/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
TDC 8064/640 Kbit/s kr 99 pr. måned
Fra : Thomas Schrøder


Dato : 22-11-05 18:57

TDC 8064/640 Kbit/s kr. 99 pr. måned + forbrug 0,75 Hvad kan man bruge sådan
en forbindelse til! Surfing vil være rent overkill, Streaming tv. Eks. TV2
Sputnik, det vil da dæleme hurtigt blive dyrt. Hvem hopper mon på det? Tror
jeg vil bevare min 2 mb. forbindelse lidt endnu.

/Thomas



 
 
Renè (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Renè


Dato : 22-11-05 19:01


"Thomas Schrøder" <thomass@post5.tele.dk> wrote in message
news:43835975$0$8813$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> TDC 8064/640 Kbit/s kr. 99 pr. måned + forbrug 0,75 Hvad kan man bruge
> sådan
> en forbindelse til! Surfing vil være rent overkill, Streaming tv. Eks. TV2
> Sputnik, det vil da dæleme hurtigt blive dyrt. Hvem hopper mon på det?
> Tror
> jeg vil bevare min 2 mb. forbindelse lidt endnu.
>
> /Thomas
>
>
Prisen ville lige det rette ved en flat rate. Damm!



Jan Larsen (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan Larsen


Dato : 22-11-05 19:28

>> TDC 8064/640 Kbit/s kr. 99 pr. måned + forbrug 0,75 Hvad kan man bruge
>> sådan
>> en forbindelse til! Surfing vil være rent overkill, Streaming tv. Eks.
>> TV2
>> Sputnik, det vil da dæleme hurtigt blive dyrt. Hvem hopper mon på det?
>> Tror
>> jeg vil bevare min 2 mb. forbindelse lidt endnu.

Det svarer til at man bygger en 8 sporet motorvej hvor man kører i
krybesporet og vil man benytte de 8 spor må man betale for det.

Jan



Morten Birkelund (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 22-11-05 20:51

"Jan Larsen" <jan.larsen@pc.dk> wrote in message
news:43836341$0$196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det svarer til at man bygger en 8 sporet motorvej hvor man kører i
> krybesporet og vil man benytte de 8 spor må man betale for det.

Ja og udnytter man sin downstream 100% hele måneden skal man kun betale 2
millioner, på ligepræcis det tilbud står der umiddelbart ikke noget om en
max grænse.

--
Morten



Stenberg (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Stenberg


Dato : 22-11-05 20:57

On Tue, 22 Nov 2005 18:56:58 +0100, "Thomas Schrøder"
<thomass@post5.tele.dk> wrote:

>TDC 8064/640 Kbit/s kr. 99 pr. måned + forbrug 0,75 Hvad kan man bruge sådan
>en forbindelse til! Surfing vil være rent overkill, Streaming tv. Eks. TV2
>Sputnik, det vil da dæleme hurtigt blive dyrt. Hvem hopper mon på det? Tror
>jeg vil bevare min 2 mb. forbindelse lidt endnu.
>
>/Thomas
>

Tja. Ekstra Bladet har en meget rammende overskrift:
Billigt bredbånd...hvis man ikke bruger det.


Sune (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 22-11-05 21:36

On Tue, 22 Nov 2005 20:57:06 +0100, Stenberg <stenberg@xxx.xxx> wrote:

>Tja. Ekstra Bladet har en meget rammende overskrift:
>Billigt bredbånd...hvis man ikke bruger det.

*** Du har ubegrænset forbrug på 4096/256 Kbit/s, 4096/512 Kbit/s og 8064/512 Kbit/s indtil 1.
januar 2006. Herefter er det forbrugsafregning, hvor du har 5 GB (5.120 MB) forbrug inkluderet hver
måned. Forbrug udover 5 GB koster 20 øre pr. MB, indtil du når prisloftet på hhv. 899 kr./md. (for
4096/256 Kbit/s), 999 kr./md. (for 4096/512 Kbit/s) og 1199 kr./md. (for 8064/512 Kbit/s).
Prisloftet svarer til den maksimale regning du kan få pr. måned for abonnement + forbrug. Herefter
er forbruget frit.

