Er denne fejl i sender eller modtagers end~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-12-05 22:04

Hey....

En bekendt har problemer med at sende til en specifik adresse, og når han
prøver får han denne fejl tilbage, men jeg kan ikke lige lure om fejlen
ligger i sender eller modtagers ende:

Error transferring to avsgw.activeisp.COM; SMTP Protocol Returned a
Permanent Error 504 <impactserver>: Helo command rejected: need
fully-qualified hostname

Anyone ?

Mvh.

Kim

Fra : Morten K. Lennon

Dato : 22-12-05 23:10

On 2005-12-22, Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:
> Error transferring to avsgw.activeisp.COM; SMTP Protocol Returned a
> Permanent Error 504 <impactserver>: Helo command rejected: need
> fully-qualified hostname

Afsenders smtp server praesenterer sig ikke ordentligt, og det kan modtagers
smtp server ikke lide.

--
morten

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 23-12-05 04:32

On Thu, 22 Dec 2005 22:03:30 +0100, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.invalid> wrote:

>Error transferring to avsgw.activeisp.COM; SMTP Protocol Returned a
>Permanent Error 504 <impactserver>: Helo command rejected: need
>fully-qualified hostname

En forkert konfigureret SMTP server.
Det er modtageren der ikke kan modtage Helo commandoen.
Hvad sker der til andre modtagere, som ikke er på denne SMTP server ?

Fra : Anders Christensen

Dato : 23-12-05 08:34

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org skrev:

> En forkert konfigureret SMTP server.
> Det er modtageren der ikke kan modtage Helo commandoen.
> Hvad sker der til andre modtagere, som ikke er på denne SMTP server ?

Det er nok nærmere afsenderens smtp der ikke har et hostname der kan
slåes op med reverse dns.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-12-05 09:37

Anders Christensen skrev:

> Det er nok nærmere afsenderens smtp der ikke har et hostname der kan
> slåes op med reverse dns.

Nej, der står direkte i fejlmeddelelsen hvad der er galt: Afsenderens
MTA har sagt "HELO impactserver" i stedet for at præsentere sig med et
fqdn (~ "mindst ét punktum i adressen").

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 23-12-05 09:39

Anders Christensen wrote:

> Det er nok nærmere afsenderens smtp der ikke har et hostname der kan
> slåes op med reverse dns.

Jeg tror nu nærmere at det er fordi den mangler et "fully-qualified
hostname", og ikke pga der ingen reverse dns er :)

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-12-05 09:45

"Karsten Schmidt / DLX ApS" <ks@dlx.dk> wrote in message

> Jeg tror nu nærmere at det er fordi den mangler et "fully-qualified
> hostname", og ikke pga der ingen reverse dns er :)

Han kan fint sende til alle andre, men specifikt 2 emailadresser i sverige
på samme domæne får denne fejl.

Det skal nævnes at der sendes via en lotus notes dominoserver, gennem
Cybercitys SMTP standard Adsl løsning.

Belyser det, det nærmere ?

Mvh.

Kim

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 23-12-05 13:45

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> på samme domæne får denne fejl.
>
> Det skal nævnes at der sendes via en lotus notes dominoserver, gennem

Nææ, det er stadig domino serveren der har sit hostname sat forkert.

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-12-05 13:59

?

> Nææ, det er stadig domino serveren der har sit hostname sat forkert.

Beklager hvis jeg er lidt fatsvag

Det er ikke mig der har sat dominiserveren op, jeg hjælper kun på
hostingsiden.

Men hvordan kan det være at den kun laver problemer med at sende til det
givne domæne, og alt andet fungerer ?

Og hvad skal jeg forklare ham med dominoserveren så han fatter hvad der er
galt ?

Tak for hjælpen og god jul

Kim

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-12-05 14:17

> Men hvordan kan det være at den kun laver problemer med at sende til det
> givne domæne, og alt andet fungerer ?

Åbenbart fordi den modtagende SMTP-server er sat lidt mere restriktivt
op end dem du plejer at sende til..

> Og hvad skal jeg forklare ham med dominoserveren så han fatter hvad der er
> galt ?

Han skal "omdøbe" serveren... Pt. præsenterer den sig som impactserver,
hvis han f.eks. kalder den deresdomænenavn.dk så burde det spille.

> Tak for hjælpen og god jul

I lige måde :)

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-12-05 14:30

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Han skal "omdøbe" serveren... Pt. præsenterer den sig som impactserver,
> hvis han f.eks. kalder den deresdomænenavn.dk så burde det spille.

Aha.... men hvad er det der tjekker at serveren hedder "domænenavnet" og
hvad sammenligner smtp serveren domænenavnet med, og er det Cybercitys SMTP
server der laver balladen ?

*S* det er sgu godt nok en ny verden det her

Kim

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 23-12-05 14:49

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> hvad sammenligner smtp serveren domænenavnet med, og er det Cybercitys SMTP

avsgw.activeisp.COM brokker sig over at modtage fra en server der
præsenterer sig som "impactserver". Det kan løses på to måder.

1. Omdøb domino serveren til et valid hostname på internettet.

2. Sæt domino serveren til at sende igennem cybercitys smtp server.

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-12-05 14:56

> 1. Omdøb domino serveren til et valid hostname på internettet.
>
> 2. Sæt domino serveren til at sende igennem cybercitys smtp server.

OK, kanon, jeg bliver klogere

Mht. 1: Dvs. det er modtageren der øffer over at Domini ikke præsenterer sig
ordentligt ?, da vi ikke har problemer med andre lokationer. ?

