Så er det tæt på godnat for ComX
Fra : Henning

Dato : 28-11-05 13:27

Fra : Morten Roth

Dato : 28-11-05 13:31

Henning skrev:

> http://www.computerworld.dk/art/31597?a=newsletter&i=176

Ja, og det overrasker ikke (vi talte også om det for en lille uge siden
herinde).
Det bliver spændende, hvem der samler stumperne op/overtager deres fiber,
men det bliver næppe under navnet Comx - og det bliver sikkert også til helt
andre priser for brugerne.

Morten

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 14:56

Morten Roth wrote:

> [...]
> fiber, men det bliver næppe under navnet Comx - og det bliver sikkert
> også til helt andre priser for brugerne.

Priserne hos Dansk Bredbånd er ikke så meget anderledes, så hvorfor skulle
de ændre sig så radikalt?

Den enkelte boligforening ejer jo selve installationen, så det er bare at
finde en passende provider.

Hans

Fra : Morten Roth

Dato : 28-11-05 15:25

> Den enkelte boligforening ejer jo selve installationen, så det er bare
at
> finde en passende provider.

Bare og bare. Ja måske. Men hvem har pengene?
Problemet er jo netop, at mange af disse foreninger har gældsat sig og
hænger på anlægget. De risikerer reelt at sidde tilbage med en gæld uden
noget produkt, for selv om Comx lukker, så skal de afdrage til typisk et
finansieringsselskab, der har finansieret det på vegne af Comx. Så det er
ikke udpræget et fordel, at det er købt og betalt :)

Morten

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 15:32

Morten Roth wrote:

> [...]
> typisk et finansieringsselskab, der har finansieret det på vegne af
> Comx. Så det er ikke udpræget et fordel, at det er købt og betalt :)

Dine mening bærer præg af manglende viden omkring det tekniske aspekt i
selve installationen. Enhver provider kan bare melde sig under fanen og møde
op med snablen. Teknikken og strukturen er tilgængelig. Det er nemlig ikke
ComX som har udført installationen og den er ikke afregnet med ComX.

Hans

Fra : Morten Roth

Dato : 28-11-05 15:55

Hans skrev:

> [...]
> ikke ComX som har udført installationen og den er ikke afregnet med ComX.

Præcis. Det har jeg da heller ikke påstået. Men du forudsætter ligesom, at
der 'bare' møder en provider op og vil overtage på Comx' vilkår og til deres
priser.
Min pointe er, at foreningerne sidder lidt som gidsler, fordi de har et
dueligt anlæg, som de ikke selv kan servicere. Derfor er de nødt til at gå
ind på de vilkår, som én provider vil give dem. De kan ikke bare skifte til
TDC Kabel fx; de skal finde én til deres anlæg og acceptere de vilkår, som
er rimelige.

Morten

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 16:13

Morten Roth wrote:
> Hans skrev:
>
> Præcis. Det har jeg da heller ikke påstået. Men du forudsætter
> ligesom, at der 'bare' møder en provider op og vil overtage på Comx'
> vilkår og til deres priser.

Jeg har ikke nævnt prisen som den afgørende faktor. Jeg vægter helt klart
stabilitet højest. Stod det til mig blev det TDC som provider, da de har
styr på TV-selskaberne. Det er jo netop på dette punkt at ComX har brændt
nallerne.

> [...]
> til at gå ind på de vilkår, som én provider vil give dem. De kan ikke
> bare skifte til TDC Kabel fx; de skal finde én til deres anlæg og

Jeg har endnu ikke mødt en provider som siger nej tak til kunder i store
klumper, og som oven i købet har infrastrukturen på plads. Jeg mener du
overfortolker problemet lidt.

Hans

Fra : per

Dato : 28-11-05 17:13

Hans wrote:
> Jeg har endnu ikke mødt en provider som siger nej tak til kunder i
> store klumper, og som oven i købet har infrastrukturen på plads. Jeg
> mener du overfortolker problemet lidt.

