mailserver
Fra : Joakim Ravnskjær

Dato : 05-12-05 20:42

Hej gruppe

Er der nogen der ved hvordan man sætter en mailserver op på en tele2
ADSL forbindelse. Jeg tror de blokerer port 25.

Mvh. Joakim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-05 22:02

Joakim Ravnskjær <joakimr@tele2adsl.dk> crashed Echelon writing

> Er der nogen der ved hvordan man sætter en mailserver op på en tele2
> ADSL forbindelse. Jeg tror de blokerer port 25.

Du kunne have fundet svaret selv rimelig hurtigt:
http://shor.ter.dk/940152513

"Nej, port 25 er lukket for indgående trafik. Vi tilbyder, at du gratis kan
benytte mail-relay.tele2.dk som sekundær mailserver og dermed alligevel få
din egen mailserver. Den skal i praksis sættes på som MX record med lavere
prioritet, til udgående post benyttes smtp.tele2.dk på port 25 som
normalt."

--
Bjarke Andersen

Fra : Anon

Dato : 05-12-05 22:05

Joakim Ravnskjær wrote:
> Er der nogen der ved hvordan man sætter en mailserver op på en tele2
> ADSL forbindelse. Jeg tror de blokerer port 25.

Man undres.... har du overhovedet overvejet selv at bruge bare 10 sek på
Tele2's hjemmeside i et forsøg på at finde løsningen[1]?

Anon

[1]
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_adsl_spoergsmaalogsvar_teknik&t2page=privat_internet_adsl_spoergsmaalogsvar_teknik
- "er alle porte åbne?"

Fra : Joakim Ravnskjær

Dato : 06-12-05 19:32

Anon skrev:

> Man undres.... har du overhovedet overvejet selv at bruge bare 10 sek på
> Tele2's hjemmeside i et forsøg på at finde løsningen[1]?

> [...]

Har læst tele2's svar og har sat mail-relay.tele2.dk på som MX record.
Men hvad gør jeg på server siden. Hvordan modtages post fra
mail-relay.tele2.dk? Hvilken port?

Fra : Anon

Dato : 07-12-05 14:25

Joakim Ravnskjær wrote:
> Men hvad gør jeg på server siden.
Sætte din mailserver op til at modtage mails på de relevante domæner.

> Hvordan modtages post fra
> mail-relay.tele2.dk? Hvilken port?
Jeg vil gætte på at mails leveres med SMTP på port 25.

Anon

Fra : Joakim Ravnskjær

Dato : 06-12-05 20:02

Joakim Ravnskjær skrev:
> Hej gruppe
>
> Er der nogen der ved hvordan man sætter en mailserver op på en tele2
> ADSL forbindelse. Jeg tror de blokerer port 25.
>
> Mvh. Joakim
Tak for de gode svsar

Fandt de oplysninger jeg skulle bruge på

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_faq_tek