Hvad sker der med ClearWire?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-05 22:34

Hejsa

Hvad sker der lige med Clearwire´s dækning`?

For en uge siden dækkende de næsten ingenting..

Nu dækker de pludselig på adresser på midtsjælland.

Mvh. Bjarke

Fra : Sune

Dato : 01-12-05 22:55

On Thu, 1 Dec 2005 22:34:11 +0100, "Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Nu dækker de pludselig på adresser på midtsjælland.

http://www.clearwire.dk/daekningskort.html

Ja fra 2006.

Man skal nok også lige lægge mærke til at de har ændret deres betingelser lidt:
"Minimum aftaleperiode løbende md. +5 mdr. Priser er Dkr. inkl. moms"

Dvs. når der er gået 6 mdr er man stadig bundet "løbende md. +5 mdr.".

Mon de har hentet inspiration fra VIASAT?

Mvh
Sune

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-12-05 23:20

Sune <jun200321@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Priser er Dkr. inkl. moms"
>
> Dvs. når der er gået 6 mdr er man stadig bundet "løbende md. +5

Nej, din aftaleperiode skal mindst dække resten af den måned hvor
aftalen indgås plus 5 hele måneder, altså 6 måneder hvis du runder op.

--
Jesper Lund

Fra : Sune

Dato : 01-12-05 23:51

On Thu, 1 Dec 2005 23:20:27 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote:

>Nej, din aftaleperiode skal mindst dække resten af den måned hvor
>aftalen indgås plus 5 hele måneder, altså 6 måneder hvis du runder op.

Tjah så burde de måske skrive som andre firmaer gør:
Bindingsperiode minimum 6 mdr.

Mvh
Sune

Fra : Michael Bruun

Dato : 02-12-05 00:11

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Tjah så burde de måske skrive som andre firmaer gør:
> Bindingsperiode minimum 6 mdr.

Du mener altså, at de skal gøre bindingsperioden længere end den er i dag?

/ Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-05 00:32

"Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote in message

> "Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du mener altså, at de skal gøre bindingsperioden længere end den er i dag?

Undskyld jeg afbyder al den bindingsperiode snak men hvad lige med
dækningen der, tror i ikke også de har fejl på siden.. også adresser på
bornhold siges der at der er dækning på!

Og til dem der havde clearwire, er det denne sorte boks;
http://www.nextnetwireless.com/products_CPE.asp og kunne man få den til
højre udendørs boksen istedet`? ville hellere sætte noget op på
antennemasten for optimalt signal end noget der står og bliver skærmet inde
af huset.

Fra : Sune

Dato : 02-12-05 08:46

On Fri, 2 Dec 2005 00:11:17 +0100, "Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote:

>Du mener altså, at de skal gøre bindingsperioden længere end den er i dag?

Det er jo det samme.

De mener garanteret ikke løbende måned = frem til den 31. i måneden, men løbende måned = resten af
dagene i abonnements-periode-måneden.

Mvh
Sune

Fra : Michael Bruun

Dato : 02-12-05 09:20

> De mener garanteret ikke

Det er ret ligegyldigt, hvad du mener, at de mener. Det afgørende er, hvad
de skriver. Af forretningsbetingelserne fremgår det, at kunden efter fire
måneder kan opsige aftalen med en måneds varsel til den 1ste i en måned. Det
understreges af, at bindingsperioden angives som OP TIL fem måneder.

/ MIchael

Fra : Sune

Dato : 02-12-05 10:09

On Fri, 2 Dec 2005 09:19:34 +0100, "Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote:

> Af forretningsbetingelserne fremgår det

Det er ret ligegyldigt, hvad du mener, at de mener.
Det afgørende er at de ikke selv har styr på hvad de selv mener.

Mvh
Sune

Fra : Michael Bruun

Dato : 03-12-05 16:31

> Det afgørende er at de ikke selv har styr på hvad de selv mener.

Det er ikke særligt fair at give Clearwire skylden for, at du i dit
oprindelige indlæg misfortolker en ellers rimeligt tydelig tekst på deres
hjemmeside, og dermed når frem til, at bindingsperioden er 11 måneder. Det
virker ikke som om der er andre end dig, som er i tvivl om, at Clearwires
bindingsperiode faktisk er en anelse kortere end lovens maksimum på 5+1
måneder.

/ Michael

Fra : Sune

Dato : 03-12-05 19:29

On Sat, 3 Dec 2005 16:31:23 +0100, "Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote:

>Det er ikke særligt fair at give Clearwire skylden for, at du i dit
>oprindelige indlæg misfortolker en ellers rimeligt tydelig tekst på deres
>hjemmeside, og dermed når frem til, at bindingsperioden er 11 måneder.

Det rettede jeg så 1 time efter - sådan ca 20 minutter før du sprang ind i tråden.

> Det
>virker ikke som om der er andre end dig, som er i tvivl om, at Clearwires
>bindingsperiode faktisk er en anelse kortere end lovens maksimum på 5+1
>måneder.

Det kommer stadig an på hvad de mener med løbende måned.
Løbende kalender måned eller løbende-abonnements-periode måned.

Men det er lidt ligemeget nu da de modsiger sig selv et par gange på deres sider.

Mvh
Sune

Fra : ph

Dato : 04-12-05 09:14

> Det kommer stadig an på hvad de mener med løbende måned.
> Løbende kalender måned eller løbende-abonnements-periode måned.

Løbende måned plus 20 dage er en meget almindelig betalingsbetingelse fra
engros virksomheder.
Den er helt entydig og forståelig for alle i forretningsverdenen, og jeg er
egentlig forbavset over at der er nogen der ikke kender den type
betalingsbetingelser som også er installeret i selv det mest beskedne
administrative edbprogram, men man kan jo hele tiden blive klogere.
(heldigvis)

mvh Poul

Fra : Sune

Dato : 04-12-05 09:32

On Sun, 4 Dec 2005 09:13:49 +0100, "ph" <phep@hotmail.com> wrote:

>Løbende måned plus 20 dage er en meget almindelig betalingsbetingelse fra
>engros virksomheder.

Øh ja.

> [...]
>betalingsbetingelser som også er installeret i selv det mest beskedne
>administrative edbprogram, men man kan jo hele tiden blive klogere.

Øh ja. Jeg håber ikke du refererer til mig.
Jeg kender dem godt.

Mvh
Sune

Fra : Renè

Dato : 03-12-05 01:29

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> wrote in message

> Tjah så burde de måske skrive som andre firmaer gør:
> Bindingsperiode minimum 6 mdr.
>
> Mvh
> Sune
det er jo netop det de gør

Fra : Brian k

Dato : 10-01-06 01:35

Jesper Lund wrote:

> Nej, din aftaleperiode skal mindst dække resten af den måned hvor
> aftalen indgås plus 5 hele måneder, altså 6 måneder hvis du runder op.

Det er jo ikke engang billigt!

(2048 / 512 kbit/s)
WiMAXX Box: DKK 999,00
Forsendelse: DKK 55,00
Oprettelse: DKK 1,00
Per måned: DKK 699,00
Aftaleperiode: Løbende måned + 5 måneder

Jeg betaler Cybercity 680 kr pr mdr for (4000 / 768 kbit/s)

mvh
brian

Fra : Lars

Dato : 10-01-06 05:12

Brian k skrev:

> [...]
> Per måned: DKK 699,00
> Aftaleperiode: Løbende måned + 5 måneder
>

> Jeg betaler Cybercity 680 kr pr mdr for (4000 / 768 kbit/s)

Clearwire er til gengæld de billigste på markedet på markedet på de
langsomme forbindelser.

Jeg købte før jul og giver 99 kr. pr. måned for 256/128 - 140 kr. mindre
end jeg gav hos Webspeed for det samme. Om et år er modem, oprettelse og
fortjeneste tjent hjem samtidig med, at jeg har sparet 625 kr. Derefter
sparer jeg 1.680 kr. om året.

Lars

Fra : ShutEye

Dato : 10-01-06 10:19

> Det er jo ikke engang billigt!
>
> (2048 / 512 kbit/s)
> WiMAXX Box: DKK 999,00
> Forsendelse: DKK 55,00
> Oprettelse: DKK 1,00
> Per måned: DKK 699,00
> Aftaleperiode: Løbende måned + 5 måneder

Deres 512kbit er ok i pris (199), men det er rigtigt at det bliver for dyrt længere oppe.