Jeg spørger af ren nysgerrighed, bl.a. fordi min lille boligforening
overvejer et setup a la comx eller dansk bredbånd:
Hvis vores provider lukker mener du så at der er andre udbydere, der uden
videre vil kunne levere både bredbånd, IPtelefoni og tv (og i samme
kvalitet)?
Og evt. hvor mange mulige udbydere er der, der vil kunne det?

mvh per

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 17:56

per wrote:

> Jeg spørger af ren nysgerrighed, bl.a. fordi min lille boligforening
> overvejer et setup a la comx eller dansk bredbånd:

Først vil jeg slå fast at et sådant projekt ikke er noget man kaster sig ud
i, uden at være sikker på at have fundet en stabil provider, og med de
tilstande som hersker på TV-Providermarkedet i øjeblikket, hvor det ligner
de lange knives nat, er jeg slet ikke så sikker på at de "små" overlever.
Hvis Viasat og Canal Digital ikke snart bliver banket på plads, så er der
nemlig ikke noget som hedder konkurrence længere, og så har vi engelske
tilstande hvilket kommer til at koste forbrugerne dyrt.

> [...]
> samme kvalitet)?
> Og evt. hvor mange mulige udbydere er der, der vil kunne det?

I princippet kan alle som leverer fiberløsninger, og hvor der allerede er
fiber i rimelig afstand, levere uden nævneværdige ændringer, da TV, Telefoni
og Internet er ført separat frem til hvert lejemål. I princippet kan man
plukke det bedste tilbud af hver, men priserne bliver nok højere end det
oprindelige samlede tilbud.

I vores boligafdeling, hvor vi er 400, blev udvalget forblændet af
attraktive priser og veltalende jakkesæt, og forsikring om det ikke ville gå
som vores oplevelse med Kabelnettet (Gys og gru), men nu sidder vi så med
nylig tilsendte aftaleformularer fra ComX, og i praksis er de nok ikke meget
værd, hvis de knækker halsen uden at have fundet en køber. Projektet har
været flere år undervejs, og nu skal vi så ganske givet til at finde en
anden provider med de frustrationer det nu engang medfører. Vi er dog så
heldige at der allerede er lagt alternativ fiber i umiddelbar nærhed, så det
ser ikke så sort ud.

Hans

Fra : per

Dato : 28-11-05 19:19

Hans wrote:
> [...]
> lejemål. I princippet kan man plukke det bedste tilbud af hver, men
> priserne bliver nok højere end det oprindelige samlede tilbud.

Tak for dine råd
Men jeg ville nu være gladere hvis du havde svaret mere præcist på mit
spørgsmål.
"Alle som leverer fiberløsninger"?!! Jamen er det ikke i praksis en meget
stærk begrænset størrelse??? Kan du nævne nogen på Frederiksberg udover de
allerede nævnte?
Eller kan andre?

mvh per

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 19:29

per wrote:

> [...]
> meget stærk begrænset størrelse??? Kan du nævne nogen på
> Frederiksberg udover de allerede nævnte?

Jeg bor ikke på Frederiksberg og aner derfor ikke hvilke muldvarpe som er i
gang hos jer, men her er lidt om emnet:
http://www.computerworld.dk/art/31146?a=keyword&i=73

Det ser nok ikke så positivt ud som du ønsker.

Hans

Fra : Per Larsen

Dato : 28-11-05 20:33

> [...]
> stærk begrænset størrelse??? Kan du nævne nogen på Frederiksberg udover de

Hej Per

Hvis i selv har kontrol over fiberen i ejendommen, vil en mulighed jo også
være:

- Etabler en antenneforening
- Byg egen hovedstation
- Lav en afstemning om hvilke kanaler der ønskes
- Hold jer evt. til en enkelt pakke, og kør med digitale pakker
- Nedtag selv kanalerne eller lav en aftale fx. TDC eller Stofa om en
signalleverance
- Få internet og telefoni fra en af de billige udbydere
- A+
- Firkantet
- Evt. lav jeres egen løsning
- = Billigste løsning
- = Største administration
--
Venlig hilsen
Per

Fra : Kaare

Dato : 28-11-05 20:39

"per" <falskadrPer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stærk begrænset størrelse??? Kan du nævne nogen på Frederiksberg udover de

Det er lidt en begrænset størrelse. Som forening er problemet nok mest at de
har brændt sig på oprettelsen. Det kunne dog måske være at TeleLet, et
elselskab eller lignende ville hjælpe. Men det kommer jo an på om firmaet
SKAL sælges som en helhed, eller i stumper.

Som ansat hos Dansk Bredbånd kan jeg fortælle at netop den slags
skrækscenarioer har DB prøvet med næb og kløer at sørge for kunderne aldrig
kommer ud i. Det er ikke et forsøg på en salgstale, men simpelthen en
ideologi som vi selv synes passer bedst med os. Det handler simpelthen om at
kunne gå på arbejde hver dag og føle at man ikke holder kunderne som gidsel.

