Modemadgang søges
Fra : Steen

Dato : 12-11-05 09:21

Mine forældre har købt en laptop, som desværre ikke har en COM-port, så de
kan ikke få den på deres ISDN-forbindelse. Men den har indbygget 56k-modem,
men for at teste det står jeg nu og mangler et telefonnummer, et login og et
password, så man kan komme på nettet.

Jeg går ud fra, at visse udbydere tilbyder dette gratis, efterhånden, men
jeg er ikke sikker. Kan nogen hjælpe?

/steen

Fra : Rene Joergensen

Dato : 12-11-05 09:29

Steen <virker@ikke.invalid> wrote:

> [...]
> men for at teste det står jeg nu og mangler et telefonnummer, et login og et

Så kan de købe noget lignende denne:
<http://www.officeit.dk/templates/product.asp?productguid=133%2D08&groupguid=11192>

Det er sikkert ikke det billigste sted, så led evt. selv efter et andet.

--
-René

Fra : Steen

Dato : 12-11-05 09:46

Rene Joergensen wrote:

> Så kan de købe noget lignende denne:
> <http://www.officeit.dk/templates/product.asp?productguid=133%2D08&groupguid=11192>

Ja, ok, tak, men det var jo ikke det jeg spurgte om. Desuden er det vel ikke
gjort med bare at sende COM-signalerne ind i USB-porten; de skal vel
"omformes" på en eller anden måde, så enheden kan genkendes som en
USB-enhed? Deres ISDN-modem er et Eicon Diva ISDN T/A, som jo slet ikke er
lavet til USB oprindeligt.

Findes der ikke et telefonnummer, man kan ringe på, og få en
internetforbindelse via modem?

/steen

Fra : Rene Joergensen

Dato : 12-11-05 10:01

> [...]

> "omformes" på en eller anden måde, så enheden kan genkendes som en
> USB-enhed? Deres ISDN-modem er et Eicon Diva ISDN T/A, som jo slet ikke er

Den dukker op som en serielport på computeren.

> Findes der ikke et telefonnummer, man kan ringe på, og få en
> internetforbindelse via modem?

Alt efter udbyderen kan man sikkert ringe på det samme som der ringes på
med ISDN-modemmet.

--
-René

Fra : Steen

Dato : 13-11-05 10:37

Rene Joergensen wrote:

> Den dukker op som en serielport på computeren.

Ok - det var da alligevel smart

> Alt efter udbyderen kan man sikkert ringe på det samme som der ringes
> på med ISDN-modemmet.

Ja, selvfølgelig. Er bare ærgerlig over, at jeg nu - igen! - skal ud og
bruge tid på at købe en eller anden lille, åndssvag dims; især når jeg nu
havde håbet på at få det til at spille i løbet af weekenden. Men sådan må
det jo være

Tak for hjælpen!

/steen

Fra : Sune

Dato : 12-11-05 10:01

On Sat, 12 Nov 2005 09:45:37 +0100, "Steen" <virker@ikke.invalid> wrote:

>Findes der ikke et telefonnummer, man kan ringe på, og få en
>internetforbindelse via modem?

Sælger de ikke abonnementer på tankstationerne?

Mvh
Sune

Fra : Steen

Dato : 13-11-05 10:38

Sune wrote:

> Sælger de ikke abonnementer på tankstationerne?

Jeg er netop ikke interesseret i et abonnement; kun et nummer, man kan ringe
til, og betale almindelig telefontakst for.

/steen

Fra : Hans

Dato : 12-11-05 11:36

Steen wrote:

> [...]
> skal vel "omformes" på en eller anden måde, så enheden kan genkendes
> som en USB-enhed? Deres ISDN-modem er et Eicon Diva ISDN T/A, som jo

Der findes ingen officielle XP-drivere til Eicon Diva modemet, men der er et
workaround for de lidt mere øvede.

http://www.eicon.com/support/helpweb/dtaen/dta_xp.htm

Der er dog ingen garanti for at det fungerer, og måske endnu mindre hvis
interfacet skal ændres til USB, så det bedste vil nok være at finde et mere
tidssvarende ISDN-Modem, eller måske en brugt ISDN-Router. De sælges med
jævne mellemrum i markedsgrupperne og kan som regel købes for et par
hundrede. Søg eventuelt efter en Zyxel Prestige 100H eller 100IH.

Hans

Fra : _paul

Dato : 12-11-05 12:00

Der findes PCcard, som er ISDNmodem. Jeg har sådan en, som dine forældre kan
stikke ind i pcmciaporten som er i siden på alle bærbar. Driveren har jeg
også.
Mail til mig hvis du er interesseret.
getpaul a get2net dk

Fra : Ole C

Dato : 12-11-05 10:59

Steen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg går ud fra, at visse udbydere tilbyder dette gratis, efterhånden,
> men jeg er ikke sikker. Kan nogen hjælpe?

Du kan gratis oprette et modem-abonnement hos TDC:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_modem_bestil

--
vh
Ole C

Fra : Steen

Dato : 13-11-05 10:40

Ole C wrote:

> Du kan gratis oprette et modem-abonnement hos TDC:

Ja, men det er et abonnement med hundredevis af betingelser. Jeg skal bruge
modemadgang her og nu, og måske et par gange i løbet af de næste par
måneder, og så aldrig mere.

/steen

Fra : Ole C

Dato : 13-11-05 14:12

Steen skrev blandt andet:

> Ja, men det er et abonnement med hundredevis af betingelser.

Det vil der jo altid være - også hvis du bruger en anden persons.

> Jeg skal bruge modemadgang her og nu, og måske et par gange i løbet af de
> næste par måneder, og så aldrig mere.

Og det lader sig nemt gøre ved at tegne et abonnement - bruge det til det du
skal - og lade det afgå ved en blid og stille død efter tre måneder når det
ikke bliver brugt

--
vh
Ole C

Fra : Bent

Dato : 13-11-05 13:01

Hej Steen.

Du kan oprette et basis abonnement hos TDC, hvor du kun betaler for de
minutter du er opkoblet (SVJH).
Du kan oprette dig på http://www.onlinereg.dk/ hvor du også automatisk kan
få det hele sat op i slutningen af registreringen.

Bent

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-11-05 13:45

> [...]

> men for at teste det står jeg nu og mangler et telefonnummer, et login og et

Følger der ikke en mulighed for modemopkobling med dit Cybercity ab?
Ellers kunne du sætte et modem som lytter op hos dig selv og bruge det.

Fra : Peter

Dato : 15-11-05 02:34

> [...]
> et login og et password, så man kan komme på nettet.
>
> Jeg går ud fra, at visse udbydere tilbyder dette gratis, efterhånden, men

Hvad vil du med det?
Du kan alligevel ikke bruge det indbyggede K56 modem på en ISDN forbindelse.

PeterB

Fra : Steen

Dato : 15-11-05 19:20

Peter wrote:

> Hvad vil du med det?
> Du kan alligevel ikke bruge det indbyggede K56 modem på en ISDN
> forbindelse.

Jo, for mit modem har A/B-adapter.

/steen