Ny udbyder, erfaring
Fra : Pico

Dato : 20-11-05 17:13

Jeg vil skifte udbyder af forskellige grund. Jeg har så kigget mig lidt
om og bl. and. læst denne gruppe flere måneder tilbage
Jeg er kommet frem til at http://www.cph-metronet.dk/ nok er det der er
bedst for mig, derfor har jeg særligt set efter dem her i gruppen, der
står noget om dem, men det er mest en diskussion om 24/1 hastigheder og
jeg kan klare mig med 8 Mb så det er ikke så relevant.
Er der nogen der har erfaring med dem og vil dele den ?

Pico

Fra : Jonas R.

Dato : 20-11-05 19:11

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg kan klare mig med 8 Mb så det er ikke så relevant.
> Er der nogen der har erfaring med dem og vil dele den ?

Hej,

Har selv lige bestilt det for en uge siden, så når det engang kommer skal
jeg nok fortælle om det virker eller ej. Men så må du jo nok vente lidt
endnu.
Jeg har ikke sagt mit gamle abbonoment op fordi jeg vil være sikker på det
virker.

/jonas r.

Fra : Bo Olesen

Dato : 20-11-05 23:53

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan klare mig med 8 Mb så det er ikke så relevant.
> Er der nogen der har erfaring med dem og vil dele den ?

Jeg har haft cph-metronet siden den 14. og det kører fint.
Det er en 8/1 linie har ikke brug for 24 mbit., tror heller ikke at det kan
udnyttes særlig mange steder på internettet.

Mvh.
Bo Olesen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-11-05 08:44

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> [...]
> hastigheder og jeg kan klare mig med 8 Mb så det er ikke så relevant.
> Er der nogen der har erfaring med dem og vil dele den ?

Det er mit indtryk, at det er backet af et solidt selskab (svenske
Perspektiv Bredbånd).

Det med 24/1 handler om, at når man overfører (TCP-)pakker, så skal
der sendes kvitteringer løbende, og i gennemsnit kræver det, at man
har omkring 1/10 - 1/12 af ned-kapaciteten til rådighed som
op-kapacitet. Der er altså intet at være urolig for på en
8/1-forbindelse.

Jeg _kan_ være lidt nervøs ved at de ikke rigtig tog den tekniske
indvending mod 24/1 alvorligt, da jeg kontaktede dem, men det er så
hvad det er.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : GiZzZa@gmail.com

Dato : 22-11-05 11:22

Har det også selv, men kan max komme op på de 12-15Mbit... det fik
jeg at vide først efter installationsdato...

Fra : Sune

Dato : 22-11-05 15:48

On 22 Nov 2005 02:22:03 -0800, Gia@gmail.com wrote:

>Har det også selv, men kan max komme op på de 12-15Mbit... det fik
>jeg at vide først efter installationsdato...

Og du bor lige op ad telefoncentralen?

Mvh
Sune

Fra : GiZzZa@gmail.com

Dato : 22-11-05 22:52

Sune wrote:

> Og du bor lige op ad telefoncentralen?
>
> Mvh
> Sune

Jeg bor ca 800m fra centralen... ( Nørrebro )

Grunden til at jeg kun kan få de 12-15mbit er fordi kobberet som går
i vores bygning ikke er det bedste...

Fra : Pico

Dato : 22-11-05 23:39

Gia@gmail.com wrote:

> Jeg bor ca 800m fra centralen... ( Nørrebro )
>
> Grunden til at jeg kun kan få de 12-15mbit er fordi kobberet som går
> i vores bygning ikke er det bedste...

Tak for svarene. Nu har jeg bestilt en 8 Mb opkobling, så må vi se
hvornår den kommer
Pico

Fra : Sune

Dato : 23-11-05 09:41

On Tue, 22 Nov 2005 23:39:08 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

>Tak for svarene. Nu har jeg bestilt en 8 Mb opkobling, så må vi se
>hvornår den kommer

Held og lykke.

Jeg bestilte selv for 16 dage siden og har intet hørt endnu.

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 25-11-05 15:25

On Wed, 23 Nov 2005 09:40:41 +0100, Sune <jun200321@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg bestilte selv for 16 dage siden og har intet hørt endnu.