ComX har altid kørt efter parolen at de ville grave deres egen fiber ned.
Det var (gætteværk, selvfølgelig) fordi det nedgravede fiber er mange penge
værd. Men det er ikke mange penge værd for alle. DB har da også overvejet at
købe fiberne, men har ikke været interesseret i de aftaler de har lavet med
kunderne. DB har altid holdt fast på at stå for det aktive udstyr, drift,
stå for support og fakturering. På den måde kan en anden udbyder nemmere
sætte deres egen tekniske løsning op. DB er ikke interesseret i at købe
ComX - selvom de har en del kunder - fordi det ville kræve en gennemgang af
samtlige kunders kontrakter og genforhandlinger. Hele konstruktionen af
netværket strider mod DBs principper.

.... Så det er nok ikke fra den side at ComXs kunder skal forvente at blive
reddet. Så skulle det i hvert fald være til en fordelagtig pris.

Personligt har jeg altid været mistænkelig over for det firma (alene at høre
deres sælger fortælle nedsættende løgne om konkurrenter gjorde mig nervøs)
og har nogle gange været uforstående over for foreningers valg. Men man
lærer jo at ikke alle har samme holdninger som en selv. Jeg er selvfølgelig
bare glad for at min egen forening ikke sidder i klemmen.

Ret skal selvfølgelig være ret. Der er stadig muligheder for at de får nogle
penge til at rydde op. Men det kommer til at kræve en del penge, en
udskiftning af ledelsen og en hård gang oprydning. Generelt har de jo fat i
den lange ende, de skal nok bare få lidt bedre struktur på.

/Kaare

Fra : per

Dato : 28-11-05 21:04

Kaare wrote:
> DB har altid holdt fast på at
> stå for det aktive udstyr, drift, stå for support og fakturering. På
> den måde kan en anden udbyder nemmere sætte deres egen tekniske
> løsning op.

Ovenpå din ikke-salgstale vil jeg da godt spørge om man som kunde hos DB har
mulighed for at skifte tv-udbyder, evt. selv sætte parabol op, hvis man er
utilfreds?

mvh per

Fra : Kaare

Dato : 29-11-05 06:53

> [...]
> Ovenpå din ikke-salgstale vil jeg da godt spørge om man som kunde hos DB
> har mulighed for at skifte tv-udbyder, evt. selv sætte parabol op, hvis

TV produktet er et tilvalg. Kunden behøver ikke at benytte det. Hvis der
eksempelvis er TDC kabelTV i forvejen, kan en kunde benytte det hvis de
foretrækker det. Og de kan jo selvfølgelig sætte en parabol op.
Hvis du tænker på hele foreningen gælder det samme. Foreningen kan sagtens
have deres egen TV løsning. Det er som sagt kun et ekstra produkt. DB
lancerer også snart IP-TV, så hvis foreningen selv har en TV løsning kan
kunder godt enkeltvis få TV fra DB udenom foreningen.

/Kaare

PS. FASCOM er måske også en mulighed,, i forlængelse af Niklas Petersen'
svar.

Fra : per

Dato : 29-11-05 13:04

Kaare wrote:
> [...]
> produkt. DB lancerer også snart IP-TV, så hvis foreningen selv har en
> TV løsning kan kunder godt enkeltvis få TV fra DB udenom foreningen.

Jeg tænker mere præcis på den situation at foreningen har entreret med DB om
tv, men at DB så lukker. Hvad med muligheden for at få tv fra en en anden
leverandør igennem den kabling, som DB har etableret?
Hvor langt fremme er IP-TV?

Fra : Kaare

Dato : 29-11-05 15:27

> [...]
> om tv, men at DB så lukker. Hvad med muligheden for at få tv fra en en
> anden leverandør igennem den kabling, som DB har etableret?

