Dansk Bredbånd - ingen TV3?
Fra : Henning

Dato : 22-11-05 21:11

Vi var i vores boligforening meget meget tæt på at underskrive
kontrakt omkring installation af bredbånd hos alle vores andelshavere
- ved et tilfælde kiggede jeg lige på deres tv-oversigt (igen) og
opdagede at TV3 og TV3+ er pillet ud?
Er det korrekt, eller er det bare en fejl i deres programoversigt? Jeg
mener absolut de to kanaler optrådte på listen for en måneds tid
siden?
Hvilke udbydere kan levere en samlet bredbåndspakke m. internet,
telefoni og TV - incl. TV3 - til bedre priser end TDC?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Svend

Dato : 22-11-05 21:44

Henning wrote:
> [...]
> Hvilke udbydere kan levere en samlet bredbåndspakke m. internet,
> telefoni og TV - incl. TV3 - til bedre priser end TDC?

Jeg husker ikke det præcist, men jeg mener at telia stofa (som vist nok
levere tv signal til dbnet.dk) har fået forbud mod at vidersælge viasat
kanalerne.

mht. alternativer... nope, i don't think so.

--
Svend

Fra : Morten Birkelund

Dato : 22-11-05 22:52

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> Jeg husker ikke det præcist, men jeg mener at telia stofa (som vist nok
> levere tv signal til dbnet.dk) har fået forbud mod at vidersælge viasat
> kanalerne.

Hvis jeg kender Dansk Bredbånd korrekt så er de allerede i gang med at finde
en løsning hvis TV3 og 3+ mangler, prøv eventuelt at kontakte dem og høre
omkring det.

--
Morten Birkelund

Fra : Henning

Dato : 23-11-05 00:13

On Tue, 22 Nov 2005 22:51:59 +0100, "Morten Birkelund"
<news@remember.dk> wrote:

> [...]
>en løsning hvis TV3 og 3+ mangler, prøv eventuelt at kontakte dem og høre
Det gør jeg skam også, men har en boligforening på nakken, som
formodentlig ikke vil acceptere en "der kommer nok tv3 senere"-løsning

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Kaare

Dato : 23-11-05 08:14

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> Det gør jeg skam også, men har en boligforening på nakken, som
> formodentlig ikke vil acceptere en "der kommer nok tv3 senere"-løsning

Umiddelbart er tidshorisonten nok ikke så forfærdelig som du frygter. ;)

/Kaare

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 23-11-05 14:35

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> "Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>>

> Umiddelbart er tidshorisonten nok ikke så forfærdelig som du frygter. ;)

Det virker efter min mening rimeligt naivt at tro på alt hvad firmaer lover
i lige præcist sådanne henseender. Der kan gå mange ting galt med at få den
slags aftalt.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail

Fra : Kaare

Dato : 24-11-05 00:37

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker efter min mening rimeligt naivt at tro på alt hvad firmaer
> lover i lige præcist sådanne henseender. Der kan gå mange ting galt med at
> få den slags aftalt.

Det er vi fuldstændig enige i. Det er trods alt noget der har været
undervejs i en del år.

/Kaare

Fra : Svend

Dato : 23-11-05 07:59

Morten Birkelund wrote:
> [...]
> en løsning hvis TV3 og 3+ mangler, prøv eventuelt at kontakte dem og høre

Hvis jeg kender viasat korrekt vil de ikke lade et andet selskab sælge
viasat kanaler (udover tdc), men at det er den enkelte boligforening der
skal købe signalerne direkte hos viasat og selv sælge dem til beboerne.

--
Svend

Fra : Niklas Petersen

Dato : 23-11-05 09:10

Svend wrote:
> Hvis jeg kender viasat korrekt vil de ikke lade et andet selskab sælge
> viasat kanaler (udover tdc), men at det er den enkelte boligforening der
> skal købe signalerne direkte hos viasat og selv sælge dem til beboerne.

ComX fik også forbud mod at sælge Viasat kanaler. De har løst problemet
ved at foreningerne får opsat egen parabol, som sender signalerne ind i
gennem antenneanlægget. Foreningen skal selv afregne med Viasat.

Det er sørgeligt at Viasat i den grad forsøger at forhindre at der
opstår konkurrence, men de vil vel gerne beholde deres høje fortjeneste.

Fra : Svend

Dato : 23-11-05 09:13

Niklas Petersen wrote:

> [...]
>
> Det er sørgeligt at Viasat i den grad forsøger at forhindre at der
> opstår konkurrence, men de vil vel gerne beholde deres høje fortjeneste.

Yep, og det er det der nu sker for dansk bredbånd.

--
Svend

Fra : Hans

Dato : 23-11-05 09:32

Niklas Petersen wrote:

> [...]
> Det er sørgeligt at Viasat i den grad forsøger at forhindre at der
> opstår konkurrence, men de vil vel gerne beholde deres høje

Var der nogen som sagde TV-Mafia? Viasnot er ihvertfald tæt på.

Hans

Fra : Michael Bruun

Dato : 23-11-05 22:14

"Niklas Petersen" <spam@vestermarken.net> skrev i en meddelelse
> Det er sørgeligt at Viasat i den grad forsøger at forhindre at
> der opstår konkurrence, men de vil vel gerne beholde deres
> høje fortjeneste.

Den sidste del af sætningen kan jeg ikke se logikken i. Viasats fortjeneste
bliver vel ikke mindre af at kanalerne leveres via Dansk Bredbånd? Dansk
Bredbånd skal jo i givet fald også betale Viasat for at transmittere
kanalerne, så hvordan skulle Viasats nej til et samarbejde med Dansk
Bredbånd have noget at gøre med fastholdelse af fortjeneste?

/ Michael

Fra : Niklas Petersen

Dato : 23-11-05 23:22

Michael Bruun wrote:
> [...]
> kanalerne, så hvordan skulle Viasats nej til et samarbejde med Dansk
> Bredbånd have noget at gøre med fastholdelse af fortjeneste?
Jeg må indrømme jeg ikke helt kender til hvordan betalingen til Viasat
foregår. Men jeg kunne forestille mig at ComX ville være i stand til at
købe kanalerne billigere, fordi de køber til alle deres kunder på en
gang, i modsætning til en boligforening med langt færre kunder. Men jeg
ved ikke om det forholder sig sådan - det var et forsøg på at finde en
eller anden form for logik i den måde Viasat opfører sig på.

Fra : Michael Bruun

Dato : 24-11-05 12:29

> [...]
> at købe kanalerne billigere, fordi de køber til alle deres kunder
> på en gang, i modsætning til en boligforening med langt færre

Hvordan skulle ComX/Dansk Bredbånd være i stand til at købe billigere? Det
vil jo stadig være Viasat, som bestemmer, hvilken pris de vil sælge til, og
Viasat kan bare fastsætte samme pris, som når de sælger direkte til
slutkunderne.

> Men jeg ved ikke om det forholder sig sådan - det var et forsøg på
> at finde en eller anden form for logik i den måde Viasat opfører sig på.

Mig bekendt handler det om, at Viasat endnu ikke har truffet en
principbeslutning om, hvordan man vil håndtere de selskaber, som leverer
TV-signaler via IP. Og indtil en sådan beslutning er truffet, siger man
konsekvent nej til dem alle. At beslutningen endnu ikke er truffet, hænger
formentlig dels sammen med, at der kan være nogle rettighedsmæssige
problemer, dels at denne model vil gøre det sværere for Viasat at opretholde
deres hidtidige krav om, at deres stationer sælges i pakker og ikke
enkeltvis.

/ Michael

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-11-05 12:43

"Michael Bruun" <mibr@fjerndette.e-box.dk> writes:

> [...]
>problemer, dels at denne model vil gøre det sværere for Viasat at opretholde
>deres hidtidige krav om, at deres stationer sælges i pakker og ikke

Det viser sig jo også (som jeg ofte har skrevet i tv-gruppen), at
det er pænt dyrt at købe kanaler enkeltvis. Netop fordi det skal
være en fordel for kanalerne at blive udbudt i pakker.

