Esbjerg LÅST TIL ESENET grrrr
Fra : Tattoo

Dato : 30-12-05 17:34

hejsa i gruppen ..

jeg bor i esbjerg , og min udbyder er www.esenet.dk

det er bare alm TDC-Webspeed 256/128 , men under en aftale med forsyningen
i esbjerg , som så kalder det ESENET ..

men de størrer hastigheder er vildt dyre ..
og min boligforening får lyslederkabel lagt ind ( engang )

så jeg kan køre 2/2Mbit eller 6/6 eller 10/10 .. til ok priser ..

men indtil det vil jeg gerne finde en anden udbyder ,

så mit spørgsmål her i gruppen lyder ..

HVEM KAN LEVERER I ESBJERG ??
og sådan jeg kan kobles på i min lejlighed ...

jeg har nu 256/128 til 149kr pr måned ..

og søger selvfølgeligt noget hurtigere ,

jeg vil MAX give pr måned 500 INCL evt telefon.

nogle gode bud ?

tror ikke der er trådløs net i byen .,. men ved det ikke med sikkerhed ????

OG GODT NYTÅR ,,

Fra : Brian Mortensen

Dato : 30-12-05 18:45

Tattoo wrote:

> HVEM KAN LEVERER I ESBJERG ??

Cybercity er et godt bud. Bruger dem selv og
deres forbindelser er uhyre stabile.

> jeg vil MAX give pr måned 500 INCL evt telefon.

Prøv at tjek www.cybercity.dk .. De kører faktisk
kampange lige nu og tilbyder også IP-telefoni.

> OG GODT NYTÅR ,,

I lige måde

--
/Brian

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-12-05 21:25

> jeg vil MAX give pr måned 500 INCL evt telefon.

Du kan få fastnet hos TDC og 2 Mbit hos Cybercity for 479 kr. pr. måned.
2 Mbit skulle vist være nok for de fleste.

Se http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl_tilbud/.

(TDC fastnet koster 119 kr. pr. måned.)

CC kan dog også levere uden fastnet i mange tilfælde, men så skal du betale
for et teknikerbesøg - 695 kr. - og vente på, at TDC får tid til at sende en
tekniker ud. Det tager 3-6 uger.

Jeg mener der er gratis oprettelse på fastnet hos TDC for tiden. Det tager
oftest kun et par dage, og så kan CC levere en gør det selv løsning på
typisk 7-12 dage.

--
Mvh. Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-12-05 22:11

Tattoo expressed precisely :
> HVEM KAN LEVERER I ESBJERG ??
> og sådan jeg kan kobles på i min lejlighed ...

Cybercity kan levere i hele byen, TDC kan også.

> tror ikke der er trådløs net i byen .,. men ved det ikke med sikkerhed ????

McDonalds har :)

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Tattoo

Dato : 01-01-06 20:07

tak skal i have , og håber alle jeres fingre har det fint ..

men TDC kan jeg ikke få ... da de henviser til ESENET .. ( det er det
samme , men andre priser )

cybercity ligner noget ,, men æv også deres 3megabit er kun med 128 i
upload ,

jeg glemte at fortælle at jeg er serveradmin på 3 servere , med tilhørende
websites/forums ..

så jeg uploader en del hist&her ..

vil gerne have fra 2 megabit i download ,, og fra 512 i upload..

altså fra 2048/512 .. og op ..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-01-06 20:20

Tattoo skrev:

>men TDC kan jeg ikke få ... da de henviser til ESENET .. ( det er det
>samme , men andre priser )

Du kan ikke få Webspeed (internet via kabelmodem), men du kan da
få Bredbånd (adsl).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Tim Christensen

Dato : 12-01-06 15:40

Tattoo wrote:
> tak skal i have , og håber alle jeres fingre har det fint ..
>

> men TDC kan jeg ikke få ... da de henviser til ESENET .. ( det er det
> samme , men andre priser )

Du kan få ADSL fra TDC, ingen problemer der.

Mvh

Tim

Fra : Sydvest energi

Dato : 06-01-06 19:51

Jeg bor også i Esbjerg og Testkunder hos Svenet.dk

De er ved at være færdige nu og kan levere hastigheder på op til 20 mbit med
fiber..

Jeg er på en 200/200 lige nu..

De udbydere også iptelefon og tvkanaler samt en digital top boks.

Prisen er 299 for 2/2 og 399 for 6/6 mbit 499 for 10/10

39 for ip telefonen.

139 for tv pakken

mvh
Thomas

SYDVEST ENERGI - en del af min dag

Læs mere på www.sydvestenergi.dk

-------

Denne e-mail og vedhæftede filer kan indeholde fortrolige oplysninger.

E-mailen er kun bestemt for den anførte modtager.

Hvis du ved en fejl modtager denne e-mail, beder vi dig straks sende den
tilbage til afsenderen og herefter slette mailen fra din computer.

-------

E-mailen er virusscannet før afsendelsen fra Sydvest Energi.

*************************************

Fra : Tattoo

Dato : 07-01-06 02:58

"Sydvest energi" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De udbydere også iptelefon og tvkanaler samt en digital top boks.
>
> Prisen er 299 for 2/2 og 399 for 6/6 mbit 499 for 10/10

hehehhe tro mig der er jeg såmend tilmeldt .. men bor i boligblok og
venter og venter .. for 6 måneder siden var vi til møde med boligforeningen
og fik fortalt det var på vej ..
om et par dage skal jeg til møde med boligblokken OG sydvestenergi , så
indtil videre er det kun " snakken " ,, men jeg venter spændt ..

hvis du kører 200/200 .... SÅ SÆT DA FOR F...... ET TRÅDLØS MODEM OP SOM
JEG KAN KOBLE MIG PÅ !!! LoooOOooOOoOooooL .... jeg kan godt " nøjes " med
5 - 10 % af din forbindelse .. siger manden med 256/128 og er webmaster &
serveradmin 3 steder ... hehe

Fra : Martin Damberg

Dato : 07-01-06 19:49

> [...]
>
> De udbydere også iptelefon og tvkanaler samt en digital top boks.
>
> Prisen er 299 for 2/2 og 399 for 6/6 mbit 499 for 10/10

Hvem brugere de som internetudbyder ved du det / hvem de peer med ?
måske du kunne smide nogle traceroutes til forskellige sites, kunne være
meget
interessant.

mvh

Martin Damberg

Fra : Sydvest energi

Dato : 09-01-06 10:25

Det er Comx de bruger som udbyder men jeg kan ikke bruge den hastighed til
noget. min bærbare kan ikke køre så hurtig.. hvis jeg lavet et test på
cybercity,hastighed får jeg kun 13-14 mbit ud. men hvis jeg henter fra
news.comxnet.dk siger dumeter 66- 102 mbit..

Det er blot hastigheden ud af mit modem der er målt til de 200 / 200.

sidder sikkert i samme boligområde.. kvaglund?
Jeg ved at daddelkrattet og cederlunden snart kommer online men kun med
internet.. det sker omkring onsdag- torsdag for dem der har fået sat en
hvidversion mediaconverter op