******

Mon ikke en noget lignende regel gælder for deres nye tilbud?

Sensations-jounalistik / sansations-usenet-indlæg siger jeg bare..

Mvh
Sune

Knud Gert Ellentoft (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 22-11-05 22:14

Sune skrev:

>Mon ikke en noget lignende regel gælder for deres nye tilbud?

Nej.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Sune (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 23-11-05 16:27

On Tue, 22 Nov 2005 22:14:17 +0100, Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Nej.

Tjoh.

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_8mbit

Uanset dit forbrug, kan du maksimalt komme til at betale for 1.200 megabytes svarende 900 kr. pr.
måned. Din maksimale regning er derfor 900 + 99 = 999 kr. pr. måned.

Mvh
Sune

Knud Gert Ellentoft (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 23-11-05 16:36

Sune skrev:

>Uanset dit forbrug, kan du maksimalt komme til at betale for 1.200 megabytes svarende 900 kr. pr.
>måned. Din maksimale regning er derfor 900 + 99 = 999 kr. pr. måned.

Det stod der ikke i går og det fremgår heller ikkeaf deres
tosider store annonce i MetroExpress.

Så noget tyder på, at TDC har leget Jens Otto Krag p.gr.a. stærk
kritik og dårlig omtale.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Sune (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 23-11-05 16:45

On Wed, 23 Nov 2005 16:35:48 +0100, Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Så noget tyder på, at TDC har leget Jens Otto Krag p.gr.a. stærk
>kritik og dårlig omtale.

Og du tror ikke at det var en fejl at TDC glemte 'ekstra-teksten' overalt?

Jeg er selv 'anti-TDC', men ikke så meget at jeg for alvor troede på at TDC ville sælge en
forbrugsbaseret forbindelse uden grænser.

Mvh
Sune

Knud Gert Ellentoft (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 23-11-05 18:58

Sune skrev:

>Og du tror ikke at det var en fejl at TDC glemte 'ekstra-teksten' overalt?

Nej,
Det må ikke ske i en storstilet reklamekampagne.

>Jeg er selv 'anti-TDC', men ikke så meget at jeg for alvor troede på at TDC ville sælge en
>forbrugsbaseret forbindelse uden grænser.

Det var der ikke tidl. på deres forbrugsafregnede bredbånd.

Det var først ned indførelsen af 4 og 8 megabit, at der blev
indført et maxbeløb og det gjaldt kun disse to hastigheder.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Hauge (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 23-11-05 19:39

Hej
Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det var først ned indførelsen af 4 og 8 megabit, at der blev
> indført et maxbeløb og det gjaldt kun disse to hastigheder.

Mon så ikke at det er derfor teksten er glemt, da det jo oprindeligt er et
2048 produkt, og der hører den jo ikke til.
Og nu de kører med korttids-8064 kbps, så kunne fejlen være kommet ind der.

Mvh Hauge



--
For at verificere afsenderen af dette indlæg kan du klikke her:
<http://newscheck.smart-tech.dk/20051123183941@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Tim Christensen (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 23-11-05 20:11

Hauge wrote:

> Mon så ikke at det er derfor teksten er glemt, da det jo oprindeligt er et
> 2048 produkt, og der hører den jo ikke til.
> Og nu de kører med korttids-8064 kbps, så kunne fejlen være kommet ind der.

Nej, det er deres gamle 75 øre pr. MB produkt bare med højere hastighed,
det har kørt to år (eller deromkring) uden prisloft.

Mvh

Tim

Tim Christensen (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 23-11-05 20:06

Sune wrote:

> Og du tror ikke at det var en fejl at TDC glemte 'ekstra-teksten' overalt?
>
> Jeg er selv 'anti-TDC', men ikke så meget at jeg for alvor troede på at TDC ville sælge en
> forbrugsbaseret forbindelse uden grænser.
>
Det har de jo gjort før, det var faktisk noget nyt at der var prisloft
da de lanserede 4 og 8Mbit med forbrugsbetaling.

