Betalings newsgroup servere, kan man se hv~
Fra : P Kaasing

Dato : 21-12-05 15:50

Hej

Inden man nu melder sig til en betalingsnewsserver, kan man så se et sted
hvilke grupper de udbyder?

Jeg har ikke kunnet finde noget på www.usenetserver.com

Og hvad er hastigheden på disse servere? Der står Highspeed, men hvad dækker
det?`

/Poul

Fra : P Kaasing

Dato : 21-12-05 15:54

Der var jeg lige lidt for hurtig/langsom.

har fundet ud af at man kan søge på www.usenetserver.com så har fundet de
grupper jeg skal bruge, der er jo rigeligt

/Poul

Fra : Tveskaeg

Dato : 21-12-05 16:07

On Wed, 21 Dec 2005 15:50:05 +0100, "P Kaasing" <kaasing@varmpost.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har ikke kunnet finde noget på www.usenetserver.com
>
>Og hvad er hastigheden på disse servere? Der står Highspeed, men hvad dækker

Bruger selv newshosting.com

Du kan se deres grupper her.
http://www.newshosting.com/support/util/groups/tmp/grouplist.txt

Henter med 10Mbit.

Fra : Martin Schou

Dato : 21-12-05 16:06

> Inden man nu melder sig til en betalingsnewsserver, kan man så se et sted
> hvilke grupper de udbyder?

Hvilke grupper ønsker du da?

> Jeg har ikke kunnet finde noget på www.usenetserver.com
>
> Og hvad er hastigheden på disse servere? Der står Highspeed, men hvad
> dækker det?`

Ved ikke hvordan hastigheden er generelt. Men på den server jeg selv bruger
(www.newshosting.com) er hastigheden som regel mellem 3 og 4 Mbit. (Jeg har
en 4 Mbit forbindelse), ved download af filer. Ved download af headers er
hastigheden altid helt i top (ca. 425 kbps).

Hilsen Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-12-05 17:29

"P Kaasing" <kaasing@varmpost.com> wrote in message

> Jeg har ikke kunnet finde noget på www.usenetserver.com
>
> Og hvad er hastigheden på disse servere? Der står Highspeed, men hvad
> dækker det?`

Har testet Usenetserver i 3 dage på comx, kunne downloade med 6Mbit prøvede
så at opgradere min linie og fik så maximalt 8Mbit, så det var max hvad jeg
kunne få ud af den med 4 connections. Giganews.com kan vist levere en del
ekstra.... Deres testside siger 25Mbit når man tester, både USA og Europa
serveren.

Fra : Tveskaeg

Dato : 21-12-05 18:14

On Wed, 21 Dec 2005 17:29:09 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>ekstra.... Deres testside siger 25Mbit når man tester, både USA og Europa

Jeg henter med 10Mbit hos newshosting via ComX.

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-12-05 07:24

> Inden man nu melder sig til en betalingsnewsserver, kan man så se et sted
> hvilke grupper de udbyder?
>
> Jeg har ikke kunnet finde noget på www.usenetserver.com

Er der grupper på denne server, som ikke også er tilgængelige for kunder hos
TDC, hvor man får adgang til ca. udenlandske 30.000 nyhedsgrupper?

v.h.
Jakob

Fra : Allan Joergensen

Dato : 22-12-05 08:24

Jakob Munck <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

> Er der grupper på denne server, som ikke også er tilgængelige for kunder hos
> TDC, hvor man får adgang til ca. udenlandske 30.000 nyhedsgrupper?

Højest sandsynligt, mange af de kommercielle udbydere tilføjer stort
set alt.

Den primære grund til at vælge en kommerciel udbyder er også typisk at
deres retention er meget længere end den lokale udbyder og for de
flestes vedkommende er feeded også langt mere komplet.

Allan Joergensen

"You said something And I just melted sigh sorry"

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 22-12-05 09:20

Nej, det kan du ikke. Det du kan gøre er, at du kan prøve at inst. et
newsgroup program, og ud fra dette, kan du se hvilke grupper du kan få
adgang.

Bruger selv NewsBin Pro v. 4.32 (ikke den nyeste).
- Her betaler jeg normalt et sted mellem 80 - 100,- alt afh. af dollar
kursen.

For de penge kan jeg hente ligeså meget du vil.

Hastigheden på din internet forbindelse, bestemmer hvir hurtigt du kan down-
uploade.

Programmet ligger i en prøve version- kan prøves gratis i 10 dage, så skal
du reg. den.... (www.newsbin.com).

/F

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-12-05 12:14

(6400) Futte wrote:
> Nej, det kan du ikke. Det du kan gøre er, at du kan prøve at inst. et
> newsgroup program, og ud fra dette, kan du se hvilke grupper du kan få
> adgang.

Ikke korrekt. Newshosting (som jeg bruger) har endda været så rare at smide
det på deres side: http://www.newshosting.com/support/util/groups/ - en
lignende liste findes med 99% sikkerhed hos alle de andre store udbydere.

> Bruger selv NewsBin Pro v. 4.32 (ikke den nyeste).
> - Her betaler jeg normalt et sted mellem 80 - 100,- alt afh. af dollar
> kursen.

Dem betaler du vel forhåbentligt ikke så meget?

Søren

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 26-12-05 16:31

Det gør jeg faktisk, og jeg får adgang til rigitg mange flere nyhedsgrupper,
end ikke-betalende kunder...

Så pengene er faktisk givet godt ud. Og du skal ikke hente ret meget musik
før pengene er tjent hjem...

Prisen er selv. i DKK pr. måned !

/F

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43abdbe7$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 19:42

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Her betaler jeg normalt et sted mellem 80 - 100,- alt afh. af dollar
> Så pengene er faktisk givet godt ud. Og du skal ikke hente ret meget musik

Du roder vist tingene lidt sammen.
Newsbin pro er et program til at downloade med, og det koster et
engangsbeløb på 35 $, hvis du altså ikke downloader og cracker det.
Men uden at have adgang til en server, gratis eller betaling, kan du ikke
bruge programmet til noget.
Det du betaler 80-100 kr. om måneden for er nødt til at være en betalings
newsserver.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-12-05 23:32

(6400) Futte wrote:
> [...]
> nyhedsgrupper, end ikke-betalende kunder...
>
> Så pengene er faktisk givet godt ud. Og du skal ikke hente ret meget

Jeg ved godt hvad du mener, jeg skulle bare se, om du virkelig mener at du
betaler denne sum for Newsbin hver måned. Mon ikke du i stedet betaler for
din nyhedsudbyder? ;)

Søren