Principielt burde der ikke være nogle problemer med kablingen. Hvis
foreningen ønsker det kan DB også overtage et eksisterende kabelTV kabling -
hvis den kvalitetsgodkendes selvfølgelig. Foreningen ejer kablingen. Så hvis
DB skulle komme i problemer... hvilket nok er urealistisk... så kan en anden
udbyder principielt overtage kablingen. Det er det samme med PDS kablingen.
Det eneste der udføres af DB i foreningen er opsætningen af det aktive
udstyr. Resten udføres af selskaber med speciale på deres område - hvad
enten det er fiberen til bygningen eller kablingen inde i bygningen.
Foreningen ejer kablingen i bygningen, og fiberleverandøren ejer sin fiber.
så foreningen kunne principielt køre 2 sideløbende udbydere gennem samme
fiberkabel, da der jo er flere fiberpar i. Det ville dog kræve dobbelt
kabling til lejlighederne hvis DB skulle være den ene af udbyderne da DB
kræver at aftalen med foreningen inkluderer direkte kabling til alle boliger
i ejendommen (da adgangen styres administrativt af udstyret, og derfor ikke
tillader at der patches frem og tilbage mellem udstyret i foreningen). Men
det er nok også de færreste der vill få behov for mere end bare en fiber
udbyder ind i foreningen.

Hvad angår IP-TV er det første blevet sendt ud til de samarbejdspartnere der
har en aftale om 1 november. Så det er igang. Den landsdækkende lancering
sker 1 februar. DB er med sine nuværende pakker den leverandør med flest
tilgængelige TV kanaler, og der kommer flere til. Så det er ganske spændene.

Vi har udført test på failover på diverse TV strømme, og hvis et knudepunkt
går ned vil alle andre opleve lidt under et halvt sekunds pause før det
fortsætter. Så det er ganske tilfredsstillende. Det er trods alt ca
400Mbit/s der lige skal vendes rundt og køre en anden vej. Så generelt ser
det ud til at vi har alle grundstenene klar. Vi arbejder dog på at gøre
billedkvaliteten bedre. vi har jo en tendens til at teste på HDTV, og så
virker den normale kvalitet ikke helt god. På et normalt TV ligner det
selvfølgelig normal kabelTV kvalitet. Men jeg vil sige at allerede til
sommer vil produktet være så selv teknik afdelingen er tilfreds. ;)

/Kaare

Fra : Niklas Petersen

Dato : 28-11-05 21:16

per wrote:
> [...]
> stærk begrænset størrelse??? Kan du nævne nogen på Frederiksberg udover de

Her er nogle af de udbydere jeg kender til:

http://www.dbnet.dk/
http://www.bolignet.dk/
http://www.digginet.dk/
http://www.dansknet.dk/
http://www.bolig.net/
http://www.phonenet.dk/
http://groupnetworks.dk/
http://novomatrix.dk/
http://www.telelet.dk/
http://www.aplus.dk

Jeg vil umiddelbart tro at Dansk Bredbånd er dem som ligger tættest på
ComX produktet.

Mvh,
Niklas

Fra : Henning

Dato : 28-11-05 18:40

On Mon, 28 Nov 2005 17:12:30 +0100, "per" <falskadrPer@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>Hvis vores provider lukker mener du så at der er andre udbydere, der uden
>videre vil kunne levere både bredbånd, IPtelefoni og tv (og i samme

Ja - men husk at få indført i kontrakten, at de (den nuværende
udbyder) forpligter sig til at levere et givent signal/tv-program,
eller forpligter sig til at lade andre levere i kablerne.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Morten Birkelund

Dato : 28-11-05 18:23

"Morten Roth" <virker@ikke.dk> wrote in message

> Bare og bare. Ja måske. Men hvem har pengene?

TDC som også tidligere har sagt at de er klar til at købe fibernet udbyderne
efterhånden som de går på røven, på den måde får de et billigt fibernet.

--
Morten Birkelund

Fra : sls\(2770\)

Dato : 29-11-05 16:09

Uha uha, vil det sige at os med ComX risikere at stå uden Internet og
telefon en af dagene?
Hvis de nu lukker, hvor lang tid vil i så skyde på der vil gå, før nogle
andre overtager?

Kan jo ikke engang bruge mit modem, hvis telefonen også lukker

// Sid

Fra : Per Larsen

Dato : 29-11-05 21:00

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre overtager?
>
> Kan jo ikke engang bruge mit modem, hvis telefonen også lukker

Hej sls

Hørte at A+ lavede en overtagelse på under 48 timer et sted ude på Amager.
Tror ikke de havde TV med.

--
Venlig hilsen
Per Larsen

Fra : JRTN

Dato : 29-11-05 18:25

Puha, vi skulle have comX men i stedet bliver det DBnet

VH JN

Fra : henrikma@sol.dk

Dato : 01-12-05 17:22

Kaare skrev:

> [...]
> udskiftning af ledelsen og en hård gang oprydning. Generelt har de jo fat i
> den lange ende, de skal nok bare få lidt bedre struktur på.