Mvh

Tim

Frederik Sunne (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Frederik Sunne


Dato : 23-11-05 23:20

Sune wrote:
> Jeg er selv 'anti-TDC', men ikke så meget at jeg for alvor troede på at TDC ville sælge en
> forbrugsbaseret forbindelse uden grænser.

Det ligger godt nok et par år tilbage, men jeg kender til en fyr som tog
fejl af datoerne og fik en ekstraregning på 6.000 kr. fordi han troede
han var overgået til flatrate, men det gjorde først et par dage senere.
Tja, TDC er nogle kedelig karle.

Frederik

Bertel Lund Hansen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 24-11-05 02:21

Frederik Sunne skrev:

> Det ligger godt nok et par år tilbage, men jeg kender til en fyr som tog
> fejl af datoerne og fik en ekstraregning på 6.000 kr. fordi han troede
> han var overgået til flatrate, men det gjorde først et par dage senere.
> Tja, TDC er nogle kedelig karle.

Din beskrivelse er meget kortfattet og kan dække over ret
forskellige hændelsesforløb, men jeg kan ikke se noget galt i at
et firma tager sig betalt for det der er aftalt og leveret.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Svend Poulsen (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Svend Poulsen


Dato : 27-11-05 15:26

Hello, Bertel!
You wrote on Thu, 24 Nov 2005 02:21:12 +0100:

??>> Det ligger godt nok et par år tilbage, men jeg kender til en fyr som
??>> tog fejl af datoerne og fik en ekstraregning på 6.000 kr. fordi han
??>> troede han var overgået til flatrate, men det gjorde først et par dage
??>> senere. Tja, TDC er nogle kedelig karle.

BLH> Din beskrivelse er meget kortfattet og kan dække over ret
BLH> forskellige hændelsesforløb, men jeg kan ikke se noget galt i at
BLH> et firma tager sig betalt for det der er aftalt og leveret.

Ja og TDC tager sig også betalt for at levere noget der ikke er aftalt.

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com



Bertel Lund Hansen (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-11-05 15:48

Svend Poulsen skrev:

> Ja og TDC tager sig også betalt for at levere noget der ikke er aftalt.

Ikke forstået.

Hvis jeg opretter et fastnetabonnement hos TDC, så accepterer jeg
at jeg skal betale for al den telefontrafik der føres fra min
telefon. Det er en betingelse for at indgå aftalen.

Hvorved adskiller den aktuelle internetaftale sig (hvis vi
antager at der ikke er det senere indførte loft)?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

PØLLE (23-11-2005)
Kommentar
Fra : PØLLE


Dato : 23-11-05 17:23

Bemærk hastigheden "2048/128 Kbit/s".
De 128 Kbit/s er jo upload hastigheden og med 128 Kbit/s kan man nemlig ikke
både bruge IP-telefon og en PC kørende samtidig, hvis det ikke er TDC
IP-telefonsystem man bruger.

TDC og Dansk Kabel TV's IP-telefonsystem er dyrere end andre.
Det er derfor I ofte oplever hos TDC og Dansk Kabel TV, som også ejes af
TDC, at uploadhastigheden er under 256K. Det er jo download-hastigheden man
annoncerer med.
Ønsker man en uploadhastighed på 256K eller højere, så man kan bruge
IP-telefon af andet fabrikat, stiger downloadhastigheden meget og dermed
prisen. Det er jo downloadhastigheden man bruger til at forsvare prisen med.

De er nogle 'røvere'.

PØLLE



Hans Paulin \(6310\) (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 25-11-05 00:51

Thomas Schrøder skrev:

> Hvem hopper mon på det?

Min nabo på godt 20 år havde det i ca. en måned indtil jeg advarede ham =
600 kr :-/
--
Med venlig hilsen
Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177491
Tips : 31966
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408458
Brugere : 218886

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste