4mbit ADSL i Aalborg
Fra : Christian Catu

Dato : 15-11-05 19:48

Hejsa

Jeg skal flytte og skal bestille noget 4mbit ADSL. Jeg har kigget på
Cybercity... Er det korrekt at private godt kan købe deres
erhvervsabbonnementer?

Er der nogen der ved om jeg kan anvende den Linksys WRT54G Router jeg har
(til TDC Bredbånd), i stedet for den de tilbyder.... Jeg har ikke lyst til
at skulle betale leje for en trådløs router.

Jeg har hørt at de har 4-6 ugers leveringstid. Det lyder til at være lang
tid. Er det standard?

Fra : Martin Schou

Dato : 15-11-05 22:29

> Jeg skal flytte og skal bestille noget 4mbit ADSL. Jeg har kigget på
> Cybercity... Er det korrekt at private godt kan købe deres
> erhvervsabbonnementer?

Hvis du ringer og spørger, og de samtidig mener de kan levere det. Så kan du
godt få et alm. abo. på 4Mb/768Kbit/s
Det har jeg i hvert fald (Valby). Jeg giver 595,-

> Er der nogen der ved om jeg kan anvende den Linksys WRT54G Router jeg har
> (til TDC Bredbånd), i stedet for den de tilbyder.... Jeg har ikke lyst til
> at skulle betale leje for en trådløs router.

Har også selv denne router, og det virker da fint ;)

Martin

Fra : Hans

Dato : 15-11-05 23:48

Martin Schou wrote:

> Har også selv denne router, og det virker da fint ;)

WRT54G er en Ethernet router. Den vil ikke virke på en CC forbindelse.

Er du sikker på at det ikke er en WAG54G du har?

Hans

Fra : Christian Catu

Dato : 16-11-05 09:59

On Tue, 15 Nov 2005 23:48:13 +0100, Hans wrote:

> WRT54G er en Ethernet router. Den vil ikke virke på en CC forbindelse.
>
> Er du sikker på at det ikke er en WAG54G du har?
>
> Hans

Ja, det står der derpå. Med TDC bredbånd er man jo også bare på, og skal
ikke logge ind på nogen måde. Kan jeg så ikke bruge den Router CC sender
med, og så sætte den trådløse på som ekstra router

Fra : Hans

Dato : 16-11-05 14:09

Christian Catu wrote:

> Ja, det står der derpå. Med TDC bredbånd er man jo også bare på, og
> skal ikke logge ind på nogen måde. Kan jeg så ikke bruge den Router
> CC sender med, og så sætte den trådløse på som ekstra router

Du kan godt sætte din egen router bagved CC's standardrouter og opnå
trådløst Lan, men som jeg skrev kan den ikke bruges direkte på CC's
forbindelse, hvilket andre i tråden glemmer at oplyse.

Hans

Fra : Martin Schou

Dato : 16-11-05 16:06

> Du kan godt sætte din egen router bagved CC's standardrouter og opnå
> trådløst Lan, men som jeg skrev kan den ikke bruges direkte på CC's
> forbindelse, hvilket andre i tråden glemmer at oplyse.

Det var sådan set også sådan jeg opfattede at Christian ville sætte det op.

Hilsen Martin

Fra : Hans

Dato : 16-11-05 16:47

Martin Schou wrote:

> Det var sådan set også sådan jeg opfattede at Christian ville sætte
> det op.
Sådan læste jeg det ikke, da CC's trådløse router kan køre direkte på
forbindelsen. Spørgsmålet gik på om WRT54G kunne bruges på en CC
forbindelse, og det kan den ikke uden ekstra router med indbygget adsl-modem
eller et løst adsl-modem.

Hans

Fra : Martin Schou

Dato : 16-11-05 20:44

> [...]
> forbindelsen. Spørgsmålet gik på om WRT54G kunne bruges på en CC
> forbindelse, og det kan den ikke uden ekstra router med indbygget

Jamen det kan vi da også godt blive enige om.

Men hvis han i forvejen har en WRT54G så ville det være dumt at betale
ekstra leje for en trådløs CC router imho. :)
Hilsen Martin

Fra : Christian Catu

Dato : 16-11-05 21:56

On Wed, 16 Nov 2005 16:47:10 +0100, Hans wrote:

> [...]
> forbindelsen. Spørgsmålet gik på om WRT54G kunne bruges på en CC
> forbindelse, og det kan den ikke uden ekstra router med indbygget adsl-modem

Mange tak for jeres svar

Det var netop direkte jeg ville have sat den på, men det er jo ligemeget,
når den anden løsning kan bruges. Jeg er ikke den store netværkshaj (kan
dog godt finde ud af basis netværksopsætning) Er der nogen hints til lige
at sætte det op, eller er det lige ud af landevejen?

Christian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-11-05 15:44

Christian Catu wrote:
> [...]
> store netværkshaj (kan dog godt finde ud af basis
> netværksopsætning) Er der nogen hints til lige at sætte det

Følg CCs vejledning (med PCen direkte derpå) og når der er
forbindelse, så bør du kunne sætte den trådløse router til og så
burde det virke (såfremt den trådløse router fungerer nu).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-11-05 15:48

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Følg CCs vejledning (med PCen direkte derpå) og når der er
> forbindelse, så bør du kunne sætte den trådløse router til og
> så burde det virke (såfremt den trådløse router fungerer nu).

Nå ja, FUT til news:dk.edb.hardware.netvaerk, da diskussionen
hører til i denne gruppe.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : rEh

Dato : 16-11-05 08:25

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

Fra : Martin Schou

Dato : 16-11-05 16:08

> http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

Går du fra at meningen med dit indlæg er at henlede opmærksomheden på at CC
ikke annoncerer med 4 Mbit til private ??
Men som jeg skrev så skal han _ringe_ ind til CC og spørge pænt om de kan
levere 4 Mbit til ham. Det var det jeg gjorde. Jeg har ikke
erhvervsabonement, men privat abo.

Hilsen Martin

Fra : Michael

Dato : 18-11-05 10:34

Hvis du bor i Valby, så tror jeg du kan få "8 Mbit download / 1 Mbit upload"
hos Metronet for 295 kr.

http://www.cph-metronet.dk

Fra : Martin Schou

Dato : 18-11-05 15:43

"Michael" <email@hotmail.com> wrote in message
> Hvis du bor i Valby, så tror jeg du kan få "8 Mbit download / 1 Mbit
> upload" hos Metronet for 295 kr.
>
> http://www.cph-metronet.dk

Har tjekket, og jeg kan ifølge hjemmesiden godt få det.
Overvejer det stadig ;)
Hilsen Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-05 19:16

"Martin Schou" <nospam@nospam.ns> skrev

> Har tjekket, og jeg kan ifølge hjemmesiden godt få det.
> Overvejer det stadig ;)

Jeg ville helt sikkert ikke anvende et firma, som ikke overholder dansk
lovgivning i forsøg på at være anonyme...

Der er ingen adresse, intet SE nummer og intet telefonnummer. Kun en suspekt
kontaktformular.

Det er da langt fra tillidsvækkende.....

Claus

Fra : Martin Schou

Dato : 20-11-05 19:44

> [...]
>
> Der er ingen adresse, intet SE nummer og intet telefonnummer. Kun en
> suspekt kontaktformular.
>
> Det er da langt fra tillidsvækkende.....

Ja det er også en af grundene til at jeg ikke har bestilt. Men fandt da et
telefonnummer 88200100...
Hilsen Martin