Kære kaare

Jeg bliver desværre nød til at skrive til dig, når du nu
siger/skriver ComX taler nedsættende om andre, og der mener du jo
sikkert også DB. Men jeg kan oplyse dig om at jeg har har kontakt til
DB og ComX, og den der føre i at tale nedsættende om nogen, og
næsten daglige sende mig oplysninger om eks. vis ComX, ja det er
altså DB. Og jeg har bedt personen om at lade være med det, da det er
useriøst. Og det er ikke fordi jeg vil være efter dig eller DB, men
sådan oplever jeg det desværre fra DB side. Og så lige en sidste
ting. Jeg har faltisk aldrig hørt noget ondt om DB fra ComX side, og
jeg har haft kontakt med begge firmaer i 3/4 år nu.

Og vi har egentlig valgt ComX men har ikke skrevet under endnu, da vi
alle jo ved hvordan det går i øjeblikket. Det er rigtig ærgerligt at
DB ikke har nogle mere attraktive priser på både Internet og TV.
Internettet er jo meget dyrere end eks. ComX og TV delen er heller ikke
den fedeste hos DB, da der kun er 2 pakker, en lille og en monster stor
til 188,- kr. Der er ComX jo mere fremme i skoene med 5 pakker, som er
langt bedre.
(Og skån os alle her på siden, ang. ComX og deres foderet som de
tabte mht. deres TV), jeg taler kun om de 5 pakker de har som er et
godt produkt, så lille fru hansen også kan være med på vognen, mf.
Så håber virkelig DB for åbenet øjnene og får deres Internet
priser ned, og for 4-5 pakke løsninger på deres TV, så er de guf for
alle
Men selvfølgelig er DB nok mere attraktive i øjeblikket, ind til ComX
for styr på økonomien.

Mvh 007DK

Fra : BJ

Dato : 01-12-05 17:27

<henrikma@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Men selvfølgelig er DB nok mere attraktive i øjeblikket, ind til ComX
>for styr på økonomien.

Hvis man som selskab ikke afregner Skat og Moms, må man betegne virksomheden
som værende aldeles langt ude i tovene.

Man bevares, kunderne har jo på den bekostning fået billige
leverancer...........

Vi er dog nogen skatteydere som ikke er kunde hos ComX, der finder denne
fremgangsmåde lige lovlig kreativ.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kaare

Dato : 01-12-05 19:07

> [...]
>ting. Jeg har faltisk aldrig hørt noget ondt om DB fra ComX side, og
>jeg har haft kontakt med begge firmaer i 3/4 år nu.

Hej 007DK,

Det er jeg ret overrasket over. Det er i den grad uacceptabelt at en
medarbejder taler nedsættende om konkurrenter da DB i den grad er glad for
at der er konkurrence på det område.

Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvem den person er. Jeg skal
selvfølgelig nok holde dig ude af det, men det er noget der bør undersøges
nærmere, og jeg vil nødigt gå alle sælgere efter. (skriv gerne på kgt AT
dbnet DOT dk))

De erfaring vi har haft er medarbejdere og venner/bekendte der var
overraskede over flere negative udtalelser fra sælgeren. Selvom det er en
del tilfælde kan det selvfølgelig være at det har ændret sig. Det er trods
alt snart et år siden

> [...]
>den fedeste hos DB, da der kun er 2 pakker, en lille og en monster stor
>til 188,- kr. Der er ComX jo mere fremme i skoene med 5 pakker, som er

Ja, der er ingen tvivl om at der er noget lækkert pakketering ComX har. Det
er jo selvfølgelig også meningen at DB på et tidspunkt både skal tilbyde
flere slags pakker, og enkeltvise kanaler. Men den nuværende pakketering
bærer jo stærkt præg på at DB tidligere fik leveret kabelTV fra Telia Stofa.
Derfor er de ret ens.
Lige nu forberedes en kæmpe ændring på TV siden Men det er en teknisk
ændring. Det betyder selvfølgelig at der nok ikke bliver stor tid til at gå
ind i forhandlinger omkring pakketering. Men når det andet er gennemført
kommer der nok til at ske nogle ting på Kanalpakkerne.

> [...]
>alle
>Men selvfølgelig er DB nok mere attraktive i øjeblikket, ind til ComX

Hvad angår Kanalpakker kommer der jo som sagt nok til at ske noget, men nok
næppe på Internet priserne. Du tænker på at de mindre linier er billigere
end hos DB. 10Mbit/s og 25Mbit/s er billigere hos DB, men de mindre er
dyrere end hos ComX. Der er en grund til det - det hænger ikke ordentligt
sammen med så lave priser. Både kabelnettet og nu ComX har bevist at 45 kr
om måneden ikke er værd at bruge tid på. Da DB samtidig er nogle tusinde
billigere i installation ville det være fjollet at bruge tid på så
uprofitable linier. Vi er her trods alt for at tjene penge. Hvis en kunde
med en 45,- kr linie ringer ind til virksomheden er hele månedens indtjening
på kunden brugt på administration - og hvis kunden samtidig skal tale med
flere ryger indtjeningen på andre kunder også. Så hvis kunden bare ringer
engang imellem er det svært at finde penge til resten af de ting der skal
holde hjulene igang.
- Man skal samtidig også samligne hvad priser på markedet ellers er.

Som kunde kan man selvfølgelig mene at man er ligeglad med virksomhedens
bekymringer omkring at sælge et produkt for billigt. Men jeg kunne
forestille dig at en del ComX kunder lige for tiden nok ikke er ligeglade
med ComX's bekymringer om netop dette.

Verden er ikke helt sort og hvid, men jeg mener bestemt ikke at ComX er en
dårlig konkurrent. Men de skal igennem en oprydning for at være rigtig
kampklare igen. Jeg håber da at de klarer det.

/kaare

Fra : BJ

Dato : 01-12-05 19:31

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Verden er ikke helt sort og hvid, men jeg mener bestemt ikke at ComX er en
> dårlig konkurrent. Men de skal igennem en oprydning for at være rigtig
> kampklare igen. Jeg håber da at de klarer det.

Dumdadidumdumdadidum ... den enes død den andens brød.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kaare

Dato : 01-12-05 20:17

> Dumdadidumdumdadidum ... den enes død den andens brød.

Muligvis, men det er ofte truslen/konkurrencen der gør at man hele tiden
forbedrer sig selv.

Men DB kunne selvfølgelig også overtage ComX og derefter udpege eks. TDC som
konkurrenten. DB skal jo nok overleve fint uden - men det er altså sjovere
hvis der er noget konkurrence forbundet.

/Kaare

Fra : BJ

Dato : 01-12-05 20:28

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Muligvis, men det er ofte truslen/konkurrencen der gør at man hele tiden
> forbedrer sig selv.

Det lyder i hvert fald flot og ser også godt ud på tryk.

> Men DB kunne selvfølgelig også overtage ComX

Det var da en mulighed, men der er vel andre spillere på (verdens-)markedet
også.

> og derefter udpege eks. TDC som konkurrenten.

Der er vist ingen tvivl om, TDC, Telia osv. er nogen af konkurrenterne.

> DB skal jo nok overleve fint uden - men det er altså sjovere hvis der er
> noget konkurrence forbundet.

Jeg er ikke i tvivl om DB vil overleve, på den ene eller den anden
måde....;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Svend

Dato : 01-12-05 20:47

BJ wrote:
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl om, TDC, Telia osv. er nogen af konkurrenterne.

> Jeg er ikke i tvivl om DB vil overleve, på den ene eller den anden

Det slår mig hvor stor en indsigt du har. Dine besvarelser bringer en
helt ny dimension til denne tråd.

--
Svend

Fra : BJ

Dato : 01-12-05 23:02

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det slår mig hvor stor en indsigt du har. Dine besvarelser bringer en helt
> ny dimension til denne tråd.

Det slår også mig, hvor lille indsigt der er trods meget bastante
udmeldinger. Det giver også en vis dimension (ikke blot) til denne tråd.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik 007DK

Dato : 02-12-05 10:24

Hej Kaare.

