TDC -> www.qxl.dk
Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 27-11-05 11:07

Hej

Siden i går engang har jeg ikke kunnet åbne siden: www.qxl.dk fra min
TDC-forbindelse. Er det kun hos mig der er noget galt?

Hvis jeg prøver at nå serveren gennem en proxy et andet sted i verden
fungerer det fint.

Mvh, Jonas.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 27-11-05 13:27

"Jonas Jørgensen" <jonas@pogj.dkx> wrote in message
> [...]
> TDC-forbindelse. Er det kun hos mig der er noget galt?
>
> Hvis jeg prøver at nå serveren gennem en proxy et andet sted i verden

Det er ikke kun dig, men jeg tvivler på det er forbindelsens skyld. En ven
jeg kender har to computere på en TDC-forbindelse, og det virker på den ene,
men den anden har ikke virket siden i går. Tydeligvis et problem med
computeren og ikke forbindelsen.

Mit bud er at QXL har skiftet hosting/IP e.l. og nogen folk har fået
problemer med at deres computere, routere, e.l. gemmer forkerte dns/arp
oplysninger?

Jeg har ikke selv problemet.

mvh
/Kasper

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 27-11-05 14:01

"Kasper Bergh" <kazper@want-no-spam-own.web.id> skrev i en meddelelse
> Mit bud er at QXL har skiftet hosting/IP e.l. og nogen folk har fået
> problemer med at deres computere, routere, e.l. gemmer forkerte dns/arp
> oplysninger?
>
> Jeg har ikke selv problemet.

Underligt. Det virker stadig ikke her.

Mvh, Jonas.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-11-05 14:32

"Jonas Jørgensen" <jonas@pogj.dkx> crashed Echelon writing

> Underligt. Det virker stadig ikke her.

ipconfig /flushdns (Winnie maskiner) medmindre TDCs DNS servere ikke er
fulgt opdateret, og det da er et DNS problem.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 27-11-05 14:50

> ipconfig /flushdns (Winnie maskiner) medmindre TDCs DNS servere ikke er
> fulgt opdateret, og det da er et DNS problem.

C:\>ipconfig /flushdns

Windows IP-konfiguration
DNS Resolver Cache blev tømt.

Stadig det samme på alle 4-5 pc'ere her i huset. Siden kan ikke vises. Det
ser dog ud til at svaret fra DNS-serveren er godt nok:

C:\>nslookup www.qxl.dk
Server: ns3.tele.dk
Address: 194.239.134.83

Non-authoritative answer:
Name: www.qxl.dk
Address: 195.68.90.218

Andre forslag?

Mvh, Jonas.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 27-11-05 15:46

Hello, Jonas!
You wrote on Sun, 27 Nov 2005 14:49:54 +0100:

> [...]

JJ> Stadig det samme på alle 4-5 pc'ere her i huset. Siden kan ikke vises.
JJ> Det ser dog ud til at svaret fra DNS-serveren er godt nok:

Virker fint her med Tele2

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 27-11-05 16:01

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hello, Jonas!

> Virker fint her med Tele2

Ja, jeg har også prøvet på 3 andre tdc-forbindelser og det har vist sig kun
at være et problem på min egen forbindelse. Der er dog også en anden i
dk.edb.internet der tilsyneladende har det samme problem.

Det må være ret tæt på qxl vi bliver blokeret, da alt andet ser ud til at
fungere.

Mvh, Jonas.

Fra : F.Larsen

Dato : 27-11-05 16:48

> Det må være ret tæt på qxl vi bliver blokeret, da alt andet ser ud til at
> fungere.

Har du prøvet at indtaste QXL's IP (195.68.90.218) direkte i din browser ?

--
Flemming

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 27-11-05 17:18

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at indtaste QXL's IP (195.68.90.218) direkte i din browser ?

Ja, siden kan ikke vises.

Mvh, Jonas.

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-11-05 06:44

Kasper Bergh wrote:

> Mit bud er at QXL har skiftet hosting/IP e.l. og nogen folk har fået
> problemer med at deres computere, routere, e.l. gemmer forkerte dns/arp
> oplysninger?

Det ser ud til de fumler lidt rundt:
<http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=www.qxl.dk&probe=1>

> Jeg har ikke selv problemet.

Heller ikke her på TDC pro@cess.

Stig Johansen

Fra : GiWeo

Dato : 27-11-05 15:38

virker fint her !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk

Fra : Peter

Dato : 27-11-05 18:09

"Jonas Jørgensen" <jonas@pogj.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
> TDC-forbindelse. Er det kun hos mig der er noget galt?
>
> Hvis jeg prøver at nå serveren gennem en proxy et andet sted i verden

Virker også fint her. TDC NetExpress 2048/128.

PeterB

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 28-11-05 14:52

"Jonas Jørgensen" <jonas@pogj.dkx> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Siden i går engang har jeg ikke kunnet åbne siden: www.qxl.dk fra min
> TDC-forbindelse. Er det kun hos mig der er noget galt?

Til information, så er problemet nu blevet løst:

[Mail fra QXL]
Vi beklager meget, men der har i weekenden d. 26/11/05 og 27/11/05 været
problemer med QXL.dk.

Nogle medlemmer har begge dage ikke kunne tilgå QXL.dk i deres browser, hvis
de indtastede www.qxl.dk. Det beror på at en del af vores tekniske udstyr
fejlagtigt, har udelukket cirka 5% af medlemmerne, pga deres IP. Problemet
er nu løst.
[klip]