Mht. 2: Jeg er 95% sikker på at den sender igennem Cybercitys SMTP, da "vi"
ikke har andet at sende igennem.

Mvh.

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-12-05 15:04

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message

> Mht. 2: Jeg er 95% sikker på at den sender igennem Cybercitys SMTP, da
> "vi" ikke har andet at sende igennem.

Vi sender gennem Cybercitys SMTP server, men kan se at mailen bliver
præsenteret som blot impactserver.

Forstår jeg det ret, at modtageren bare ikke vil modtage mails med det
servernavn som afsender, men hvis jeg reelt blot skrev www.eksempel.com
ville modtager betragte mailen som en fra en valid afsender ?

Mvh.

Kim

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 23-12-05 15:20

Kim Jørgensen wrote:
> "Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message

> Vi sender gennem Cybercitys SMTP server, men kan se at mailen bliver
> præsenteret som blot impactserver.

Jeg er ret sikker på du ikke gør.

> Forstår jeg det ret, at modtageren bare ikke vil modtage mails med det
> servernavn som afsender, men hvis jeg reelt blot skrev www.eksempel.com
> ville modtager betragte mailen som en fra en valid afsender ?

Den fejl du beskriver her vil blive løst ved det. Serveren kan så også
være sat op til at tjekke om www.eksempel.dk så virkeligt er den ip der
connectes fra, og så vil du bare få en anden fejl.

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 23-12-05 15:17

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Mht. 1: Dvs. det er modtageren der øffer over at Domini ikke præsenterer sig
> ordentligt ?, da vi ikke har problemer med andre lokationer. ?

Ja, modtager serveren er sat til kun at modtage mail fra korrekt opsatte
servere, sikkert for at blokere for noget af alt det spam der findes.

> Mht. 2: Jeg er 95% sikker på at den sender igennem Cybercitys SMTP, da "vi"
> ikke har andet at sende igennem.

Hvis du sendte igennem cybercity's smtp så ville modtager serveren ikke
få den helo kommando fra din server, så det gør du ikke.

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-12-05 15:43

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> skrev 2005-12-23:

> [...]
>
> Mht. 1: Dvs. det er modtageren der øffer over at Domini ikke præsenterer sig
> ordentligt ?, da vi ikke har problemer med andre lokationer. ?

Der er en fejl opsætning i domino. Den slags fejl er der mange servere
der afviser, i har bare været heldige ind til nu.

> Mht. 2: Jeg er 95% sikker på at den sender igennem Cybercitys SMTP, da "vi"
> ikke har andet at sende igennem.

Det gør i ikke. Du siger selv at serveren præsentere sig som
impactserver. Det gør Cybercitys SMTP server ikke.

Det nemmeste ville nok bare være at sætte domino korrekt op.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-12-05 15:59

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message

> Det gør i ikke. Du siger selv at serveren præsentere sig som
> impactserver. Det gør Cybercitys SMTP server ikke.
>
> Det nemmeste ville nok bare være at sætte domino korrekt op.

Nu sidder jeg ikke i afsenderenden, og har ikke sat den der Domino op, men
når jeg modtager en mail fra afsender siger den i headeren:

Det må vel betyde at den er sendt via CC smtp ?

Og den fejl vi har isoleret set, er at modtageren i Sverige tjekker deres
mail, og da afsender er:

Så afviser den, da den istedet skulle hedde:

Eller er jeg stadig det langsomste dyr i skoven ? *S*

Mvh.

Kim

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-12-05 16:05

> [...]
> når jeg modtager en mail fra afsender siger den i headeren:

> Det må vel betyde at den er sendt via CC smtp ?
Nej, det betyder at den netop ikke er sendt via CC smtp. Den er sendt
fra serveren impactserver der har reverseDNSen der står i parantesen.

Hvis den var sendt via CC's smtp server så ville den have sagt noget i
stil med:

> Og den fejl vi har isoleret set, er at modtageren i Sverige tjekker deres
> mail, og da afsender er:

> Så afviser den, da den istedet skulle hedde:

Det bedste ville være Received: from port900.ds1-vbr.adsl.cybercity.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-12-05 16:15

> Nej, det betyder at den netop ikke er sendt via CC smtp. Den er sendt
> fra serveren impactserver der har reverseDNSen der står i parantesen.

Nu kiggede jeg lige i opsætningen i Domino, som jeg ikke er skide skarp i,
skal det lige nævnes, men under konti bruges smtp.cyvercity.dk som smtp
server.

Så handler det basis om, som første skud at prøve at ændre impactserver til
domænenavn istedet, og se om det afhjælper ?

Mvh

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-12-05 16:02

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message

> Det gør i ikke. Du siger selv at serveren præsentere sig som
> impactserver. Det gør Cybercitys SMTP server ikke.

Ja, jeg tror at dominoserveren bare hedder impactserver i opsætningen, og
det så bliver præsenteret videre ud i verdenen når der afsendes.

Kim

Fra : Morten K. Lennon

Dato : 23-12-05 09:29

On 2005-12-23, Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org
<admin@yyy-easywebdesign-xxx.org> wrote:

> En forkert konfigureret SMTP server.
> Det er modtageren der ikke kan modtage Helo commandoen.

Vroevl

Venligst laes RFC2821 afsnit 4.1.1.1 og laer!

At det saa ikke er alle smtp serverer som kraever et gyldigt domaene eller
en IP adresse i helo dialogen er en anden sag.

--
Morten