Jeg ved nu ikke rigtig om jeg har lyst til at udgive hvilken person der
nu er der gør det, men det kan vi jo tale om. Men jeg synes du skriver
godt, og giver nogle gode svar, også selvom du arbejder i DB......så
ja måske skal du jo sælge lidt, men alligevel er det fornuftigt det
du skriver, det hænger sammen
Og det er jo også det vi måske regner med at eks. 512/512 måske er
for billig hos ComX, men alligevel, er den pris jo rigtig god for
kunderne ik *S*, men selvfølgelig ikke hvis de lukker pga. bla. det og
selvfølgelig meget andet. Jeg har spurgt min kontakt person i DB, som
omtalt om i, i DB ikke laver jeres pakker om, som jeg skrev i mit
forrig indlæg, og det gør de ik siger personen. Men du åbner
alligevel lidt op...hummmmm tjaaaa hvem faen skal man tro på *S*. For
vi vil sku snart i luften her i vores forening. Men som du også
skriver, så bliver det ikke liiige nu og her i laver pakkerne om, med
eks. 3-4-5 pakker som ComX.

Og til noget lidt andet. Ang. ComX problemer så tror vi her i
foreningen, at der er lavet et lille "kartel" mod stakkels ComX fra
Canal Digtial og Viasat side. For underligt at de muligt indgår aftale
med DB, og ikke ComX, trods retssagen. Men vi tror simpelthen at de
ikke vil have ComX ind i varmen, da de er blevet en stor trudsel mod
dem, det er i hvert fald meget meget meget mærkeligt!!!

Og liiige en lille ting, men du må ik sige det til nogen. Hvem tror du
der har stillet foreslag om at ændre lejeloven mht. flertalt
afstemning i boligforeninger. ( Den trådte i kraft så vidt jeg husker
d. 1/1/04 Lejelovens § 46c stk.2. Den gør det meget svært for
lejeboligforeninger at få sådan en afstemning igennem om bredbånd.
Da den person der ikke vil være med, ikke kan blive tvunget til at
betale. Det vil sige dem som ønsker det indført, ja det er også dem
som må stå for betalingen, og jo selvfølgelig bliver noget dyrere,
for den enkelte, da det måske kun er 50 % der vil have det
indstalleret, som skal afholde hele udgiften. (Bare man dog var en
andels forening eller ejer) Hun starter med C og kommer fra C og har en
meget berømt FAR, specielt i øjeblikket som arbejder i . . . ring
ring *S* Måske et sammenfald af netop lige hun har fremsat det
foreslag, og det så blev gennemført, og i sær når regeringen siger
at vi skal være førende med videns samfund her i verdenen.

Fra : Kaare

Dato : 02-12-05 14:58

"Henrik 007DK" <henrikma@sol.dk> skrev i en meddelelse
>Hej Kaare.

Hej igen,

> [...]
>godt, og giver nogle gode svar, også selvom du arbejder i DB......så
>ja måske skal du jo sælge lidt, men alligevel er det fornuftigt det

Det må du jo selvfølgelig selv vurdere, men jeg vil meget gerne vide det. Så
hvis du vil sende mig det på en mail, ville jeg være ganske glad. Så kan jeg
måske stoppe vedkommende inden han siger den slags igen.
Jeg er selv ikke sælger, men arbejder som sikkerhedschef i virksomheden. Jeg
har ingen interesse i at sælge produktet, og har bestemt ikke tid til det.
Men hvis der er nogle af mine kollegaer der ikke udviser den takt og tone vi
gerne vil have i virksomheden, så vil jeg meget gerne tage det videre.
Vi kan selvfølgelig tale lidt nedsættende om ComX fra tid til anden internt.
Men så er det i den naturlige sammenligning der ligger mellem de to
virksomheder for at kunne konkurrere. Det kan godt være det lyder lidt
helligt, men det er en behagelig atmosfære at arbejde i, og den ønsker vi
gerne at beholde. Bagtaling af kollegaer i virksomheden er også forbudt. På
begge punkter er det selvfølgelig et spørgsmål om det er "i ond tro".

> [...]
>vi vil sku snart i luften her i vores forening. Men som du også
>skriver, så bliver det ikke liiige nu og her i laver pakkerne om, med

Lige præcis pakketering vælges på et højere plan, så der er det næppe nogle
af os der kan give et helt korrekt svar. Det eneste jeg kan sige er at vores
nuværende pakketering er et levn fra Stofas levering, at vi nok ikke får tid
til at kigge på ændring før foråret (eller, det håber jeg ikke, for så får
vi endnu mere travlt), og at vores tekniske udviklingsdirektør udtaler at
der skal helt nye pakketeringer i fremtiden, og på IPTV bliver der
væsentligt flere da man kan lave pakkerne mere dynamiske end på analog
kabelTV.

