har han kabel-tv hos en af de andre antenneforeninger kan han slippe
lidt billigere:

http://www.galnet.dk/show_page.php?pageId=68

http://www.nal-medienet.dk/internet/priser.html

http://www.dsa-net.dk/internet/generelt.php

Galnet har på det seneste fået en del øretæver for dårlig kvalitet og luset
support: www.6k.dk

Problemerne har tilsyneladende været begrænset til visse områder af byen.
Hvor bor han, sådan cirka ?

/Per

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 03-01-06 08:39

Per Tolbøll was thinking very hard :

> [...]
>
> Problemerne har tilsyneladende været begrænset til visse områder af byen. Hvor bor han, sådan cirka ?

Han bor i Næsby, og kan pt. få Nalnet.
Men der koster det 199 om måneden.
Klart den billigste set i forhold til hastigheden, men mere end han vil betale.
Han ville gerne ned under 99 om måneden....

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-01-06 08:52

"Michael Vilhelmsen" <Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> writes:

>Han bor i Næsby, og kan pt. få Nalnet.
>Men der koster det 199 om måneden.
>Klart den billigste set i forhold til hastigheden, men mere end han vil betale.
>Han ville gerne ned under 99 om måneden....

Det lyder som om det analoge modem er den perfekte opkobling til ham.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 03-01-06 09:00

Klaus Ellegaard explained :

> Det lyder som om det analoge modem er den perfekte opkobling til ham.

Det ender det nok også med bare at forblive.
Han bad mig bare undersøge mulighederne.
Og jeg gav ham da heller ingen forhåbninger.....

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : ShutEye

Dato : 03-01-06 11:20

> Det ender det nok også med bare at forblive.
> Han bad mig bare undersøge mulighederne.
> Og jeg gav ham da heller ingen forhåbninger.....

ISDN måske? Godt nok ikke meget hurtigere :\

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-06 11:41

ShutEye skrev:

> ISDN måske? Godt nok ikke meget hurtigere :\

Ikke noget der er den ekstra investering og ekstra roderi værd.

--
Bertel

Fra : ShutEye

Dato : 03-01-06 12:29

> Ikke noget der er den ekstra investering og ekstra roderi værd.

Sikkert ikke.

Fra : Frank

Dato : 03-01-06 13:48

Hej

> Han ville gerne ned under 99 om måneden....

Så er der nok kun modemet tilbage.

Clearwire's billigste er 149,- for 256/128 Kbit.

Og NAL har pt. ingen planer om at lancerer en billigere forbindelse som
f.eks en 256/128 Kbit.

Men hvorfor ikke overbevise ham om hvilken fordele en hurtig forbindelse kan
have for ham. Er der ikke nogle børnebørn der kan vises via webcam?

Mvh
Frank

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 03-01-06 11:29

Hvad er svigerfars internet behov ?

Hvis han skal læse mails, så kan en billig ADSL forbindelse ala StofaNet's
forbindelse til 99,- være OK

Ved så ikke lige om der er mulighed for at få StofaNet i området, hvor han
bor. Ellers så se hvad TDC el. Cybercity kan tilbyde....

/F

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 03-01-06 15:07

Michael Vilhelmsen explained :
> [...]
> Han overvejer at skifte til en eller anden fast forbindelse men prisen er meget afgørende.
>
> Hvilke billige udbydere findes der i Odense ?

WEB Cam - Jo muligheden vil være der - Om 4 - 5 år

Og Stofanet - Jeg vil undersøge sagen.
Hvis det kan fås for 99 kroner, tror jeg nemlig han vil overveje det.

Og det bliver ikke ISDN. Så kan han bare beholde det han har nu.

Men jeg takker mange gange for alle svarerne...

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen