Exhange server
Fra : Filip

Dato : 04-01-06 17:33

Hej NG

Hvordan får man en exhange server til rådighed så jeg kan have min kalænder
fra Outlook 2003 lagt på nettet??? Jeg ved ikke hvordan man laver det sådan,
men jeg så en kamerat som havde det, og det så ret smart ud. Så, - vil en
eller anden guide mig lidt

Filip

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-06 11:35

Filip skrev:

> Hvordan får man en exhange server til rådighed så jeg kan have
> min kalænder fra Outlook 2003 lagt på nettet???

Det er ikke noget "man" bare gør - det kræver at man har en server
stående med Exchange - programmet koster (i en lille udgave) ca.
5000, og serveren koster en del mere.

En normal internetudbyder tilbyder mig bekendt ikke Exchange-
løsninger - man skal være koblet på serveren via et lokalnetværk,
og det er ikke muligt til en standard ISP.

Hvis du bare vil have en kalender på nettet, findes der formentlig
en lang række løsninger specifikt til dette formål.

Her er fx en løsning til Outlook uden en server:
<http://sharecalendar.4team.biz/> (ikke testet)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-06 13:30

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> En normal internetudbyder tilbyder mig bekendt ikke Exchange-
> løsninger - man skal være koblet på serveren via et lokalnetværk,
> og det er ikke muligt til en standard ISP.

Jo, jeg vil faktisk tro at indtil flere af de større danske udbydere
tilbyder hostede exchange-løsninger. Prismæssigt er de dog næppe
rettet mod privatbrugere.

Se fx <http://www.google.dk/search?q=exchange+hosting+site%3Adk>

--
Jacob - www.bunk.cc
Not every question deserves an answer.

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-01-06 14:49

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev 2006-01-05:

> Jo, jeg vil faktisk tro at indtil flere af de større danske udbydere
> tilbyder hostede exchange-løsninger. Prismæssigt er de dog næppe
> rettet mod privatbrugere.

Såvidt jeg kan se ligger prisen for en enkelt hosted exchange konto på
ca. 80 dkr.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Filip

Dato : 05-01-06 17:47

> Såvidt jeg kan se ligger prisen for en enkelt hosted exchange konto på
> ca. 80 dkr.

Det er vel pr måned?

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 08-05-06 15:05

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Filip"
<annonym@get2net.dk> mumbled in
> [...]
> hvordan man laver det sådan, men jeg så en kamerat som havde det,
> og det så ret smart ud. Så, - vil en eller anden guide mig lidt

Der findes en lille liden kendt funktionalitet i Outlook, som lægger
ens free/busy-time ud på nettet, så hvis der er nogen der ønsker at
aftale et møde med dig, så kan de med det samme se om der står noget
i din kalender, hvis de har lagt linken til din vCalendar ind i dine
kontaktoplysninger i deres kontakter.

Tabte du tråden? Det er du nok ikke ene om, så jeg tror ikke at
denne facilitet er særlig brugt!?! Kig i Outlook og du vil finde
oplysningerne - så skal du bare overbevise alle der vil se hvornår
de kan kontakte dig, om at skrive noget i deres adressebog under
dig!

PS: Det er kun tiderne og ikke teksten i din kalender der bliver
lagt ud på nettet.

Min vCalendar er her http://www.rump.dk/homepage/andrew/andrew.vfb
med reference fra http://www.rump.dk/homepage/andrew/how.html

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *