Hvorfor afvises mine newsindlæg?
Fra : Armand

Dato : 14-01-06 16:24

Jeg bruger Mozilla til mail/news, og har efterfølgende problemer med
afsendelse af svar på nyhedsgrupper:
News.worldonline afviser efterhånden alle svar jeg vil sende. Årsagen
angives til en årsag#53 der ,ud fra hvad jeg kan læse mig til, omhandler
bl.a. krydsposts samt et scorefilter omkring små-synder á f.eks. brug af
HTML samt URL's i headeren. Men jeg kan ikke se at jeg forbryder mig mod
nogen af disse fejl!

Jeg har forsøgt mig at snyde mig forbi pågældende filter ved at:
- Slette + gen-indkopiere hele indlægget incl. citering (hvorved at hele
teksten skulle opfattes som min!?)
- Ændre subj-linien med et enkelt tegn (til sidst)(hvorved at indlægget
egentligt er en helt ny tråd!?).
- Gemme det afviste indlæg i "drafts" og atter hente det derfra for
indsendelse.
Men intet af dét hjælper.

Endelig har jeg opdaget at jeg ved at tilføje 8 tomme linier mellem det
citerede og mit indlæg ikke har nogen problemer med at få indsendt
Men dét er da uholdbart, såvel for andre brugere/læsere på
nyhedsgrupperne, og det slider som sådan også på andre regler omkring
båndbredde :-/

Hvad hulen kan der være galt??

--
Armand

Fra : Armand

Dato : 14-01-06 16:28

Armand wrote:
> [...]
> bl.a. krydsposts samt et scorefilter omkring små-synder á f.eks. brug af
> HTML samt URL's i headeren. Men jeg kan ikke se at jeg forbryder mig mod

Jeg prøver (i forventning om afvisning) lige at svare løst på mig selv
så problemet kan ses i virkning!

Hæ!
Og rigtigt nok ovenstående svar blev afvist, hvorfor jeg blev nødt til
at forøge mellemrummet mellem dette indlæg og mit første (á citeret)
drastisk for at få afsendt uproblemetisk!

--
Armand.

Fra : Carl Drud

Dato : 14-01-06 18:00

Armand wrote:

> [...]
> Men dét er da uholdbart, såvel for andre brugere/læsere på
> nyhedsgrupperne, og det slider som sådan også på andre regler omkring

Det set før: <http://deja.borderworlds.dk/show?id=8569687>

Jeg ved desværre ikke hvad løsningen er udover at kontakte
Tiscali/Tele2. Du kunne evt. prøve med Dotsrc.org (kun tekst grupper).

http://dotsrc.org/usenet/

Sidste mulighed kunne være at prøve at opdatere til seneste version
Thunderbird ver. 1.5. Men om det afhjælper problemet er nok tvivlsomt.

http://www.mozilla.com/thunderbird/

Carl

Fra : Armand

Dato : 14-01-06 18:42

Carl Drud skrev:

> [...]
> Sidste mulighed kunne være at prøve at opdatere til seneste version
> Thunderbird ver. 1.5. Men om det afhjælper problemet er nok tvivlsomt.

Det vil vise sig (á afstanden mellem dette svar og ovenstående citerede)!

--
Armand.
(nu upgraded til Thunderbird 1.5)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-06 19:29

Armand skrev:

>Det vil vise sig (á afstanden mellem dette svar og ovenstående citerede)!

Kan det skyldes, at du citerer for meget, som f.eks. her elleve
linjers citat og et svar på en linje udover de tomme linjer?

Der er vist nogle newsservere, der tjekker at længden af citater
er passende i forhold til længden af svaret.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Armand

Dato : 15-01-06 09:44

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Kan det skyldes, at du citerer for meget, f.eks. her elleve linjers
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Jup!
Lige hér - Men ellers plejer jeg nok at være den der kan gøre en
strudsefjer ud af et dun-spørgsmål, og selv i de tilfælde har jeg problemet!

--
Armand.

Fra : Carl Drud

Dato : 15-01-06 10:57

Armand wrote:

> Lige hér - Men ellers plejer jeg nok at være den der kan gøre en
> strudsefjer ud af et dun-spørgsmål, og selv i de tilfælde har jeg problemet!

Prøv med Sunsites gratis newsserver (tilmeldning er dog nødvendig).

http://dotsrc.org/usenet/

Carl

Fra : Mikael Schøler

Dato : 16-01-06 10:39

Carl Drud wrote:

> Prøv med Sunsites gratis newsserver (tilmeldning er dog nødvendig).
>
> http://dotsrc.org/usenet/

Jeg benytter den og er rigtig glad for den. Den er hurtig men desværre
bærer den ikke alle grupper. Jeg har dog oplevet at jeg fik tilmeldt en
gruppe ved at skrive til dem og spørge om de gad lægge den til. :)