E-Mail
webnoob 5265
IThunderbird - Importering efter geninstal~
Fra : Morten Bowman

Dato : 05-01-06 00:16

Hejsa
Er der ikke en smart måde at genoprette alle mails, adresser og
indstillinger på efter geninstallering?
Ved godt at jeg skal flytte stien til den gamle mappe, men jeg ender altid
med først at skulle oprette alle mine email kontier først.
Er der nogle geniale bud?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-01-06 00:24

Morten Bowman skrev:

>Er der nogle geniale bud?

Jeg plejer bare at kopiere alt indhold fra den gamle placering
C:\Documents and Settings\(bruger)\Application Data\Thunderbird\*.*
Til den nye placering af profilen
C:\Documents and Settings\(bruger)\Application Data\Thunderbird\*.*

Så er indstillinger og mails med
(virker måske først hvis man lige åbner TB hurtigt og lukker den igen uden
at oprette en emailkonto, men jeg ved ikke om det også virrker uden først
at åbne TB og nej, jeg har ingen usenetkonto i det emailprogram.)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-01-06 01:41

On 04 Jan 2006 23:24:03 GMT, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com>
wrote:

> [...]
>at oprette en emailkonto, men jeg ved ikke om det også virrker uden først
>at åbne TB og nej, jeg har ingen usenetkonto i det emailprogram.)

Mine mails osv. ligger på en anden partition så det er lidt mere bøvlet.
Der bliver vel først oprettet mapper efter oprettelse af mail-konto?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-01-06 01:48

Morten Bowman skrev:

>Der bliver vel først oprettet mapper efter oprettelse af mail-konto?

ved det ikke, men jeg opretter aldrig en mailkonto, jeg trykker altid
annuller.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 05-01-06 08:31

Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]
> Til den nye placering af profilen
> C:\Documents and Settings\(bruger)\Application Data\Thunderbird\*.*

Hvorfor ikke bruge MozBackup?
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.html

Mikkel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-01-06 10:05

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

>Hvorfor ikke bruge MozBackup?

Fordi at det kan kun klarer indstillinger af et program ad gangen
Jeg har lavet en batch (en backup og en restore) der klarer flere
programmer[1] på en gang og kun det som har ændret sig siden sidst.

[1] Firefox, Opera, Thunderbird og XanaNews og flere kan nemt tilføjes.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-06 10:47

Den 05-01-06 10.05 skrev Ivan V. Klattrup følgende:

> Fordi at det kan kun klarer indstillinger af et program ad gangen

Til gengæld burde det kunne klare Mortens problem med forskellige
partitioner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-01-06 21:54

On Thu, 05 Jan 2006 10:47:20 +0100, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

>Til gengæld burde det kunne klare Mortens problem med forskellige
>partitioner.

Ja men jeg bruger kun den som ekstra backup. Da selve mails osv. ligger på
en anden partition har jeg jo altid en up-to-date backup

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-01-06 22:07

Morten Bowman skrev:

>Ja men jeg bruger kun den som ekstra backup.

Jeg tror det kan lade sig gøre med mozbackup, ved kun at lave back-up af
"email settings only" , men det er kun et gæt.

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-01-06 02:19

On 05 Jan 2006 21:06:45 GMT, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com>
wrote:

>Jeg tror det kan lade sig gøre med mozbackup, ved kun at lave back-up af
>"email settings only" , men det er kun et gæt.

Ok jeg tror I misforstår en lille smule.
Min Win har lige crashet, men heldigvis er alle mine mails osv. intakte da
de ligger på en anden partition. Min MozBackup er 1 måned gammel.
Jeg skal derfor have importeret alle mine mails osv. men er lidt træt af
altid at skulle oprette kontoerne først.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-01-06 03:01

Morten Bowman skrev:

>Min MozBackup er 1 måned gammel.

Jeg prøvede lige følgende
Restorede mozbackup-profilen uden at gendanne emailene (fjernede fluebenet
ved email)
(lavede lige en backup først (kopierede emailmapperne), for en sikkerhed
skyld)
Virkede hos mig, men nogen garanti vil jeg ikke give.

>men er lidt træt af
>altid at skulle oprette kontoerne først.

Forstås

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-06 03:29

Den 06-01-06 02.18 skrev Morten Bowman følgende:

> Ok jeg tror I misforstår en lille smule.

Jeg er stadig ikke helt med.

> Jeg skal derfor have importeret alle mine mails osv. men er lidt træt af
> altid at skulle oprette kontoerne først.

Så vidt jeg forstår, drejer det sig om den samme computer, hvor du har
geninstalleret Windows (på drev C?), og hvor du har din
Thunderbirdprofil liggende på en anden partition. Er det korrekt?

I så fald skal du bare have fortalt Thunderbird, hvor den finder sin
profil - på samme måde som da du valgte en anden placering end
standardplaceringen (som er på Windows-drevet).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Nvu til at lave fremtidssikrede hjemmesider, der overholder

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-01-06 22:11

On Fri, 06 Jan 2006 03:29:28 +0100, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

> [...]
>profil - på samme måde som da du valgte en anden placering end
>standardplaceringen (som er på Windows-drevet).

Lige præcis
Det kræver at jeg først opretter emailkontierne og derefter retter stien til
mails osv. Dette vil jeg gerne undgå.

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-01-06 22:14

Fuucckkk det er træls.
Nu endte jeg med at få slettet mapperne med mails og kun har backup'en
tilbage!!
Mozbacup laver en ekstra mappe!? Hvis jeg f.eks. har
Thunderbird/Morten/Mail/bowman.dk, så laver Mozbackup det til
Thunderbird/Morten/Mail/bowman.dk/Mail/bowman.dk
Og så ligger der en fandens masse undermapper.
De kunne godt arbejde med at gøre importfunktionen bedre!!!

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-01-06 10:44

On Thu, 05 Jan 2006 08:31:05 +0100, Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk>
wrote:

>Hvorfor ikke bruge MozBackup?
>http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.html

Jeg bruger det som en ekstra backup. Men i og med jeg altid har mails osv.
liggen på en anden partiton er det primært til adresser og instillinger.