Arrownets newserver - Begrænsninger ?
Fra : Brian Hansen

Dato : 03-12-05 04:00

Hej

Her de sidste dage er hastigheden på Arrownets newsserver faldet til 60-70
KB/s hvor den normalt er > 400KB/s.

Det lader til at hvis man åbner flere forbindelser til newsserveren, så kan
godt opnå større download. Men stadig kun 60-70KB/s pr. forbindelse.

Er der andre der oplever det samme ?

Har mailet til kundeservice. De svarede ikke på mit spørgsmål om
newsserveren, men kommenterede et forlag i samme mail.
Sendte en mail igen torsdag aften, den har de ikke svaret på.

Brian

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 03-12-05 10:37

On Sat, 3 Dec 2005 04:00:02 +0100, "Brian Hansen"
<c-dale@FJERNjubii.dk> wrote:

>Det lader til at hvis man åbner flere forbindelser til newsserveren, så kan
>godt opnå større download. Men stadig kun 60-70KB/s pr. forbindelse.

Det lader til at arrownet bruger news-service.com - gennem T-Systems.

| jarlskov@irq$ host news.arrownet.dk
| news.arrownet.dk CNAME tsystems.news-service.com
| tsystems.news-service.com CNAME nf4.news-service.com
| nf4.news-service.com A 195.114.231.59
| jarlskov@irq$

http://www.news-service.com/faq.html#faq1.2
Prøv at spørge i gruppen news-service.general

/Jarlskov

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-12-05 12:43

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message

> Det lader til at arrownet bruger news-service.com - gennem T-Systems.

Men Arrownet kan vel stadigt bekrænse båndbredden, så de ikke for en mega
regning.

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-12-05 22:41

Lasse Jarlskov wrote:

> [...]

ulovlig dns opsætning...

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 05-12-05 22:51

On Mon, 05 Dec 2005 22:40:44 +0100, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>ulovlig dns opsætning...

Det tørrer nok.

/Jarlskov

Fra : Brian Hansen

Dato : 06-12-05 02:47

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse

> ulovlig dns opsætning...

Noget du kan forklare lidt nærmere ?

Brian

Fra : Jacob Vind

Dato : 06-12-05 08:50

Brian Hansen wrote:

> Noget du kan forklare lidt nærmere ?

Ulovlig er så meget sagt, men det er dårlig DNS skik at lave CNAMES til
CNAMES.

/Jacob.

Fra : Morten

Dato : 03-12-05 21:01

Desv. kan jeg pt. ikke svare; Kun kan jeg konstatere at A+ Arrownet IKKE har
svaret mig på en mail fra torsdag om samme problem.
Dog lader det til at de i lighed med TDC da de opgraderede hastigheden på
forbindelserne, samtidig satte hastigheden på deres NewsServer ned og vil
fremover bibeholde den der.

Morf

Fra : Brian Hansen

Dato : 04-12-05 01:04

"Morten" <none@puff.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelserne, samtidig satte hastigheden på deres NewsServer ned og vil

Ja, det fint at de dobler op på ens hastighed også begrænser mulighederne
bagefter uden at fortælle kunderne det.
Det kunne man skulle gå tilbage til 1Mbit.

Brian

Fra : Peter

Dato : 05-12-05 22:10

"Brian Hansen"
> Ja, det fint at de dobler op på ens hastighed også begrænser
mulighederne
> bagefter uden at fortælle kunderne det.
> Det kunne man skulle gå tilbage til 1Mbit.

Jeg har også fået et brev om at hastigheden vil blive fordoblet inden 1.
dec.
Det er nu ikke sket, - er jeres fordoblet?

Mange hilsener / Peter

Fra : Brian Hansen

Dato : 06-12-05 01:52

"Peter" <lappa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dec.
> Det er nu ikke sket, - er jeres fordoblet?

Ja, tror det var d. 27/11 det skete.

Brian

Fra : Brian Hansen

Dato : 06-12-05 04:09

> [...]
> newsserveren, men kommenterede et forlag i samme mail.
> Sendte en mail igen torsdag aften, den har de ikke svaret på.

Her kl. 3:30 var forbindelsen kortvarigt nede og der efter kørte newserveren
igen som den burde.

Brian