> [...]
>ikke vil have ComX ind i varmen, da de er blevet en stor trudsel mod
>dem, det er i hvert fald meget meget meget mærkeligt!!!

Jeg tror slet ikke vi er ude i kartelsager og den slags. Det handler om at
man som firma nægter at handle med dem man anser som suspekte typer. Jeg
siger ikke at jeg eller DB mener at ComX er suspekte, men der hersker vist
ingen tvivl om at ViaSat og Canal Digital mener det efter udtalelser som
"værste piratsag nogensinde".
Hvis først man kommer ud i kulden er det svært at komme ind igen.
Da DB ikke snød med noget, er DB stadig "inde i varmen". DBs sag med TV3
skyldes at Stofa ikke havde tilladelse til at videresælge produktet. Hele
årsagen til at leveringen kom fra Stofa istedet fra DB var netop en
konsekvens af ikke at kunne få tilladelse til selv at levere. Canal Digital
og DB har jo så fået en aftale på plads.

/Kaare

Fra : BJ

Dato : 02-12-05 16:49

> [...]

> konsekvens af ikke at kunne få tilladelse til selv at levere. Canal
> Digital og DB har jo så fået en aftale på plads.

Må jeg komplementere dig for ovennævnte sobre udredning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kaare

Dato : 02-12-05 19:16

> Må jeg komplementere dig for ovennævnte sobre udredning.

Det må du da gerne. Men da du har en lidt sarkastisk holdning i en stor del
af dine indlæg formoder jeg at bagtanken er det samme her.

Da jeg hverken kender dig, eller har et talent for at læse mellem linierne,
kunne jeg godt tænke mig en klar udlægning for hvad dit misbehag over
udredningen måtte skyldes - hvis dit indlæg var sarkastisk ment. Det kunne
jo være at du kunne få svar på tiltale, medmindre du selvfølgelig netop ikke
ønsker dette.

Skulle dit indlæg være oprigtigt ment, så mange tak - omend jeg ikke kan se
det specielle i den del af mit indlæg, og da også gerne vil vide hvorfor du
er glad for den del

/Kaare

Fra : BJ

Dato : 02-12-05 21:13

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det må du da gerne. Men da du har en lidt sarkastisk holdning i en stor
> del af dine indlæg formoder jeg at bagtanken er det samme her.

Lige netop i dette tilfælde var det ganske reelt ment.

PS: Man skal ikke altid være mistroisk.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Svend

Dato : 02-12-05 21:51

BJ wrote:
> "Kaare" <nothing@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Lige netop i dette tilfælde var det ganske reelt ment.
>
> PS: Man skal ikke altid være mistroisk.....

Hvorfor svarer du ikke bare på mandens spørgsmål, det kan vel ikke være
så svært, vel ?

--
Svend

Fra : BJ

Dato : 02-12-05 21:53

KLIP

> Hvorfor svarer du ikke bare på mandens spørgsmål, det kan vel ikke være så
> svært, vel ?

Det gjorde jeg da også ... Lazy.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Svend

Dato : 02-12-05 22:03

BJ wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det gjorde jeg da også ... Lazy.

KLIP

> Må jeg komplementere dig for ovennævnte sobre udredning.

Klip

"og da også gerne vil vide hvorfor du
er glad for den del"...

Men hvorfor var du glad for den del, det var måske bare et tilfælde at
det var det du quotede ?
--
Svend

Fra : BJ

Dato : 02-12-05 22:05

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men hvorfor var du glad for den del, det var måske bare et tilfælde at det
> var det du quotede ?

Du tror vel ikke, jeg er ansat ved et af de nævnte firmaer?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kaare

Dato : 03-12-05 09:54

> Lige netop i dette tilfælde var det ganske reelt ment.
>
> PS: Man skal ikke altid være mistroisk.....

Jamen, så tak da. Nu er arbejder jeg med sikkerhed og misbrug til daglig,
det sætter nok lidt sit præg på hvor mistroisk man er. :)
Dertil er der jo normalt en del flame på usenet.

/Kaare

Fra : BJ

Dato : 03-12-05 12:54

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen, så tak da. Nu er arbejder jeg med sikkerhed og misbrug til daglig,
> det sætter nok lidt sit præg på hvor mistroisk man er. :)

Det har du nok ret i..;)

> Dertil er der jo normalt en del flame på usenet.

Lige præcis.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~