Således sælger TDC Kabel-TV i dag "Superpakken" med 20 kanaler for
199 kr/md. Man kan også vælge kun at købe 3 kanaler fra Superpakken.
Det koster 49 kr/md.

Løssalgsprisen pr. kanal er altså 60% dyrere end pakkeprisen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 27-11-05 15:12

Hello, Niklas!
You wrote on Wed, 23 Nov 2005 23:22:21 +0100:

> [...]
NP> ved ikke om det forholder sig sådan - det var et forsøg på at finde en
NP> eller anden form for logik i den måde Viasat opfører sig på.

Logikken i Viasats politik er at de vil sætte sig på Norden, som Murdoch har
sat sig på satellit markedet i England hvor der ikke er konkurence.

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com

Fra : Michael Bruun

Dato : 29-11-05 19:16

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Logikken i Viasats politik er at de vil sætte sig på Norden, som
> Murdoch har sat sig på satellit markedet i England hvor der ikke
> er konkurence.

Næh, det er der da netop ingen logik i. Hvis Viasat ønskede at "sætte sig
på" markedet ville det logiske vel være, at de sørgede for at være
repræsenterede på alle platforme, så man ikke kunne købe nogen TV-pakker,
der ikke indeholdt Viasat-kanalerne.

Hvis adgangen til Viasats kanaler er så afgørende for en boligforening, at
de fravælger eksempelvis Dansk Bredbånd, så vil de være nødt til at vælge
TDC Kabeltv eller Stofa, men Viasat får næppe mere ud af, at deres kanaler
leveres via disse udbydere fremfor Dansk Bredbånd - tværtimod, for de større
udbydere er sikkert bedre til at forhandle Viasats priser ned.

/ Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-05 10:00

Hans skrev:

> Var der nogen som sagde TV-Mafia? Viasnot er ihvertfald tæt på.

Ja de vil jho helt undgå den digitale teknik, og da slet ikke hvor man
kan fravælge deres kanaler.. Det er noget med at de kræver at mindst
75% af foreningen for leveret deres kanaler, ellers vil de slet ikke
levere... Jeg ved ikke hvordan man løser dette, for der er vel mange
steder, hvor der fx er comx Kabel-tv hvor man også fx kan tage TDC
kabel-tv hvor der ikke vil være75% der vælger det ene, og mener
direktøren for viasat har udtalt de slet ikke kan se marked for at
levere til IP-tv, da man kan fravælge deres kanaler, de vil hellere
have et gammelt sløjfe anlæg, hvor alle for deres kanaler og dermed
betaler selvom de ikke ser det.

Fra : Hans

Dato : 23-11-05 12:13

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> levere til IP-tv, da man kan fravælge deres kanaler, de vil hellere
> have et gammelt sløjfe anlæg, hvor alle for deres kanaler og dermed

Enig - Det svarer til at blive påtvunget og købe et 42-tommers LCD-TV, selv
om det reelle behov kun er en ganske almindelig flimmer, og hvis man ikke
vil så kan man rende og hoppe. Langt de fleste kan nøjes med TV3 og TV3+, og
ikke de 40+ andre skodkanaler de tilbyder.

Hans

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-11-05 10:54

Henning skrev bl.a.:

> [...]
> andelshavere - ved et tilfælde kiggede jeg lige på deres tv-
> oversigt (igen) og opdagede at TV3 og TV3+ er pillet ud?

Heldige asener!

--
Jørgen Grandt
De værste websider er vel ikke www.grandts.dk - nu med farver!

Fra : ShutEye

Dato : 23-11-05 13:58

> Heldige asener!

Ja jeg savner dem kun ved enkelte fodbold-lejligheder.
Ellers de værste skodkanaler at se på ... mage til reklamehelvede skal man lede længe
efter.

Fra : PØLLE

Dato : 23-11-05 16:01

| Er det korrekt, eller er det bare en fejl i deres programoversigt?

Det er dog dejligt, at der nogen, som vil frasortere indholdsløse kanaler.
TV3 og TV3+ er de dyreste reklamekanaler, men også de kanaler, hvor
reklamertiden er næsten lige så lang som selve udsendelsestiden
10 min. film - 5 min. reklame og igen 10 min. film - 5 min. reklame. Ofte er
er udsendelserne uden indhold.

PØLLE

Fra : Renè

Dato : 23-11-05 16:48

"PØLLE" <peterPRIKjessie@gmail.com> wrote in message

> [...]
> reklamertiden er næsten lige så lang som selve udsendelsestiden
> 10 min. film - 5 min. reklame og igen 10 min. film - 5 min. reklame. Ofte

Lige mine ord

Fra : Martin Henriksen

Dato : 23-11-05 17:00

"PØLLE" <peterPRIKjessie@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> reklamertiden er næsten lige så lang som selve udsendelsestiden
> 10 min. film - 5 min. reklame og igen 10 min. film - 5 min. reklame. Ofte

Vi vil få samme problem i sommeren 2006, hvor vi skifter fra et
gammelt sløjfeanlæg til ComX. Overvejer at skippe Viasat helt,
frem for at belaste foreningen med at skulle opkræve til Viasat.

Er der nogen der ved om ComX bibeholder deres klage til
konkurencestyrelsen ?
ComX har jo fået ny direktør, der vil prøve at løse problemerne
uden åbne konflikter.

Tænker også på, hvad Viasats annoncører mener om disse
mafialignende forsøg på, at udelukke nye og spændende
udbydere.

Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Albertslund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-05 17:08

Martin Henriksen skrev:

> Er der nogen der ved om ComX bibeholder deres klage til
> konkurencestyrelsen ?
> ComX har jo fået ny direktør, der vil prøve at løse problemerne
> uden åbne konflikter.

Direktøren er fyret igen

http://www.computerworld.dk/art/31524?a=fp&i=1

Fra : Morten Roth

Dato : 23-11-05 17:56

Bjarke Hansen skrev:

> ComX har jo fået ny direktør, der vil prøve at løse problemerne
> uden åbne konflikter.

Direktøren er fyret igen

http://www.computerworld.dk/art/31524?a=fp&i=1

Ja, det er ganske interessant at følge udviklingen med ComX. Jeg skal ikke
blive overrasket, hvis de lukker med et brag. Har svært ved at se, hvordan
de skal tjene penge.
Her i vores lille andelsboligforening (vi er under 20 mennesker) var ComX
de
eneste, der var interesserede i at levere en løsning - de andre selskaber
meldte ærligt ud, at os var der ingen penge i.

Så vidt jeg er orienteret, så er det nu kun Stofa og TDC, der er de
eneste,
der må levere direkte til foreninger.

Vedr. ComX - den sag endte jo i Fogedretten til Viasats fordel, så var der
vist heller ikke tale om musen mod elefanten, men snarere at ComX skulle
have svindlet ved at levere til mange flere, end de havde rettigheder til,
således at der var tale om en slags piratvirksomhed.
Viasat må jo også have sine grunde; de ønsker vel at tjene penge som alle
andre.

Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-05 18:11

Morten Roth skrev:

> [...]
> blive overrasket, hvis de lukker med et brag. Har svært ved at se, hvordan

Jeg tgror nu ikke det sker, der er nu alligevel mange penge i firmaet
som er noget værd. Kan da være der sker nogle ændringer kan man sige
men tror ikke det lukker

> [...]
> eneste, der var interesserede i at levere en løsning - de andre selskaber
> meldte ærligt ud, at os var der ingen penge i.

Ja det er der nok ikke, men det var jo nok strategien i starten, for at
komme ind på markedet og starte op i lokalområdet. mener ikke comx
tager så små foreninger mere.