> Jeg betaler Cybercity 680 kr pr mdr for (4000 / 768 kbit/s)

Det er jo ikke engang billigt! :)
(Jeg gi'r 594 for 4096/1024 hos tdc kabel - og det er HELLER ikke billigt)

Fra : Brian k

Dato : 25-01-06 16:02

ShutEye wrote:

> Det er jo ikke engang billigt! :)
> (Jeg gi'r 594 for 4096/1024 hos tdc kabel - og det er HELLER ikke
> billigt)

Den forbindelse kan jeg ikke se ?

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra

Fra : Brian k

Dato : 25-01-06 16:08
Fra : ShutEye

Dato : 25-01-06 19:40

Nææ for det der er adsl :)

> Fandt den her:
>
> http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_priser&_nfls=false

Præcis!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-05 23:18

> http://www.clearwire.dk/daekningskort.html
>
> Ja fra 2006.

Der er bare markeret nogle byer, roskilde, næstved.. Men der er dækning ofl
siden, Taastrup, roskilde, holbæk, viby sj. sorø , kulhusene osv.. er der
virkelig over 20km i indendørsdækning?

> [...]
>
> Dvs. når der er gået 6 mdr er man stadig bundet "løbende md. +5 mdr.".
>
> Mon de har hentet inspiration fra VIASAT?

Jeg læser det nu modsat.....

Man kan være ude af aftalen efter 5 måneder. Viasat har 12 måneder...

4.6. Kunden kan efter 4 måneder fra aftalens indgåelse opsige
aftalen med 1 måneds varsel til den 1ste i en måned.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-05 23:44

Prøver lige fra google, ser ikke ud til at tele2 virker særligt godt

Fra : Sune

Dato : 01-12-05 23:52

On 1 Dec 2005 14:43:42 -0800, "Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> wrote:

>Jeg læser det nu modsat.....

"Hvornår kan jeg opsige min aftale?
De første 5 md. kan du ikke opsige dit abonnement. Herefter kan du opsige med 30 dages varsel."

Ja jeg var lidt forkert på den....

Mvh
Sune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-05 00:00

Sune skrev:

> "Hvornår kan jeg opsige min aftale?
> De første 5 md. kan du ikke opsige dit abonnement. Herefter kan du opsige med 30 dages varsel."
>
> Ja jeg var lidt forkert på den....

Ja men tror ikke helt de har styr på hvad de skriver på deres side..

Der står tydeligt:
4.6. Kunden kan efter 4 måneder fra aftalens indgåelse
opsige aftalen med 1 måneds varsel til den 1ste i en måned.

og det må være forretningsvilkårene man skal tage for gode varer!

Eksempel forbindelsen oprettes 20dec. kunden kan så opsige med
skriftlig varsel den 20april, hvor der så er 1 måneds varsel indtil
den 1 i måneden, hvilket vel vil sige at forbindelsen kan være
opsagt den 1. juni

Fra : Preben x

Dato : 02-12-05 13:22

> "Hvornår kan jeg opsige min aftale?
> De første 5 md. kan du ikke opsige dit abonnement. Herefter kan du opsige
> med 30 dages varsel."
>
> Ja jeg var lidt forkert på den....

En anden ting som er lidt uklar i de Betingelser, som jeg har printet ud, er
om man kan få penge tilbage for boksen efter nogle dages brug.
Det er trods alt et større beløb, 999kr, end nogle få måneders abonnement á
99kr

Ellers kan jeg berette at tanken om at skulle opsige er helt væk nu hos mig
efter et par ugers brug. Det er klippestabilt.
Men måske er det fordi vi endnu kun er få hundrede brugere. Ville det køre
lige så godt med 50.000 brugere der bruger IPtelefoni samtidig?????

Fra : Erik Dan

Dato : 02-12-05 08:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Hvad sker der lige med Clearwire´s dækning`?
>
> For en uge siden dækkende de næsten ingenting..
>
> Nu dækker de pludselig på adresser på midtsjælland.
> ------------------
Åbentbart dækker de allerede nu også Fredensborg hvor jeg bor ,for det går
da ihvertfald at bestille en forbindelse.

/ Dan

Fra : Frans Meyer

Dato : 02-12-05 14:42

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Nu dækker de pludselig på adresser på midtsjælland.

Og nu med mulighed for udendørs box:

http://www.dansketelecom.com/dk/Loesninger/Oversigt/WiMAXX/Priser/index.htm

vh
Frans