E-Mail
webnoob 5265
Outlook 2002 og Gmail...problem.
Fra : Shsj

Dato : 01-12-05 11:47

Hej
Jeg kan ikke sætte Outlook 2002 op til at sende mine gmails (modtagning går
fint, og serveren til udgående post bliver også fundet). Når jeg sender en
testmeddelelse siger den "kontroller feltet E-mail-adresse" ...Det HAR jeg
gjort.
Det underlige er, at jeg godt kan sende gmail fra Outlook Express - hvad jeg
umiddelbart kan se er opsætningen den samme!? Findes der et "hemmeligt"
afkrydsningsfelt i Outlook 2002, som jeg ikke har set? Jeg bruger
Outlook2002 til kalender/opgaver/kontaktperson og sync. med mobil, så jeg
vil ikke bare bruge Outlook Express.

Mvh.
Shsj.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 01-12-05 11:58

"Shsj" <Silver7913@abisted.dk> wrote in

> Hej
> Jeg kan ikke sætte Outlook 2002 op til at sende mine gmails
> (modtagning går fint, og serveren til udgående post bliver også
> fundet).

Du er TDC kunde, kan jeg se. Hvilken server til udgående post bruger du?

> Når jeg sender en testmeddelelse siger den "kontroller feltet
> E-mail-adresse" ...Det HAR jeg gjort.

Jeg har selv et problem med at få sendt mail via pastmp.tele.dk hvis
afsenderen er <noget>@gmail.com, jeg har mistanke til at TDC har fejl i
deres SPF-record håndtering, men ved ikke nok om det til at være sikker.

gmail.com har følgende SPF-record:

"v=spf1 a:mproxy.gmail.com a:rproxy.gmail.com a:wproxy.gmail.com
a:zproxy.gmail.com a:nproxy.gmail.com a:uproxy.gmail.com
a:xproxy.gmail.com a:qproxy.gmail.com ?all" [TTL=300]

> [...]
> bruger Outlook2002 til kalender/opgaver/kontaktperson og sync. med
> mobil, så jeg vil ikke bare bruge Outlook Express.

E-mail bruger to typer afsender, "From" og "Reply-To". Prøv at
eksperimentere med forskellige (gyldige) adresser i de to felter og skriv
dine observationer her.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Shsj

Dato : 01-12-05 14:26

Hej Niels.
Sikke hurtig respons, tak for det.

"Niels Kristian Jensen" <midlertidigDYT2005@internetDYTgruppen.dk> skrev i
en meddelelse news:Xns971F79C0DBB4Fmidlertidig2005inter@62.243.74.163...
> "Shsj" <Silver7913@abisted.dk> wrote in

> Du er TDC kunde, kan jeg se. Hvilken server til udgående post bruger du?

Min fungerende email (hos Bolignet) bruger "mail" som udg. server. Gmail
siger, at jeg skal skrive "smtp.gmail.com" som udg. server.

> Jeg har selv et problem med at få sendt mail via pastmp.tele.dk hvis
> afsenderen er <noget>@gmail.com, jeg har mistanke til at TDC har fejl i
> deres SPF-record håndtering, men ved ikke nok om det til at være sikker.

....men hvorfor virker den udgående post fra Outlook Ekspress programmet så?

> gmail.com har følgende SPF-record:
> "v=spf1 a:mproxy.gmail.com a:rproxy.gmail.com a:wproxy.gmail.com
> a:zproxy.gmail.com a:nproxy.gmail.com a:uproxy.gmail.com
> a:xproxy.gmail.com a:qproxy.gmail.com ?all" [TTL=300]

Ok. Det forstår jeg intet af (og jeg behøver heller ingen forklaring .

> E-mail bruger to typer afsender, "From" og "Reply-To". Prøv at
> eksperimentere med forskellige (gyldige) adresser i de to felter og skriv
> dine observationer her.

....Jeg kan ikke lige finde "de to felter" (?).

> Mvh. NKJensen

Mvh.
Shsj

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 02-12-05 23:46

> [...]
> Gmail siger, at jeg skal skrive "smtp.gmail.com" som udg. server.

> ...men hvorfor virker den udgående post fra Outlook Ekspress

Jeg har vist rodet mig ud i noget, jeg ikke kan klare.

Du skriver noget om bolignet - hvor mail serveren hedder "mail". Den vil
formentlig sende mail videre gennem TDC's mailer kaldet pasmtp.tele.dk -
og den har for tiden - siden 17/11 har jeg fået oplyst af TDC
erhvervssupport - forhindret passage af mail, der hævder at være sendt
fra blabla@gmail.com men som kommer fra et sted på Internet, der ikke har
noget med Google mail at gøre.

Men hvorfor det ikke rammer LookOut! Express, det ved jeg ikke. Så jeg må
give fortabt.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-12-05 16:57

"Shsj" <Silver7913@abisted.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger Outlook2002 til kalender/opgaver/kontaktperson og sync. med mobil,
> så jeg vil ikke bare bruge Outlook Express.

Jeg har netop hjulpet en, som i Outlook express havde problemer med, at pgl.
ikke kunne sende, men godt kunne modtage. Den skrev noget i retning af, at
afsenderens email ikke kunne godkendes af serveren.
Der skulle jeg så ind under Funktioner-Konti og under egenskaber for Post
kontoen skulle jeg under servere sætte flueben ud for "Min server kræver
godkendelse".
Så virkede det igen. Guderne må vide hvorledes fluebenet var blevet fjernet,
idet det havde virket, og pgl. er absolut ikke en, som piller.
Men iøvrigt har gmail en omfattende hjælpeside (engelsk), hvor mange
forskellige problemstillinger er beskrevet.
Man kan også kontakte deres support fra denne side, og jeg fik svar mindre
end en time efter, at jeg havde forelagt dem problemet. De "brokkede" sig så
lidt over, at jeg ikke selv havde fundet svaret i deres hjælpesektion, men
linkede samtidig til svaret, så det var jo godt nok. Jeg havde ellers ledt -
uden at finde.

Kurt
Kurt