Fra : Morten Roth

Dato : 23-11-05 18:28

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Ja det er der nok ikke, men det var jo nok strategien i >starten, for at
>komme ind på markedet og starte op i lokalområdet. >mener ikke comx
>tager så små foreninger mere.

Det er nu kun godt en måned siden, at vi havde besøg af sælgeren, og der lød
det ikke til at være et problem. Det var 1 ½ times power talk og power
point-show.

Ang. en mulig lukning så kom han selv ind på, at de var ejet af en 'rig
onkel', som han udtrykte det. Og det er også sandt: Ottensten-gruppen. Men
selv en rig onkel kan vel finde noget bedre at lege med, hvis en af hans
forretninger skranter. Ang. TV3 sagde han, at der skulle opsættes en
parabol, da de "intet måtte have at gøre med det" og ikke regnede med at
kunne tilbyde TV 3 i fremtiden.
Det er vist noget med, at de kunne fremvise et lillebitte overskud senest,
men det er uigennemskueligt, da ComX er opdelt i flere selskaber. Og det
passer heller ikke med den nye direktørs (som nu er den gamle) udsagn om, at
der skulle fyres, hvis "de skulle have balance på bundlinjen".

Venligst

Morten

Fra : Morten Roth

Dato : 23-11-05 23:01

Jeg er normalt ikke typen, der løber med rygter. Men jeg har researchet lidt
mere (har en kilde i ComX), og de har efter sigende besvær med at betale
deres lønninger nu og her til medarbejderne. Der skal falde en afklaring
inden næste lønudbetaling.

Morten

Fra : BJ

Dato : 23-11-05 23:09

"Morten Roth" <postmaster@mekka.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> lidt mere (har en kilde i ComX), og de har efter sigende besvær med at
> betale deres lønninger nu og her til medarbejderne. Der skal falde en

Der skal vel blot en ordentlig kapitalindsprøjtning til fra ejerne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Roth

Dato : 23-11-05 23:34

BJ skrev:

> Der skal vel blot en ordentlig kapitalindsprøjtning til fra ejerne.

Det tror jeg ikke, at du skal regne med. Det er cool business, og ejeren har
jo mange andre forretninger, der giver overskud. Han hæfter næppe
personligt, og så sidder andre med aben. Sådan er business.
Deres hjemmeside er også mystisk. Der kommer nyheder, som de sletter efter
behag (fx er alle deres pressemeddelser nu væk), således at der kun er de
'gode' på forsiden.
Som potentiel køber af ComX' produkter - og bestyrelsesmedlem i en
andelsboligforening - vil jeg komme med denne advarsel. I vil takke mig
senere. Print evt. denne tråd ud og tag den frem om ½ år.

Morten

Fra : BJ

Dato : 23-11-05 23:41

"Morten Roth" <postmaster@mekka.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som potentiel køber af ComX' produkter - og bestyrelsesmedlem i en
> andelsboligforening - vil jeg komme med denne advarsel. I vil takke mig
> senere. Print evt. denne tråd ud og tag den frem om ½ år.

Jeg vil naturligvis af almindelig interesse holde øje med situationen.

Jeg er enig med dig i, godt man ikke har penge i klemme.

PS: Det er noget helt andet med Banedanmark. De har formået at overse 819
mill. kr... ... http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3403462/

Fra : Morten Roth

Dato : 24-11-05 10:35

Update:

Her til morgen skriver Børsen så - meget aktuelt -, at ComX i fem måneder
hverken har betalt skat eller moms, og at de står med en gæld på 55 mio. De
havde forsøgt at sælge firmaet til nogle islændinge i fredags, men det
glippe,de da Baugur-group opdagede regnskabsrodet.

Fra : BJ

Dato : 24-11-05 11:05

"Morten Roth" <postmaster@mekka.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> De havde forsøgt at sælge firmaet til nogle islændinge i fredags, men det
> glippe,de da Baugur-group opdagede regnskabsrodet.

Det ser jo ikke så godt/heldigt ud.

Mon ikke der dukker en køber op, jeg vil tro det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Roth

Dato : 24-11-05 11:10

BJ skrev:

> Mon ikke der dukker en køber op, jeg vil tro det.

Jo, på den ene eller anden måde. Der skal da nok være nogen, der er
interesserede i at overtage ComX' kunder og net. Det værste for kunderne
er
så, at de måske skal til at betale nogle helt andre priser.

Morten

Fra : BJ

Dato : 24-11-05 12:03

"Morten Roth" <postmaster@mekka.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det værste for kunderne
> er
> så, at de måske skal til at betale nogle helt andre priser.

Det behøver det nu ikke ende med.

Det kommende medieforlig kan jo betyde, alle "de andre" kommer til at betale
de samme afgifter/licenspenge.

Skulle priserne mod forventning stige, kan det så kun bero på, det gamle
selskab har solgt "varen" med tab.

Det grundlag kan ingen drive virksomhed på, med mindre man har en "rig
onkel".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Mortensen

Dato : 24-11-05 13:55

Hej Henning

Vi er i vores ejendom også ved at skulle skrive under på dansk bredbånd.

Jeg har snakket med dem om netop dette flere gange. De har være ude i en
længere forhandling med viasat, men skulle for et par uger siden være kommet
til en løsning.

Før de kom så langt var de blevet bedt om at fjerne alt reklame om viasat
fra deres side. I må jo have en kontakt person hos dem som kan oplyse om
hvad der sker.

Vi er nu blevet overbevist om at viasat for fremtiden er med hos dansk
bredbånd.

mvh Peter

Fra : Henning

Dato : 24-11-05 22:09

On Thu, 24 Nov 2005 13:54:54 +0100, "Peter Mortensen"
<pm@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>fra deres side. I må jo have en kontakt person hos dem som kan oplyse om
Det var også hvad jeg fik at vide pr. telefon i går. TV3 er stadig med
i pakken, men det er lidt "hemmeilgt" - hvorfor ved jeg ikke?
Vores kontaktperson er desværre på ferie...

>Vi er nu blevet overbevist om at viasat for fremtiden er med hos dansk
>bredbånd.
Lad os nu se...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Kaare

Dato : 25-11-05 17:07

> Det var også hvad jeg fik at vide pr. telefon i går. TV3 er stadig med
> i pakken, men det er lidt "hemmeilgt" - hvorfor ved jeg ikke?
> Vores kontaktperson er desværre på ferie...

DB har stadig tilladelse til at vise kanalerne, da ViaSat ikke ønsker at
kunderne pludselig står uden TV3 og 3+. Men om det er af deres hjertes
godhed, eller en frygt for at kunderne oplever at de godt kan leve uden, det
kan jeg ikke sige. Da en endelig aftale ikke er på plads er det forkert at
give falskt håb - også selvom alt ser meget positivt ud. Aftalen er der ikke
før aftalen er der.
Hvis aftalen selvfølgelig ikke går igennem må DB finde på noget andet at
kompensere med, der gør at tabet ikke virker så stort. Det betyder jo så at
ViaSat ikke ville være med når DB overtager landet. :)
- Indtil videre skulle alt være ganske positivt.

/Kaare

Fra : claus b. p.

Dato : 06-12-05 01:34

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> wrote in message
> [...]
at
> ViaSat ikke ville være med når DB overtager landet. :)
> - Indtil videre skulle alt være ganske positivt.

Den eneste mulighed for at presse Viasat i deres graadighed er vel at lukke
for signalet. Viasat har en helt klar interesse i at komme ud til saa mange
som muligt, men med de priser de tager for at vise tv-shop, kan man vel
efterhaanden leje et par videofilm hver dag nede i doegneren. Da jeg
startede med satellit tv for nogle aar siden var prisen 75kr - pr. aar! Nu
vil de have 3000!!! F... dem.

/Claus

ps: Er der nogen der har set mine danske bogstaver?