Timeout i Thunderbird
Fra : Ulrik

Dato : 18-01-06 17:28

Hej...

Jeg har fået ny PC, og har installeret Thunderbird 1.5 på den XP pro,
jeg har på den.
På min gamle (meget langsomme) PC kørte jeg med W2k og en tidligere
version af Thunderbird. Det gik problemfrit.
På den nye får jeg tit timeout på både min mail- og newsserver - det er
mere reglen end undtagelsen! Timeout'en kommer lynhurtigt, så det virker
ikke som om, den overhovedet "får lov at prøve"!

Har nogen en idé om, hvad problemet kan være? Kan jeg styre timeout'en
et sted?

Mvh
Ulrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-06 17:54

Den 18-01-06 17.28 skrev Ulrik følgende:

> På den nye får jeg tit timeout på både min mail- og newsserver - det er
> mere reglen end undtagelsen! Timeout'en kommer lynhurtigt, så det virker
> ikke som om, den overhovedet "får lov at prøve"!

Har du tjekket, at der ikke er fejl i adresserne eller i
proxyindstillingerne? Og du har forbindelse til internettet?
Standardtimeout'en er fastsat til 60 sekunder, så det lyder ikke som om
det er en normal timeout, der driller.

> Kan jeg styre timeout'en

Funktioner => Indstillinger => Avanceret => Konfigurations redigering =>
skriv: timeout i skrivefeltet => dobbeltklik på linjen
mailnews.tcptimeout, og skriv det ønskede antal sekunder. Men jeg tror
som sagt ikke, det er der, fejlen ligger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Ulrik

Dato : 18-01-06 20:01

Kim Ludvigsen wrote:
> Har du tjekket, at der ikke er fejl i adresserne eller i
> proxyindstillingerne? Og du har forbindelse til internettet?

Ja, jeg opnår jo forbindelse nogen gange, så indstillingerne må være
rigtige. Der er helt sikkert hul igennem...

> [...]
> mailnews.tcptimeout, og skriv det ønskede antal sekunder. Men jeg tror
> som sagt ikke, det er der, fejlen ligger.

Den står til 60 sekunder, så det burde jo være ok! Jeg forstår ikke,
hvordan jeg så kan få timeout inden, der er gået 60 sek.??

Hmm... Kan det være et threading-spørgsmål? Det er en Athlon 64 X2-cpu,
jeg har, og man kunne forestille sig, at Thunderbird ikke er helt thread
safe? Meeen... Så burde der jo være masser af andre, der oplever det
samme som mig, hvis det viser sig så ofte!

Mvh
Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 09:31

Ulrik wrote:
> [...]
> ikke som om, den overhovedet "får lov at prøve"!
>
> Har nogen en idé om, hvad problemet kan være? Kan jeg styre timeout'en

Jeg ved hvad det er:
Du har fået en ny PC med enten 2 kerner i CPU'en eller HyperThreading,
du skal enten sætte affinity permanent på Thunderbird eller åbne Windows
Taskmanager, markere processen, højreklikke og vælge set affinity og så
kun have flueben på en cpu (dette skal gøre hver gang du starter programmet)

sig til hvis du vil have den permanente løsning.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Ulrik

Dato : 19-01-06 23:04

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> [...]
> programmet)
>
> sig til hvis du vil have den permanente løsning.

TIL!! :D Det er et helvede! :(
Det er altså fordi Thunderbird ikke er threadsafe?

Mvh
Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 11:02

Ulrik wrote:

> TIL!! :D Det er et helvede! :(
> Det er altså fordi Thunderbird ikke er threadsafe?

hent imagecfg.exe fra microsoft og brug den til at sætte en permanent
affinity på thunderbird.exe, så let er det og det virker 100%

ja, det er fordi den fucker op i nogle threadlock's eller sådan ca.

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-01-06 01:12

On Wed, 25 Jan 2006 11:01:42 +0100, "Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk>
wrote:

>hent imagecfg.exe fra microsoft og brug den til at sætte en permanent
>affinity på thunderbird.exe, så let er det og det virker 100%

Kan ikke få det program til at virke.
Kører Xp sp2

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 11:06

Morten Bowman wrote:

> Kan ikke få det program til at virke.
> Kører Xp sp2

hvad parametre kører du imagecfg med, jeg har selv brugt den løsning og
det virker.

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-01-06 13:22

On Fri, 27 Jan 2006 11:05:37 +0100, "Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk>
wrote:

>hvad parametre kører du imagecfg med, jeg har selv brugt den løsning og
>det virker.

Jeg brugte info fra denne side:
http://www.robpol86.com/Pages/imagecfg.php

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 12:48

Morten Bowman wrote:

> Jeg brugte info fra denne side:
> http://www.robpol86.com/Pages/imagecfg.php

jep, det ser helt korrekt ud. hvad får du af fejl når du kører imagecfg
-a 0x1 c:\programmer\osv. osv. osv. ?

Fra : Morten Bowman

Dato : 30-01-06 15:38

On Mon, 30 Jan 2006 12:47:36 +0100, "Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk>
wrote:

>jep, det ser helt korrekt ud. hvad får du af fejl når du kører imagecfg
>-a 0x1 c:\programmer\osv. osv. osv. ?

Får egentlig ingen fejl, der sker ikke en dyt uanset hvilken kommando jeg
bruger. Tror lige promten starter og lukker og øjeblikkeligt.

Fra : Ulrik

Dato : 30-01-06 19:35

Morten Bowman wrote:

> Får egentlig ingen fejl, der sker ikke en dyt uanset hvilken kommando jeg
> bruger. Tror lige promten starter og lukker og øjeblikkeligt.

Jeg har lige kørt:
imagecfg -u "c:\Program Files\Thunderbird1.5\thunderbird.exe"
hvilket resulterede i følgende output:
c:\Program Files\Thunderbird1.5\thunderbird.exe contains no
configuration information
c:\Program Files\Thunderbird1.5\thunderbird.exe contains a Subsystem
Version of 4.0
c:\Program Files\Thunderbird1.5\thunderbird.exe updated with the
following configuration information:
Image can only run in uni-processor mode on multi-processor systems
Image can only run in uni-processor mode on multi-processor systems

Så vidt jeg kan mærke indtil videre, virker det fint efter bare den ene
kommando :) Det er fedt!!

Mvh
Ulrik

Fra : Morten Bowman

Dato : 20-01-06 12:55

On Thu, 19 Jan 2006 09:31:27 +0100, "Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk>
wrote:

> [...]
>kun have flueben på en cpu (dette skal gøre hver gang du starter programmet)
>
>sig til hvis du vil have den permanente løsning.

Kan dette også være løsningen hvos den er lang tid om at sende mail?

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 11:02

Morten Bowman wrote:

> Kan dette også være løsningen hvos den er lang tid om at sende mail?

ja.