Logo i signatur forsvinder?
Fra : Ivan

Dato : 05-12-05 12:34

Vi har lidt problemer i vores mail.

Når enkelte personer sender en mail med signatur (inkl. jpg-logo), kommer
logo´et ikke med. Der kommer kun et rødt kryds. Jeg har fundet en
indstilling der hedder noget i retning af "tillad HTML" og den er slået
til....er der andre flueben der skal sættes?

Ivan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-12-05 12:55

Ivan skrev:

>Når enkelte personer sender en mail med signatur (inkl. jpg-logo), kommer
>logo´et ikke med.

Og i hvilket mailprogram?

Hvis det er i Outlook Express, spørg i OE-gruppen, se signatur.

Er det et andet, så fortæl det her i tråden.
--
med venlig hilsen Knud
Bruger du Outlook Express?

Fra : Ivan

Dato : 05-12-05 13:04

> Og i hvilket mailprogram?

Det er Oulook 2003. Undskyld forglemmelsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-12-05 13:21

Ivan skrev:

> Når enkelte personer sender en mail med signatur (inkl. jpg-logo), kommer
> logo´et ikke med. Der kommer kun et rødt kryds.

Det er vel ikke en server der stripper vedhængte filer undervejs?

--
Bertel

Fra : ///M

Dato : 07-12-05 00:36

Ivan wrote:
> [...]
> en indstilling der hedder noget i retning af "tillad HTML" og den er
> slået til....er der andre flueben der skal sættes?

Jeg har arbejdet en del med signatur på det sidste, og også den type fejl.
Vores firma ønskede (en overgang) at alle skulle have en fin signatur med et
gif-billede af vores logo. Udover at det ikke bare er ligetil, bla. fordi vi
har tre version af Outlook, og metoden er forskellig på alle, fandt vi ud af
at ikke alle modtagere kunne se filen alligevel, så vi har indtil videre
droppet det, efter en del overtalelse :)

Jeg vil gætte på, at du skal indsætte billedet via den avancerede editor,
det er ikke nok at gøre det via den første mulighed i Outlook, selvom
billedet rent faktisk bliver vist.

Hvis jeg tager helt fejll, må du lige sige om du linker til billedet eller
inkluderer det, og om _du_ kan se billedet før du afsender og naturligvis
som Bertel er inde på, om modtageren kun viser dine mails i ren tekst. Der
skal som mnimum HTML visning til.

///M

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-12-05 09:54

///M skrev:

> som Bertel er inde på, om modtageren kun viser dine mails i ren tekst.

Det var ikke helt det jeg skrev selv om det også er en mulighed.
Måske er der nogle der slet ikke modtager billedet fordi en
server har fjernet det fra mailen før den sendes til modtageren.
Jeg kunne godt forestille mig at nogle kører med så højt
sikkerhedsniveau.

--
Bertel

Fra : ///M

Dato : 07-12-05 14:50

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> server har fjernet det fra mailen før den sendes til modtageren.
> Jeg kunne godt forestille mig at nogle kører med så højt

Naturligvis - det kan jeg også :)

///M

Fra : Ivan

Dato : 13-12-05 08:23

> Naturligvis - det kan jeg også :)

hmm....ok. Det var da lidt input. Jeg kigger på det. Takker.