I dag ringede jeg så til cph-metronet og spurgte hvor min forbindelse blev af.

TDC kan desværre ikke levere rå kobber til mig.

Men hvis jeg opretter en fastnet telefon (som TDC jo skal levere uanset hvad) kan jeg godt derefter
bestille cph-metronet.

TDC er nogle klaphatte........

Mvh
Sune

Fra : Pico

Dato : 26-11-05 00:29

Sune wrote:

> I dag ringede jeg så til cph-metronet og spurgte hvor min forbindelse
> blev af.
>
> TDC kan desværre ikke levere rå kobber til mig.

Skal det opfattes som at du ikke har et telefonabon. ? Altså en
fastnettelefon, det er jo en betingelse så vidt jeg kan se.
Pico

Fra : Sune

Dato : 26-11-05 08:08

On Sat, 26 Nov 2005 00:28:47 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

>Skal det opfattes som at du ikke har et telefonabon. ? Altså en
>fastnettelefon, det er jo en betingelse så vidt jeg kan se.

Det er det ikke.

"Hvis du ikke har noget telefonnummer eller anvender IP-telefoni skal du anvende nedenstående knap
for, at finde ud af om vi kan levere bredbånd til dig."

Mvh
Sune

Fra : Bo Olesen

Dato : 26-11-05 07:53

> TDC kan desværre ikke levere rå kobber til mig.
>
> Men hvis jeg opretter en fastnet telefon (som TDC jo skal levere uanset
> [...]

Når vi taler om TDC kan vi vel også ud fra, at du har et telefonstik i din
bolig, men at TDC ikke vil sælge den som bærelinie til en konkurent.

Jeg har ikke ondt af TDC når de klynker over Telia's metoder i Sverige.

Og skulle jeg i totalt vanvid vælge at lade mit fastnet abonnent konverteres
til bærelinie, ville TDC så såmænd oplyse min udbyder, at der nu! ikke er
noget rå kobber i ejendommen til mig - det er jo TDC logik.

Mvh.
Flemming

Fra : Sune

Dato : 26-11-05 08:13

On Sat, 26 Nov 2005 07:52:41 +0100, "Bo Olesen" <boolefjernsnabela@sol.dk> wrote:

>Når vi taler om TDC kan vi vel også ud fra, at du har et telefonstik i din
>bolig, men at TDC ikke vil sælge den som bærelinie til en konkurent.

Ja.

>Jeg har ikke ondt af TDC når de klynker over Telia's metoder i Sverige.

Samme her.

>Og skulle jeg i totalt vanvid vælge at lade mit fastnet abonnent konverteres
>til bærelinie, ville TDC så såmænd oplyse min udbyder, at der nu! ikke er
>noget rå kobber i ejendommen til mig - det er jo TDC logik.

Nej det kan TDC ikke.
Hvis du først har linien er det 'din' og TDC kan ikke påstå at der ikke er rå kobber til stede.

I teorien kunne jeg oprette et fastnet abonnement i 6 mdr. og opsige den til om 6 mdr.
Så ville jeg stadig have en linie til cph-metronet.

Men den TDC-skat vil jeg ikke betale i 6 mdr.

Mvh
Sune

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-11-05 16:14

On Sat, 26 Nov 2005 08:12:46 +0100, Sune wrote:

> Nej det kan TDC ikke.
> Hvis du først har linien er det 'din' og TDC kan ikke påstå at der ikke er rå kobber til stede.

Ja da, og nej !

TDC har leveringspligt på fastnet !

Hvis du kun har 1 linie ind og "flytter" så har TDC stadig leveringspligt,
derfor vil de ikke aflevere linien.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Sune

Dato : 26-11-05 17:53

On Sat, 26 Nov 2005 16:13:59 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

>Ja da, og nej !

Jov i den sammenhæng jeg skrev det i.

Jeg omtalte ikke flytninger og jeg ved ikke hvad du mener med 'flytninger'.

Mvh
Sune

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-11-05 05:59

On Sat, 26 Nov 2005 17:53:10 +0100, Sune wrote:

> Jeg omtalte ikke flytninger og jeg ved ikke hvad du mener med 'flytninger'.

Min fejl, jeg skrev ikke det jeg mente:

"flytter" skulle forstås som "skifter til en anden ISP".

Jeg prøver lige igen. Hvis der kun er 1 linie fra TDC og til dig, så får du
ikke lov til at tage den med til en anden ISP, da TDC har forsyningspligt.

Hvis du fik lov til at tage linien med, kunne du senere ønske at få en
fastnettelefon ved TDC som så skulle til at grave et kabel ned.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : GiZzZa@gmail.com

Dato : 23-11-05 18:34

Regn med at det tager ca. 28 dage :) - der omkring... men ring evt til
dem og fortæl dem at det haster... så rykker de det... cool ikk? :)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-11-05 15:42

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i nyhedsgruppen
dk.edb.internet.udbydere

> [...]
> jeg kan klare mig med 8 Mb så det er ikke så relevant.
> Er der nogen der har erfaring med dem og vil dele den ?

Man kan kun undre sig over, at firmaet ikke vil følge dansk lovgivning....

Ingen adresse
Intet telefonnummer
Intet SE nummer
Ingen oplysninger om den lovsikrede fortrydelsesret

En teleudbyder som vil være anonym, og som ikke efterlever gældende dansk
forbrugerlovgivning, det er da ikke særligt tillidsvækkende!
Ganske vist kan telefonnummeret findes godt gemt i en pdf fil, men det er
ikke tilstrækkeligt.

Jeg ville helt sikkert holde mig væk, hvis jeg var dig. Det er
uprofessionelt og suspekt!......

Claus

kopi af dette indlæg er sendt til firmaet selv

Fra : Sune

Dato : 26-11-05 15:49

On Sat, 26 Nov 2005 15:42:20 +0100, "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Ingen adresse

Nederst på alle sider:
CPH-Metronet - Box 412 - 1504 København

Så vidt jeg husker styrer de forretningen fra Sverige.
Derfor ingen 'rigtig' addresse i DK.

>Intet telefonnummer

Det får du når du har bestilt.

>Intet SE nummer

Meh.

>Ingen oplysninger om den lovsikrede fortrydelsesret

Det får du oplyst når du er i gang med at bestille.
Indsæt et telefonnummer og vupti så får du oplysningerne serveret.

>Jeg ville helt sikkert holde mig væk, hvis jeg var dig. Det er
>uprofessionelt og suspekt!......

Blinde Claus... tsk tsk...

Mvh
Sune

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-11-05 11:25

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev

> Det får du når du har bestilt.
> Blinde Claus... tsk tsk...

Der er noget, du ikke helt har forstået, dumme Sune, tsk tsk

De ting, jeg omtaler er et LOVKRAV...

Claus

Fra : Sune

Dato : 27-11-05 12:30

On Sun, 27 Nov 2005 11:24:58 +0100, "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Der er noget, du ikke helt har forstået, dumme Sune, tsk tsk
>
>De ting, jeg omtaler er et LOVKRAV...

Har du et link til disse LOVKRAV?

Det eneste jeg lige kunne finde var:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/love/forbrugerlove/mfl-loven/retningslinier/internettet-e-handel/

Det følger af hvert lands lovgivning, at en række oplysninger skal gives før, under og efter en
aftale er indgået. Den erhvervsdrivende skal bl.a. give oplysninger om:
Kontaktinformation og oplysninger om egen virksomhed, herunder serviceudbyderens navn, geografisk
adresse og oplysninger, der gør det muligt hurtigt at komme i kontakt med og kommunikere med
sælger/serviceudbyder (e-mailadresse, telefonnummer, telefaxnummer o.l.)
**

Iflg. disse retningslinier gør cph-metronet intet forkert.

En postbox er en adresse og du kan kontakte dem via en mailform.

Mvh
Sune

Fra : Michael Bruun

Dato : 29-11-05 22:45

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det eneste jeg lige kunne finde var:
> http://www.forbrug.dk/markedsforing/love/forbrugerlove/mfl-
> loven/retningslinier/internettet-e-handel/

Prøv den her i stedet:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/love/forbrugerlove/ehandelslov/loven/

Bemærk især §7.

/ Michael

Fra : Sune

Dato : 30-11-05 00:42

On Tue, 29 Nov 2005 22:44:55 +0100, "Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote:

>Prøv den her i stedet:
>http://www.forbrug.dk/markedsforing/love/forbrugerlove/ehandelslov/loven/
>
>Bemærk især §7.

Så er vi tilbage ved at der (omtrent) kun mangler et CVR nummer.

Men hvis cph-metronet er et svensk selskab gælder de danske love vel ikke?

Jeg kan da ihvertfald ikke lige finde et CVR-nummer på feks. ebay.com ?!

Uanset ovenstående er der ingen grund til at flegne helt ud over 'påståede' manglende
oplysninger....

Mvh
Sune

Fra : Michael Bruun

Dato : 30-11-05 10:20

> Så er vi tilbage ved at der (omtrent) kun mangler et CVR
> nummer.

Plus den fysiske adresse.

> Men hvis cph-metronet er et svensk selskab gælder de danske
> love vel ikke?

Den danske lov er baseret på EU's e-handels-direktiv, der i artikel 5
indeholder samme krav. Så det er underordnet, hvor i EU den pågældende
virksomhed er etableret.

> Uanset ovenstående er der ingen grund til at flegne helt ud over
> 'påståede' manglende oplysninger....

Sådan er Claus' stil jo

/ Michael

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-11-05 14:30

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev

> Men hvis cph-metronet er et svensk selskab gælder de danske love vel ikke?

Nå, det er da noget helt nyt!

Kan du ikke lige fortælle, hvordan en svensk virksomhed kan tilbyde adsl på
danske centraler, uden at have et dansk firma?

Claus

Fra : Sune

Dato : 30-11-05 15:07

On Wed, 30 Nov 2005 14:30:05 +0100, "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Nå, det er da noget helt nyt!

Næh vel egentligt ikke.

>Kan du ikke lige fortælle, hvordan en svensk virksomhed kan tilbyde adsl på
>danske centraler, uden at have et dansk firma?

Næh, men jeg kan fortælle om tusindevis af andre firmaer der sælger ting til danskere hvor firmaerne
ikke opfylder dine LOVKRAV.

Mvh
Sune

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-11-05 14:28

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev

> Har du et link til disse LOVKRAV?

Ja, forbrugeraftaleloven.

Prøv også at gå ind på forbrugerstyrelsens net-tjek for erhvervedrivende.

Claus

Fra : Sune

Dato : 30-11-05 15:08

On Wed, 30 Nov 2005 14:27:59 +0100, "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Ja, forbrugeraftaleloven.

Gælder den lov også hvis jeg bestiller en vare på nettet fra Zimbabwe?

Mvh
Sune

Fra : Svend

Dato : 30-11-05 15:16

Sune wrote:

> Har du et link til disse LOVKRAV?
>
> Det eneste jeg lige kunne finde var:
> http://www.forbrug.dk/markedsforing/love/forbrugerlove/mfl-loven/retningslinier/internettet-e-handel/

Den generelle oplysningspligt:
Oplysningspligten efter E-handelsloven og Forbrugeraftaleloven minder på
nogle områder lidt om hinanden, idet der efter begge love skal oplyses
om navn og adresse på tjenesteyderen.
Generelt kan det siges, at Internet butikkerne er særdeles gode til at
overholde den generelle oplysningspligt efter både E-handelsloven (EHL)
og Forbrugeraftaleloven (FAL).

Den generelle oplysningspligt kan siges at være relevante oplysninger om
virksomheden samt oplysninger om varerne – herunder prisoplysninger.
Derudover er der et krav i lovgivningen om, at disse oplysninger skal
være let tilgængelige.
Den generelle oplysningspligt efter EHL er overholdt af 96,35 % af de
undersøgte virksomheder. De steder, der trækker gennemsnittet ned, er
først og fremmest oplysning om SE/CVR nummer, som kun 79,6 % af
butikkerne overholder.

http://www.web-zonen.dk/nyheds_breve/dokument/Lovlig_heds_undersog_else_2005.pdf

--
Svend

Fra : Sune

Dato : 30-11-05 15:42

On Wed, 30 Nov 2005 15:15:45 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Den generelle oplysningspligt:
>Oplysningspligten efter E-handelsloven og Forbrugeraftaleloven minder på
>nogle områder lidt om hinanden, idet der efter begge love skal oplyses
>om navn og adresse på tjenesteyderen.

