Hvordan opgradere til Thunderbird 1.5RC
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 24-11-05 22:41

Nu da min favorit-udvidelse til Thunderbird, QuickText, er kommet i en
version som er kompatibel med Thunderbird 1.5, har jeg lyst til at
opgradere min Thunderbird 1.0.6 til 1.5 RC1.

Betyder RC "Release Candidate" at denne version er så stabil, at den er
meget tæt på release? Er der noget at være særligt på vagt over for?
(Quicktext er den eneste udvidelse jeg ikke kan undvære).

Hvad er den bedste metode til opgradering så jeg får alle mails og
indstillinger med over i den nyere version?

med venlig hilsen,

Mikkel

Fra : Odin

Dato : 25-11-05 06:35

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:
> [...]
>
> Hvad er den bedste metode til opgradering så jeg får alle mails og
> indstillinger med over i den nyere version?

hej mikkel

jeg bruger selv TB 1,5 RC1 og jeg oplever nogle småfejl.
til tider skal jeg skifte mappe inden jeg kan læse den første i indbakken.
og hvis jeg tilføjer en ny (news)konto er det ikke altid at kommer frem
og jeg så kan bruge den, selvom den bliver vist i indstillingerne.

den bedste måde at opgradere til 1,5 er at hente mozbackup
http://mozbackup.jasnapaka.com/
installere den. tage en fuld backup af TB og derefter fjerne 1,06.
installere 1,5 og derefter køre backupen ind igen med mozbackup.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-11-05 11:39

Odin wrote:

> [...]
> og hvis jeg tilføjer en ny (news)konto er det ikke altid at kommer frem
> og jeg så kan bruge den, selvom den bliver vist i indstillingerne.

Tak for svar.

Hvad gør du så, fjerner kontoen og tilføjer den igen til det virker?

Jeg hører gerne fra flere om erfaringer med TB 1.5. Og hvis ikke der
nævnes flere alvorlige problemer vil jeg nok opgradere efter backup som
du foreslog, Odin.

Mikkel1

Fra : Odin

Dato : 25-11-05 12:05

> [...]
>
> Jeg hører gerne fra flere om erfaringer med TB 1.5. Og hvis ikke der
> nævnes flere alvorlige problemer vil jeg nok opgradere efter backup som

jeg måtte installere TB om pga en fejl40 og derpå kom den nye konto
til syne .. jeg ved ikke om den ville have gjort det alligevel efter en
genstart af computeren.
andre fejl jeg har oplevet er at den nogen gange, når jeg trykker på et
link starter to FireFox vinduer op istedet for kun en.

de udvidelser jeg bruger til TB er følgende:
Talkback.. fejlrapporterings ting installeres automatisk
Minimize to Tray .. minimerer TB til systembakken ved uret
Mozzilla Calendar .. ingen kompatible til TB 1,5 pt
About:config ... ingen kompatible til TB 1,5 pt

især den sidste er ventet med længsel da den giver mulighed for at ændre
nogle ting der letter arbejder med TB ...

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-11-05 14:29

Odin wrote:

> [...]
> andre fejl jeg har oplevet er at den nogen gange, når jeg trykker på et
> link starter to FireFox vinduer op istedet for kun en.

Er det ikke snarere en fejl ved Firefox? Det sker også når man klikke på
visse dokument-links eller multimedielinks i Firefox. Der findes endda
en FF-udvidelse som forhindrer det ekstra vindue i at dukke op.

> [...]
> Mozzilla Calendar .. ingen kompatible til TB 1,5 pt
> About:config ... ingen kompatible til TB 1,5 pt

Prøv at se her:
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=thunderbird&numpg=10&id=423

Hvilke indstillinger i about skruer du på?

> især den sidste er ventet med længsel da den giver mulighed for at ændre
> nogle ting der letter arbejder med TB ...

Hvilke?

Tilsyneladende kan du gå i gang nu hvis du ændrer på din installationsfil.

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-05 14:05

Den 24-11-05 22.41 skrev Mikkel Møldrup-Lakjer følgende:

> Betyder RC "Release Candidate" at denne version er så stabil, at den er
> meget tæt på release? Er der noget at være særligt på vagt over for?
> (Quicktext er den eneste udvidelse jeg ikke kan undvære).

Jeg har kortvarigt prøvet uden problemer. Deværre er der flere af mine
udvidelser, der endnu ikke virker, så jeg er hoppet tilbage til den
gamle udgave. Modsat Odin, så benyttede jeg blot den eksisterende
profil, hvilket ikke gav problemer. Jeg lavede dog en backup først for
en sikkerheds skyld. Hæ, for en gangs skyld ramte min signatur-indsætter
en relevant signatur.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-11-05 14:18

Kim Ludvigsen wrote:
> Jeg har kortvarigt prøvet uden problemer. Deværre er der flere af mine
> udvidelser, der endnu ikke virker, så jeg er hoppet tilbage til den
> gamle udgave.

Nu bliver jeg nysgerrig efter hvilke du bruger?

> Modsat Odin, så benyttede jeg blot den eksisterende
> profil, hvilket ikke gav problemer. Jeg lavede dog en backup først for
> en sikkerheds skyld.

Men du installerede vel 1.5 i en ny mappe? Hvordan gør man så for at
beholde samme profil?

> Hæ, for en gangs skyld ramte min signatur-indsætter
> en relevant signatur.

Udvælges den tilfældigt? Hvordan/hvilket script bruger du til det?

Mikkel med de mange spørgsmål

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-05 20:45

Den 25-11-05 14.17 skrev Mikkel Møldrup-Lakjer følgende:

> Nu bliver jeg nysgerrig efter hvilke du bruger?

Jeg kan ikke lige huske, hvilke som ikke virker i version 1.5, men jeg
har disse installeret:
Mnenhy
MessageID-finder
QuoteCollapse
Keyconfig
Forlderpane Tools
AboutConfig
jsLib (JavaScript-bibliotek som benyttes af andre udvidelser)
TagZilla

> Men du installerede vel 1.5 i en ny mappe? Hvordan gør man så for at
> beholde samme profil?

Den nye version benytter automatisk den eksisterende profil, også selvom
den installeres i en ny mappe. Husk, kun én Thunderbird kan bruge
profilen ad gangen, så sørg for at den gamle Thunderbird ikke kører, når
du starter den nye.

> Udvælges den tilfældigt? Hvordan/hvilket script bruger du til det?

TagZilla. Den kan automatisk indsætte en tilfældig signatur fra en fil
med mange signaturer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.