Billig netadgang i fritidshus?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-05 14:08

Vi har et hus på landet hvor det et par weekender om året ville være rart
med netadgang.

Der er en nedlagt ISDN-forbindelse på stedet men ingen fastnet.

Har andre hér haft samme problematik og fundet en løsning?

(Jeg har mulighed for at bruge mobilen som modem eller som selvstændig enhed
men det går relativt langsomt - at følge med i 20 grupper og surfe lidt er
vel for kostbart?)
Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-11-05 15:04

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> wrote:

> (Jeg har mulighed for at bruge mobilen som modem eller som selvstændig enhed
> men det går relativt langsomt - at følge med i 20 grupper og surfe lidt er
> vel for kostbart?)

Det er ikke så dyrt at hente nyhedsgruppeindlæg over GPRS (til 25 kr/MB)
når/fordi de ikke fylder så meget.

Fra : Jens G

Dato : 09-11-05 16:16

On Wed, 9 Nov 2005 15:03:56 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Det er ikke så dyrt at hente nyhedsgruppeindlæg over GPRS (til 25 kr/MB)
>når/fordi de ikke fylder så meget.

Og endnu billigere hvis man vælger en udbyder hvor det koster 10kr/MB.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-05 16:40

Jens G skrev:

> Og endnu billigere hvis man vælger en udbyder hvor det koster 10kr/MB.

Og allerbilligst hvis man vælger Unoeuro som tager 7,50 kr./MB -
og i øvrigt er billigst med de andre takster også.

--
Bertel

Fra : Jens G

Dato : 09-11-05 16:44

Mon ikke det er Unotel?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-05 16:54

Jens G skrev:

> Mon ikke det er Unotel?

Nå jo (men det er samme firma).

--
Bertel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-11-05 18:07

Jens G <jens@no.spam.for.me.pls> wrote:

> Og endnu billigere hvis man vælger en udbyder hvor det koster 10kr/MB.

OP skriver han allerede har en mobil. De 25 kr er hos TDC. Som eksempel.
Selv til den pris er det ikke afskrækkende at bruge GPRS til
nyhedsgrupper. Nu når TDC har åbnet for adgang til deres nyhedsserver
fra deres GPRS net.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-05 23:57

Axel Hammerschmidt skrev:

> OP skriver han allerede har en mobil. De 25 kr er hos TDC. Som
> eksempel. Selv til den pris er det ikke afskrækkende at bruge GPRS til
> nyhedsgrupper.

Okay!

> Nu når TDC har åbnet for adgang til deres nyhedsserver
> fra deres GPRS net.

Fint nok - jeg vidste end ikke at der havde været en begrænsning
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-05 23:52

Jens G skrev:

> Og endnu billigere hvis man vælger en udbyder hvor det koster 10kr/MB.

Jeg gi'r 7,50 kr. hos UnoTel
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-05 23:57

Axel Hammerschmidt skrev:

> Det er ikke så dyrt at hente nyhedsgruppeindlæg over GPRS (til 25
> kr/MB) når/fordi de ikke fylder så meget.

Dét bli'r nok resultatet så

Tak til alle
Hans

Fra : Svend Erik Høst

Dato : 10-11-05 13:23

Hans Paulin (6310) wrote:

> Dét bli'r nok resultatet så
>
> Tak til alle

Jeg brugte 2500 på 2 måneder på gprs.... Jeg tror jeg tager en adsl til
foråret istedet.

--
Svend

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-11-05 13:51

Svend Erik Høst skrev:

> Jeg brugte 2500 på 2 måneder på gprs....

UPS!

Men dét var vel heller ikke bare et par weekender!?

> Jeg tror jeg tager en adsl
> til foråret istedet.

Forståeligt
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-05 02:22

Hans Paulin (6310) skrev:

> Dét bli'r nok resultatet så

En krølle på historien er at jeg lige har opdaget at det i øjeblikket er
gratis at få oprettet fastnet-telefon hos TDC - et alm. abb. koster så 119,-
kr/md. - ISDN koster så vidt jeg kan se 149,- kr./md (der er NTab-box på
stedet)!?

Dette ville så kunne resultere i et ISDN-Netbasis-abb.
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-11-05 03:13

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
>kr/md. - ISDN koster så vidt jeg kan se 149,- kr./md (der er NTab-box på

Hvis du bestiller nyoprettelse af en isdnlinje, så er det da
vidst ikke gratis iflg.
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_isdn_priser.

Men så kan du jo vælge at oprette et alm. fastnetabonnement først
og så umiddelbart efter oprettelsen konvertere til isdn, det
bliver vidst det billigste.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-05 09:53

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Hvis du bestiller nyoprettelse af en isdnlinje, så er det da
> vidst ikke gratis iflg.
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_isdn_priser.