Måske er en dansk postboksadresse god nok som adresse hvis der er tale om et svensk selskab der ikke
har anden adresse i DK?

Mvh
Sune

Fra : Svend

Dato : 30-11-05 18:31

Sune wrote:

> Måske er en dansk postboksadresse god nok som adresse hvis der er tale om et svensk selskab der ikke
> har anden adresse i DK?
>
> Mvh
> Sune
Men læg mærke til at SE/CVR nr. er en del af den generelle oplysningspligt.

--
Svend

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-12-05 15:13

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev i

> Måske er en dansk postboksadresse god nok som adresse hvis der er tale om
> et svensk selskab der ikke
> har anden adresse i DK?

Hvis udenlandske (EU) selskaber har en omsætning over kr 180.000 om året i
danmark, så skal de registreres som virksomhed i danmark og opkræve dansk
moms.

Claus

Fra : Pico

Dato : 27-11-05 12:39

Claus Tersgov wrote:
> "Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev

> Der er noget, du ikke helt har forstået, dumme Sune, tsk tsk
>
> De ting, jeg omtaler er et LOVKRAV...

Hov hov, nu må I ikke bide hovedet af hinanden Jeg startede denne
tråd og det var kun for at hørere om erfaringer.
Jeg kan godt forstå Clauses synspunkter, men de holder ikke hele vejen.
Nu er jeg nok forudintaget fordi jeg har bestilt og så skulle jeg helst
ikke have kvejet mig

Claus skrev:

>Man kan kun undre sig over, at firmaet ikke vil følge dansk
>lovgivning....

Det gør de også henad vejen.

>Ingen adresse
Står under hver side

>Intet telefonnummer
Udover i PDF filen får du det når du tilmelder dig, klart og tydeligt.

>Intet SE nummer
Det er rigtigt, men jeg formoder det kommer på den første regning, det
skal det jo, derudover mener jeg ikke der er nogen lovkrav om at det
skal oplyses tidligere i forløbet.

>Ingen oplysninger om den lovsikrede fortrydelsesret
Den får du klart og tudeligt når du bestiller, så det er dækket ind.

> [...]
>dansk forbrugerlovgivning, det er da ikke særligt tillidsvækkende!
>Ganske vist kan telefonnummeret findes godt gemt i en pdf fil, men det
Jeg mener ikke dine argumenter holder, når man tilmelder sig får man
alle oplysninger, nu håber jeg så bare det er et godt produkt.
Pico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-11-05 14:39

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> Det gør de også henad vejen.

Det er bare ikke godt nok!

Alle virksomheder skal følge gældende dansk lov, og ikke det, de selv tolker
som væsentligt.

> Står under hver side

Nej, der står kun en postboks. Det er ikke det samme.
> Udover i PDF filen får du det når du tilmelder dig, klart og tydeligt.

Og det er ikke i godt nok. Forbrugeraftalelove er meget klar, og deres
hjemmesiden er i strid med forbrugeraftaleloven.

> Det er rigtigt, men jeg formoder det kommer på den første regning, det
> skal det jo, derudover mener jeg ikke der er nogen lovkrav om at det skal
> oplyses tidligere i forløbet.

Jo, alle virksomkeder har oplysningspligt om SE nummer. Læs igen
forbrugeraftaleloven og markedsføringsloven.

> Den får du klart og tudeligt når du bestiller, så det er dækket ind.

Det er ikke godt nok, det er i klar strid med forbrugeraftaleloven!
Det skal ske INDEN man indgår aftalen, og fremgår meget klart og tydeligt,
uden at man skal lede efter det.

> Jeg mener ikke dine argumenter holder, når man tilmelder sig får man alle
> oplysninger, nu håber jeg så bare det er et godt produkt.

Prøv at gennemgå forbrugerstyrelsens nettjek for erhvervsdrivende, så vil du
se, at min argumenter holder ganske godt.

Claus

Fra : Sune

Dato : 30-11-05 15:10

On Wed, 30 Nov 2005 14:38:31 +0100, "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Prøv at gennemgå forbrugerstyrelsens nettjek for erhvervsdrivende, så vil du
>se, at min argumenter holder ganske godt.

Det nettjek kan ikke bruges til ret meget hvis det kan få folk til at fare op som trold i en æske
som i dette tilfælde.

Mvh
Sune