Så køre det vist for comx igen
Fra : René

Dato : 08-12-05 09:33

Fra : BJ

Dato : 08-12-05 13:00

"René" <None@no.com> skrev i en meddelelse
news:g6Slf.9$T65.2@news.get2net.dk...

KLIP

> http://www.comx.dk/script/site/page.asp?Cat_ID=80&artID=228

Glædeligt for kreditorerne.

Det er rart at høre, der også er kommet 400.000 kr. mere i kassen om
måneden, så de 160 medarbejdere kan aflønnes hver måned og gælden afvikles.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik 007DK

Dato : 09-12-05 08:58

Ja så håber vi bare at det ikke medfører at de må sætte priserne
op om et lille stykke tid, når den nye bestyrelse går regnskaberne
fuldt igennem. For der har jo været nogle svar her inde og andre
steder at deres priser måske er for lave, i forhold til deres
udgifter.
Men vi må se og håbe på at det holder.

Fra : Tveskaeg

Dato : 09-12-05 15:37

On Thu, 08 Dec 2005 09:32:41 +0100, René <None@no.com> wrote:

>http://www.comx.dk/script/site/page.asp?Cat_ID=80&artID=228

De har hentet en såkaldt ejendomsinvenstor ind i selskabet.

http://www.computerworld.dk/art/31765?a=search&i=0

Fra : Henrik 007DK

Dato : 15-12-05 16:17

Ja det ved/vidste de fleste jo vidst der følger ComX at det var
sket....*GGGGGGGGG*, når man får computerworld ind ad emailen hver
dag, ja så dukker ComX jo også op der *S*. Me nsom sagt nu må vi
bare håbe på at deres priser holder, og de får styr på tingene, og
de genoptager forhandlingerne med Viasat og Canal Digital, og de får
ret i konkurencestyrelsen, at Viasat og Canal Digital er et monopol, og
det skal brydes, så alle kan få del i kagen, så det kan komme
forbrugerne til gode, og ikke bare nogle enkelte selskaber, der malker
forbrugerne for urimelige højr priser.

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 16:51

"Henrik 007DK" <henrikma@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>det skal brydes, så alle kan få del i kagen, så det kan komme
>forbrugerne til gode, og ikke bare nogle enkelte selskaber, der malker

Mon ikke bare mange håber på, virksomheden indfrie sin gæld helt og
holdent... (140 mill. kr).

Herefter er det spændende at se, hvor meget den nye hovedaktionær har af
risikovillig kapital at smide efter kunderne....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-12-05 17:03

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> writes:

>Mon ikke bare mange håber på, virksomheden indfrie sin gæld helt og
>holdent... (140 mill. kr).

I forhold til lignende selskaber er det faktisk peanuts.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 17:49

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> I forhold til lignende selskaber er det faktisk peanuts.

Tjaee... når man mener at 400.000 kr. om måneden er rigtig mange penge mere
om måneden (ny kunde) og man har eks. 160 medarbejdere, så ved jeg ikke
rigtig om det lige er peanuts i denne sag.

Det er faktisk kun 2.500 kr. til hver, men lønningerne er måske ikke så
høje..

Om kreditorerne synes 140 mill. kr. er peanuts, ved jeg heller ikke.

Nus skal der vel vel også snart betales A-skat og moms igen, så jeg håber
naturligvis det bedste for alle.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kaare

Dato : 17-12-05 16:28

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> I forhold til lignende selskaber er det faktisk peanuts.

Definér lignende selskaber. Dansk Bredbånd - der vel ligner mest - har
eksempelvis ingen gæld. Om firmaet tjener penge er jo en anden sag end om
man skylder penge væk. Jeg håber da at investoren får gælden til at
forsvinde, ellers får de jo nok problemer med at få leverandører i
fremtiden.

/Kaare

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-12-05 18:04

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> wrote in message
> [...]
> man skylder penge væk. Jeg håber da at investoren får gælden til at
> forsvinde, ellers får de jo nok problemer med at få leverandører i

Definér gæld? det kommer vel an på hvordan regnskaberne gøres op? Selv Dansk
Bredbånd kan vel ikke ikke have overskud, da det jo også er et nyt selskab.
Og som du vistnok selv har sagt invisterert mange penge i infrastruktur osv.
så kan man jo umuligt have overskud? man har vel også gæld, hvis man køber
en hovedsædde, så er hovedsæddet vel også forgældet.. Men så er det måske
rigtigt at en voldsom mansse penge ryger fra elkunderne og over i
bredbåndsselskabet? Dewt kan vel ikek undgås det er jo igen et spørgsmål
hvordan regnskaberne gøres op?

Fra : Kaare

Dato : 18-12-05 23:35

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
newsgpf.515$Qe7.296@news.get2net.dk...

> [...]
> elkunderne og over i bredbåndsselskabet? Dewt kan vel ikek undgås det er
> jo igen et spørgsmål hvordan regnskaberne gøres op?

Gæld:
Man køber varer eller låner penge, med en aftale om at betale det fulde
beløb.

Investering:
Placering af midler i håb om senere at give et større afkast end det der
blev placeret af midler - dog med risiko for at miste de midler der blev
placeret.

Dansk Bredbånd er også et nyt selskab, og som de fleste nystartede
virksomheder er det heller ikke selvkørende med sorte tal på bundlinien. Men
en ting er at have en række investorer der smider mange penge i en
virksomhed for til sidst forhåbentlig at tjene godt på det, og en anden er
at købe noget uden at betale for det.
Der er selvfølgelig altid en risiko for at investeringen går tabt, men det
er investorer som regel indforstået med. De færreste virksomheder er til
gengæld indforstået med at deres kunder ikke betaler deres regning. Dansk
Bredbånd, og som jeg stærkt forventer ComX er tilsvarende med, sætter en ære
i ikke at skylde penge. Dansk Bredbånds fordel i dette er at de har en række
langt større investorer, der er villige til at smide mange penge i
virksomheden. ComX får forhåbentlig med deres nye investor mulighed for at
fjerne deres gæld, og komme på ret kurs igen. Men jeg tror at det kræver en
del penge, og det havde nok været bedre for dem at have nogle risikovillige
islændinge bag sig end en ejendomsinvestor.

Hvad angår om elkundernes penge havner i DBs pengekasse, kan man jo
selvfølgelig diskutere. Der er nu også elselskaber i DBs ejerkreds. Men det
er fantastisk som det er muligt at have et ComOn synspunkt på verden. Hvad
nu hvis elselskaberne om 10 år har ekstra kronede dage fordi de sidder på en
stor del af teleinfrastukuren, og derved skovler penge hjem til endnu lavere
elpriser mm? Så er det vel i orden? Hvorfor beklager vi os først nu hvor TDC
og ComOn (for ikke at nævne landets største elslugere) beskylder
elselskaberne for at bruge deres penge forkert? Hvad med de milliarder de
havde i forvejen. Var der nogle der havde beklaget sig hvis de bare
fortsatte med at skovle penge ind? Hvornår er man for partisk til at være
rationel? Hvorfor lytter man til dem der drager fordel af deres kommentarer,
frem for eksperterne på området?

Det sjove er at mange stadig tror at TDC er dyre i deres priser over for de
andre selskaber, og det er det der skaber konkurrence forskellen på Sverige
og Danmark. Problemet er dog at TDC bare er alt alt for tunge at danse med.
Hele deres kobbernet er manuelt og styret af mennesker. Det giver store
udgifter i forhold til tid, og mængden af fejl så man skal henvende sig
igen. I Sverige er det automatiseret, og man vil derfor som regel kunne
overtage og servicere en kunde uden for meget bøvl og tidsspilde. Selvom
TDCs priser ikke er dyre, bliver det dyrt når de skal kontaktes flere
gange - for slet ikke at tale om den udgift man har ved selv at have en
medarbejder der prøver at få TDCs folk til at gøre deres arbejde korrekt.
Det er ikke fordi jeg bebrejder de mennesker der udfører arbejdet - men jeg
bebrejder dem der stadig får dem til at udføre samme arbejde. Der skal ikke
meget lønning til før en kunde ikke længere er rentabel.

Jeg har tidligere arbejdet for et andet teleselskab som havde planer om at
lave landsdækkende fiber til hjemmet. Det var jeg selvfølgelig ekstatisk
over. Fantastisk at kunne være med i et selskab som vil kunne gå ind og
overtage infrastrukturen fra den sovende kæmpe? Desværre lukkede pengekassen
fra moderselskabet, og planen blev frosset siden. Til den dag idag ærger det
mig stadig at de ikke dengang lagde den milliard investering der kunne have
gjort at de allerede nu var på vej til at overtage infrastrukturen.

Istedet ser jeg nu nogle relativt upartiske selskaber (kun grossist motiver)
der prøver at lave den alternativ infrastruktur. Det glæder mig voldsomt.
Det eneste der dog generer mig ved den nuværende løsning er at de ikke alle
kun står for infrastrukturen. En del af dem prøver selv at styre netværket,
og har i alle tilfældene indtil videre vist at der er for mange unødvendige
problemer i forhold til hvis "de professionelle" drev det. De burde
udelukkende lave et automatiseret optisk transmissionsnet. Men det findes
der jo nok løsninger på undervejs.

/Kaare

Fra : BJ

Dato : 20-12-05 13:08

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Placering af midler i håb om senere at give et større afkast end det der
> blev placeret af midler - dog med risiko for at miste de midler der blev

Nu går det hele op i en højere enhed igen:

http://www.borsen.dk/650.82100

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kaare

Dato : 21-12-05 00:31

> Nu går det hele op i en højere enhed igen:
>
> http://www.borsen.dk/650.82100

Ja, det ser ualmindeligt godt ud. Der er ingen tvivl om at jeg synes at det
er NOGET bedre at få Finn Helmer med frem for en ejendomsinvestor. :)

Jeg håber såsandeligt at de får ro på sagerne, og kommer ind i kampen igen.
Ikke fordi de har været ude, men fordi der jo desværre har været risikoen
for at de røg ud. Finn Helmer har selvfølgelig nogle gange en tendens til at
lave lidt for store armbevægelser, men jeg tror at han er sund at have med i
biksen.

Det ser ud til at blive et spændene år, men mon ikke ComX kunderne kan ånde
lettet op nu? :)

Så må vi jo kridte skoene op igen. ;)

/Kaare

Fra : Henrik 007DK

Dato : 20-12-05 14:17

Yes, et herligt link du lige fyret af der, takker Så håber vi
snart de får styr på det. Det var vidst ikke en helt dårlig mand at
få fat i, i forhold til ham ejendomsspekulanden!!!!

Fra : BJ

Dato : 20-12-05 14:25

"Henrik 007DK" <henrikma@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Yes, et herligt link du lige fyret af der, takker Så håber vi
>snart de får styr på det. Det var vidst ikke en helt dårlig mand at
>få fat i, i forhold til ham ejendomsspekulanden!!!!

Han er i hvert fald solidt økonomisk funderet.

Jeg tror blot ikke, man skal gøre sig forhåbninger om, han gør det for sine
blå øjnes skyld.!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik 007DK

Dato : 20-12-05 14:29

KLIP

Jeg tror blot ikke, man skal gøre sig forhåbninger om, han gør det
for sine
blå øjnes skyld.!!

Nej, men det er jo da vel også i orden, bare han smider penge efter
dem, så de får styr på det hele igen. DB og deres elselvskaber vil
jo vel også have noget ud af det *S*, det er jo vel det samme,
forhåbentlig

Fra : BJ

Dato : 20-12-05 14:34

"Henrik 007DK" <henrikma@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Nej, men det er jo da vel også i orden, bare han smider penge efter
>dem, så de får styr på det hele igen.

Han skal i hvert fald ikke begynde med (som de andre) at tælle
porttelefonerne med som internetabonnenter..

Bortset fra det, er det kunderne som skal give indtjeningen..

> DB og deres elselvskaber vil
>jo vel også have noget ud af det *S*, det er jo vel det samme,
>forhåbentlig

Ikke lige just. De har kunder i forvejen og bruger blot løs af deres
penge...!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik 007DK

Dato : 20-12-05 14:32

HOV HOV.
Er der én der kan hjælpe...??? Jeg kom til at trykke på noget her i
gruppen. Kan ikke huske hvad det hed, men nu kan jeg ikke se alle's
navne - datoer og indlæg ude til venstre, er der én eller nogen der
vedhvordan jeg får det igen...???

Vh Henrik

Fra : Henrik 007DK

Dato : 20-12-05 15:31

KLIP

porttelefonerne med som internetabonnenter..

Det er da løgn, hvor fanden har du det fra. Er lige ved at falde ned
af stolen af grin, er det virkelig rigtigt....????? Total latterligt,
hvis det er. Nå men BJ er du selv kunde i ComX, jeg/vi er ikke men vil
gerne, når alle skeletterne er kommet ud af skabet. Vi håber i hvert
fald at alle er kommet ud, og er smidt langt væk.

Fra : BJ

Dato : 20-12-05 17:37

"Henrik 007DK" <henrikma@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det er da løgn, hvor fanden har du det fra. Er lige ved at falde ned
af stolen af grin, er det virkelig rigtigt....????? Total latterligt,
hvis det er.

Det har så men blot stået i en af dagbladsaviserne.

>Nå men BJ er du selv kunde i ComX, jeg/vi er ikke men vil
>gerne,

Jeg bor på den anden side af bæltet, så nej.

Jeg er i øvrigt glimrende tilfreds med min abonnentejede antennforening som
også giver mulighed for Stofanet.

Jeg anvender selv en ADLS-forbindelse til internet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~