Du har muligvis ret - TDC's prispolitik er svær at gennemskue.

Gik fra ISDN til bredbånd hér hvor vi bor den 8.11.05, da det pludseligt
blev gratis at konvertere (havde indtil da kostet knap 2000 kr. at ændre, da
det i sin tid var TDC der havde sat ISDN'en op) - men havde jeg bestilt "det
forkerte sted" var jeg kommet af med en del penge.

> Men så kan du jo vælge at oprette et alm. fastnetabonnement først

Dét er i hvert fald gratis - men der er et hvilende ISDN-abb. med hardware
på linien, så dét...

> og så umiddelbart efter oprettelsen konvertere til isdn, det
> bliver vidst det billigste.

Tjae - jeg tror efterhånden jeg dropper projektet - det vil koste os ca.
2000,- kr. på årsbasis i faste udgifter for noget som jeg kun vil bruge
sporadisk - så kan jeg lige så godt nøjes med at brug Google(groups) på min
udmærkede mobiltelefon...
Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-11-05 13:37

> [...]

> sporadisk - så kan jeg lige så godt nøjes med at brug Google(groups) på min

Det er en dyr løsning på gr af den større datamængde (grafik mm) og den
relativt høje pris på GPRS. Du kan (nu - det var ikke muligt for ca en
måned siden) f.eks hente tekst-only nyhedsartikler fra serveren
dtext.news.tele.dk fra en ip-adresse på TDC's GPRS net. Det er den
billigste mobile løsning - hvis man ikke har andre muligheder; TDC's 3G
f.eks. Der skulle være dækning i hele landet.

Men du skal kunne forbinde din computer til din mobiltelefon, og
forbinde mobiltelefonen til TDC's GPRS net. Det kan du nok få hjælp til
i nyhedsgruppen: dk.teknik.telefoni.mobil. Hvis du får behov for det.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-05 13:46

Axel Hammerschmidt skrev:

> Det er en dyr løsning på gr af den større datamængde (grafik mm) og
> den relativt høje pris på GPRS.

Det var ikke tænkt som at fortsætte mit lystige liv i fritidshuset med 25+
grupper og surf som hér hvor vi bor fast - kun helt specifikt hvis vi i
fritidsboligen hentede et telefonnummer på de gule sider, mails og hvad ved
jeg.
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-11-05 11:40

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
>
> Men så kan du jo vælge at oprette et alm. fastnetabonnement først
> og så umiddelbart efter oprettelsen konvertere til isdn, det

Først skal man liiige konvertere til analog igen - linien er en hvilende
ISDN - og så tilbage til ISDN
Hans

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 09-11-05 15:21

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> [...]
>
> (Jeg har mulighed for at bruge mobilen som modem eller som selvstændig
> enhed men det går relativt langsomt - at følge med i 20 grupper og

Hvorhenne i landet?

mvh
Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-05 23:50

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> skrev i en meddelelse

> Hvorhenne i landet?

6400 Vester Snogbæk
Hans

Fra : laudahn2002@yahoo.se

Dato : 09-11-05 16:36

Lars L. Christensen schrieb:

> Hvorhenne i landet?

Hvis 6310 er postnumret, så kunne det være Broager - mellem Gråsten
og Sønderborg.

>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 09-11-05 16:44

laudahn2002@yahoo.se wrote in news:1131550567.994556.258350
@g14g2000cwa.googlegroups.com:

> Hvis 6310 er postnumret, så kunne det være Broager - mellem Gråsten
> og Sønderborg.

Men vel ikke nødvendigvis der, han har sit fritidshus liggende ;)

mvh
Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-05 23:50

<laudahn2002@yahoo.se> skrev i en meddelelse

Hvis 6310 er postnumret, så kunne det være Broager - mellem Gråsten
og Sønderborg.

9 km. dérfra
Hans

Fra : anders.boegh@jubii.d~

Dato : 11-11-05 18:29

Axel Hammerschmidt skrev:

> [...]
> Selv til den pris er det ikke afskrækkende at bruge GPRS til
> nyhedsgrupper. Nu når TDC har åbnet for adgang til deres nyhedsserver

Tdc tar nu 12kr/mb og 15kr/MB for mobiltid

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-11-05 13:42

<anders.boegh@jubii.dk> wrote:

> Tdc tar nu 12kr/mb og 15kr/MB for mobiltid

Tak! Ja, tilsyneladende. Vi har Duet Ekstra.

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_mobil_duet_priser

Hvor længe mon det har stået på?