To VGA den ene via DVI til VGA adaptor
Fra : Aage Johansen

Dato : 16-01-06 09:08

Jeg har et irriterende problem, som driver mig til vanvid.
Jeg har to helt identiske HP 1702 (17" LCD).
Disse monitorer har "kun" VGA, ingen DVI.
Club Radeon 9250 grafikkort CGA-9256TVD

Monitorene viser hver for sig knivskarp grafik/tekst via den "rigtige" VGA
port på grafikkortet, men når de sættes på DVI porten via adaptor så får jeg
et sløret billede. Ikke voldsomt, men nok til at irretere når man på den
anden monitor kan se hvor skarpt det kan blive.

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet. Kan der fås graffikkort med 2xVGA
hvor dette problem ikke eksistere ?

--
Aage Johansen

Fra : Brian Lund

Dato : 17-01-06 02:26

> [...]
> et sløret billede. Ikke voldsomt, men nok til at irretere når man på den
> anden monitor kan se hvor skarpt det kan blive.

Er DVI porten sat til rammen på grafikkortet med et fladkabel?
Det er før set at det har været grunden til nedsat billedkvalitet!

> Hvad kan jeg gøre for at løse problemet. Kan der fås graffikkort med 2xVGA
> hvor dette problem ikke eksistere ?

Mit tidligere Sapphire 9500 Pro, og nuværende 9700 Pro har ingen problemer
af den slags.

Brian

Fra : Aage Johansen

Dato : 17-01-06 08:38

BL> Er DVI porten sat til rammen på grafikkortet med et fladkabel?
BL> Det er før set at det har været grunden til nedsat billedkvalitet!

Faktisk er det VGA porten der er sat til via et lille stykke fladkabel.
DVI porten er monteret direkte på print.

BL> Mit tidligere Sapphire 9500 Pro, og nuværende 9700 Pro har ingen
BL> problemer af den slags.

Ved lidt søgning på nettet kan jeg se at sådanne problemer ikke er ukendt,
men det kunne da være rart at vide hvike kort der med sikkerhed ikke har
disse problemer
Tak for dine bud.

--
Aage