Orza
Fra : Søren Meinertz

Dato : 28-11-05 14:54

Hejsa

Jeg vil høre om andres erfaringering med dette selskab???

ORZA - fremtiden er trådløs

Glem installation, ventetid, abonnementer og telefonregninger.

Med ;ORZA får du superbredbånd, 20Mbit/s op, 20Mbit/s ned, to gratis
telefonlinier med frit opkald til almindelige danske fastnetnumre,
ubegrænset Internet forbrug, trådløst lokalnetværk, internt netværk,
firewall, antispam, antivirus, forældrekontrol - alt det, som du ellers skal
betale ekstra for.

398,- om måneden, 998,- i oprettelse. Åbn pakke, sæt strøm til boksen - og
du er på. Du kan tage den med dig overalt - det koster ingenting at flytte.

Bindingsperioden 12 måneder.

http://www.blue2blue.dk/orza/index.php

MvH

Søren Meinertz

Fra : Henning

Dato : 28-11-05 15:14

On Mon, 28 Nov 2005 14:54:13 +0100, "Søren Meinertz"
<mummitrolden@popfyr.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg vil høre om andres erfaringering med dette selskab???

Desværre ingen, men det ser absolut spændende ud! Er der generelt
erfaringer med internet og andre IP-tjenester over el-nettet?

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-11-05 15:25

Søren Meinertz <mummitrolden@popfyr.dk> skrev 2005-11-28:
> Hejsa
>
> Jeg vil høre om andres erfaringering med dette selskab???
>
> ORZA - fremtiden er trådløs

Prøv at google lidt på orza. Så får du en masse spændende information.

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til ADSL og opsætning af
Cisco/Zyxel/Aethra routere. Alt jeg skriver på usenet er mine egne

Fra : Niklas Petersen

Dato : 28-11-05 15:28

Søren Meinertz wrote:
> Hejsa
>
> Jeg vil høre om andres erfaringering med dette selskab???

Det er nok meget begrænset hvad folk har af erfaringer, da produktet
ikke tilbydes endnu. Det kan da være at det kommer til det en dag, hvem
ved.

Manden bag firmaet er Hr. Basse Bergqvist, som tidligere har forsøgt sig
med Dixanet, som aldrig endte i et reelt produkt. Han har også forsøgt
sig med at påstå at have patent på ip-telefoni.

Jeg ville nok ikke købe en brugt bil af ham.

Om SuperOrza så ender som en kæmpe succes vil tiden vel vise....

Fra : k&y

Dato : 08-12-05 16:06

> Om SuperOrza så ender som en kæmpe succes vil tiden vel vise....

noget nyt omkring,orza net? det lyder næsten for godt
/kim

Fra : Niklas Petersen

Dato : 09-12-05 13:32

k&y wrote:
> noget nyt omkring,orza net? det lyder næsten for godt
> /kim

Nu er det faktisk muligt at tilmelde sig produktet. Ifølge hjemmesiden
kan den magiske SuperOrza box leveres fra 2. januar 2006. Så må vi jo se
om der også er dækning.

http://www.orza.dk/guest/tilmelding.html/

Jeg ville meget gerne tro på at man kan få et stabilt produkt med de
faciliteter, der loves på hjemmesiden og til 400,-/md - men min skepsis
er foreløbig meget stor Men jeg håber da at den bliver gjort til
skamme - det ville da for alvor give bredbåndsmarkedet i .dk et spark i
den rigtige retning.

De har stadig ikke rettet bindingsperioden fra 12 til 6 måneder - som er
det maksimalt lovlige - korrekt?

http://www.blue2blue.dk/orza/priser.php
http://www.blue2blue.dk/orza/images/betingelser.pdf

/niklas

Fra : Sune

Dato : 09-12-05 13:44

On Fri, 09 Dec 2005 13:32:24 +0100, Niklas Petersen <spam@vestermarken.net> wrote:

>De har stadig ikke rettet bindingsperioden fra 12 til 6 måneder - som er
>det maksimalt lovlige - korrekt?

Så vidt jeg ved er der klaget de 'rigtige steder' over 12 mdrs bindingsperioden.

Mvh
Sune

Fra : nedrec@gmail.com

Dato : 17-12-05 23:34

On Fri, 09 Dec 2005 13:44:00 +0100, Sune <januar2001@tdcadslx.dk>
wrote:

>Så vidt jeg ved er der klaget de 'rigtige steder' over 12 mdrs bindingsperioden.
>
>Mvh
>Sune

Tvivler også på der sker noget hvad der angår
der er intet 'ulovligt' at sætte en bindingsperiode på 12 mdr
da det er grænsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-05 23:46

On Sat, 17 Dec 2005 23:33:51 +0100, nedrec@gmail.com wrote:

>Tvivler også på der sker noget hvad der angår
>der er intet 'ulovligt' at sætte en bindingsperiode på 12 mdr
>da det er grænsen

Om det så kommer til at virke bliver lettere underholdende at se
målet for orza er så vidt jeg har forstået at kunne dække 70% af dk's
område ca til marts, og ca 90% af befolkningen,
men lad os nu se hvornår der sker noget, iførlge deres hjemmeside
kan fabrikken i sydjylland begynde at sende boxen ud først i januar,
men fra at ha boxen og så til dækingen er i hus
kan der let gå noget tid
Over and out - HØNSi

Fra : k&y

Dato : 18-12-05 17:53

> [...]
> kan fabrikken i sydjylland begynde at sende boxen ud først i januar,
> men fra at ha boxen og så til dækingen er i hus

Jeg må tilstå at det lyder rigtigt godt og kan de overholde hastigheder og
det ellers er stabilt ja så er jeg den der hopper på,det med at være stabilt
bliver ikke svært over for mig der har tele2

/Kim

Fra : Sune

Dato : 18-12-05 05:04

On Sat, 17 Dec 2005 23:33:51 +0100, nedrec@gmail.com wrote:

>Tvivler også på der sker noget hvad der angår
>der er intet 'ulovligt' at sætte en bindingsperiode på 12 mdr
>da det er grænsen

"Lovbestemte bindingsperioder og opsigelsesvarsler
Teletjenester: Efter udbudsbekendtgørelsen (Bekg nr. 666 af 10. juli
2003) skal udbydere af offentlige elektroniske kommunikationsnet-
eller tjenester til slutbrugere sikre, at slutbrugeren 5 måneder efter
kontraktens indgåelse til enhver tid uden yderligere omkostninger kan
opsige kontrakten med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til en
måned."

Mvh
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 19:15

Ja ifølge dansk lovgivning,
som ikke bliver brugt her

On Sun, 18 Dec 2005 05:04:27 +0100, Sune <januar2001@tdcadslx.dk>
wrote:

> [...]
>kontraktens indgåelse til enhver tid uden yderligere omkostninger kan
>opsige kontrakten med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til en

Over and out - HØNSi

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-12-05 22:11

Hej

nedrec@gmail.com wrote:

>Tvivler også på der sker noget hvad der angår
>der er intet 'ulovligt' at sætte en bindingsperiode på 12 mdr
>da det er grænsen

Men de er vist igang med at rette :) Der står ganske vist at
bindingsperioden er 12 mdr. men lidt længere nede står noget i retning
af: "Og efter de 6 mdr. bindingsperiode kan kundeforholdet opsiges med 1
måneds varsel fra begge sider"....

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"