Tom mail.....
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 21-01-06 14:03

Hej ng

Jeg modtager af og til tomme mails...

Og så når man fisker mailens egenskaber frem, ser det f.eks. således ud:

[Intet emne]
Date: Sat, 21 Jan 2006 17:48:22 +0600

Er der nogen der kan forklare hvad der lige sker ????

/Keld

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-06 21:05

Den 21-01-06 14.02 skrev Keld Rosenberg følgende:

> Jeg modtager af og til tomme mails...
> Er der nogen der kan forklare hvad der lige sker ????

Det er sandsynligvis rester af spam- eller virusmails, eller
fejlbehæftede spam- eller virusmails. Hvis du vil slippe for den slags,
kan du oprette et meddelelsesfilter, der kan sortere dem fra. Du kan
læse, hvordan du gør i Outlook Express her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oefiltre-trin.html#tommemails

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 22-01-06 17:20

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> et meddelelsesfilter, der kan sortere dem fra. Du kan læse, hvordan du gør

Tak Kim

MEN når du beskriver hvordan man sætter spam filter op på serveren, går du
så ikke ud fra man anvender IMAP og ikke POP3 ??

Jeg troede ikke man kunne styre nogetsomhelst på serveren i ens egen
applikation.....

Hilsen Keld

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-01-06 19:13

Den 22-01-06 17.20 skrev Keld Rosenberg følgende:

> MEN når du beskriver hvordan man sætter spam filter op på serveren, går du
> så ikke ud fra man anvender IMAP og ikke POP3 ??

Nej, det er netop ved POP3-mail. Men jeg har muligvis ikke lavet det
pågældende afsnit godt nok.

> Jeg troede ikke man kunne styre nogetsomhelst på serveren i ens egen
> applikation.....

Man kan i de fleste mailprogrammer nøjes med at hente
meddelelseshoveder, som kan bruges af filtrene. Filtrene kan så enten
hente hele meddelelsen, efterlade den på serveren eller helt slette den.

Jeg kan ikke lige huske, om Outlook Express som standard nøjes med at
hente meddelelseshoveder til brug i filtrene, før hele meddelelsen
hentes. Eller om man skal ændre en indstilling et sted. Jeg har ikke
umiddelbart adgang til en Outlook Express, men jeg må da vist hellere få
tjekket ved lejlighed.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.