Bredbånd uden fastnet
Fra : newsRover

Dato : 02-01-06 02:35

Jeg bor I Haderslev og har ikke brug for min TDC fastnettelefon, men kunne
efter hvad jeg kunne finde ud af på det pågældende tidspunkt ikke få ADSL
hos Cybercity uden denne forbindelse. Nu læste jeg i aften da jeg google'de
"bredbånd uden fastnet" at CyberCity som de eneste har en aftale med TDC om
at hvis man siger sin fastnettelefon op vil TDC ikke lukke linien ned men
man kan godt have CyberCity ADSL uden den overflødige fastnet forbindelse.
Er der nogen her i sønderjyllandsområdet der har nogen erfaringer eller
andre forslag til om der er andre metoder til at undgå de ekstra 350 i
kvartale som så måske kunne bruges til en hastighed højere hos Cybercity???
;=))) Det af elselskabet påbegyndte fibernet eventyr er selvfølgelig
selvskrevet til et abonnement men der er vist lange udsigter endnu, 2007 når
det vist hertil :=(((

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-06 03:44

newsRover skrev:

> [...]
>man kan godt have CyberCity ADSL uden den overflødige fastnet forbindelse.

Du kan kun få CC uden fastnettelefoni, hvis de er repræsenteret
på din central.

Det kan du tjekke ved at starte en bestilling, kan du få de helt
langsomme og 3072, så er de repræsenteret.

Du skal dog være opmærksom på, at det kræver et teknikbesøg til
kr. 695,-.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : BuFFerz

Dato : 08-01-06 03:04

> Det kan du tjekke ved at starte en bestilling, kan du få de helt
> langsomme og 3072, så er de repræsenteret.

Den laveste jeg(esbjerg) kan se er: 256/128 til 3072 ...
er det så inden for det du siger ?

> Du skal dog være opmærksom på, at det kræver et teknikbesøg til
> kr. 695,-.

Af ren nysgerrighed - hvad er det den teknikker gør ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-01-06 03:17

BuFFerz skrev:

>Den laveste jeg(esbjerg) kan se er: 256/128 til 3072 ...
>er det så inden for det du siger ?

Ja, så er de repræsenteret og nu er Esbjerg jo også en stor by,
så andet skulle være mærkeligt.

>Af ren nysgerrighed - hvad er det den teknikker gør ?

Ved jeg faktisk ikke, kun at det fremgår af deres hjemmeside.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : BuFFerz

Dato : 08-01-06 03:41

> Ved jeg faktisk ikke, kun at det fremgår af deres hjemmeside.

men er det teknikkeren der gør at.. man øøh.. kan bruge adsl uden
fastnettelefon ?

Fra : Lars

Dato : 03-01-06 20:42

newsRover skrev i en meddelelse
> Er der nogen her i sønderjyllandsområdet der har nogen erfaringer eller
> andre forslag til om der er andre metoder til at undgå de ekstra 350 i

ESS BredBånd.
http://www.ess.dk/sw4950.asp

Mvh.

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 03-01-06 22:00

Har du undersøgt om StofaNet er i dit område.
- Der behøves ingen fastnet telefon.

/F

Fra : Brian Lund

Dato : 06-01-06 01:47

> [...]
> ;=))) Det af elselskabet påbegyndte fibernet eventyr er selvfølgelig
> selvskrevet til et abonnement men der er vist lange udsigter endnu, 2007

Hvis du bor med udsigt til en af arrownets sendemaster kan du få trådløst
FWA!
Det kører skide godt, mine forældre har det også... Der sidder en sender på
vandtårnet, og der står en lidt uden for Christiansfeld, de har 12 km
rækkevide, men kræver line of sight!

Du har så ikke en offentlig IP, dvs. du kan ikke åbne/lukke nogen porte, de
er alle lukket for indgående trafik hos udbyderen... Men det er vist noget
med du kan få en offentlig IP for 20 kr ekstra per måned, men hæng mig ikke
op på det!

www.arrownet.dk
Priserne er:
1024/512 - 199/md - 1995 oprettelse
2048/512 - 249/md - 1495 oprettelse
4096/512 - 349/md - 1495 oprettelse

Som du kan se er det halvdyrt i oprettelse, men billigt månedsabonnement! :)

Brian