Geforce4 MX420 bedste driver?
Fra : Tine Müller

Dato : 14-01-06 17:13

Er der en bestemt driver man skal benytte til dette kort eller virker den
seneste 81.98?

/Tine

Fra : FedeDorit

Dato : 15-01-06 08:58

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en bestemt driver man skal benytte til dette kort eller virker den
> seneste 81.98?
>
> /Tine

Den understøtter dit Geforce kort
"Product Support List Windows XP 32-bit - 81.98

GeForce2 MX
GeForce2 MX 100
GeForce2 MX 200
GeForce2 MX 400
GeForce3
GeForce3 Ti 200
GeForce3 Ti 500
GeForce4 MX 420 <-------
GeForce4 MX 440
GeForce4 MX 440-SE
GeForce4 MX 440 with AGP8X
GeForce4 MX440SE with AGP8X
GeForce4 MX 460"

Man kan dog *nogen* gange få bedre ydelse med en ældre.....

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html link til Windows XP/Windows
2000

Fra : Tine Müller

Dato : 15-01-06 18:26

"FedeDorit" <123@123.com> skrev
> [...]
> GeForce4 MX440SE with AGP8X
> GeForce4 MX 460"
>

> Man kan dog *nogen* gange få bedre ydelse med en ældre.....

Mange tak for dit svar. Grunden til at jeg spurgte er fordi at lige meget
hvilken driver jeg vælger så bliver skærmen sort og jeg er nødt til at
starte op i Fejlsikret tilstand og så deaktivere kortet og jeg kan
simpelthen ikke finde ud af hvad problemet er. Jeg har efterhånden haft
dette problem i over 2 år, så jeg har ikke kunnet bruge tv-out. Jeg leder
efter en årsag, men er af flere blevet opfordret til en nyformatering og
installering af XP Pro igen, men gruer for dette, da det er et KÆMPE arbejde
og håber stadigvæk at finde løsningen uden dette.

/Tine

Fra : FedeDorit

Dato : 16-01-06 15:27

> [...]
> arbejde
> og håber stadigvæk at finde løsningen uden dette.

Hvis du ikke har haft formateret i 2 år,så tror jeg du har en Danmarksrekord
;)
men så var det nok på tide,da der tilsyneladende er noget galt med Windows.
Det kunne jo osse være kortet der ikke fungerer korrekt.
Har du evt. prøvet et andet kort i maskinen?? eller dit eget kort i en
anden maskine for at se om fejlen følger med kortet???

Fra : Tine Müller

Dato : 16-01-06 15:55

"FedeDorit" <123@123.com> skrev
> [...]
> Har du evt. prøvet et andet kort i maskinen?? eller dit eget kort i en
> anden maskine for at se om fejlen følger med kortet???

Nej. Jeg har desværre ikke mulighed for at teste dette, men kortet må jo
virke på en eller anden måde, da det er heri at skærmstikket sidder. Så
noget må jo virke.

Jeg har ikke formateret siden jeg købte computeren, den 15. juli 2002, altså
3 1/2 år.

Jeg har oprettet dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/678213
Eksperten, fordi jeg vil lære at gøre det på den rigtige måde, så jeg har
tjeklisten til en anden gang, når noget går galt og jeg så ikke behøver at
vente 3-4 år.

/Tine

Fra : Tine Müller

Dato : 18-01-06 11:51

"FedeDorit" <123@123.com> skrev i
> Hvis du ikke har haft formateret i 2 år,så tror jeg du har en
Danmarksrekord > ;)
> men så var det nok på tide,da der tilsyneladende er noget galt med
Windows.

Ikke formateret siden computeren blev købt for 3 1/2 år siden. Hvor ofte
formaterer i andre da? Hvad regner man med er gennemsnittet?

/Tine

Fra : Anders Majland

Dato : 18-01-06 17:56

> Ikke formateret siden computeren blev købt for 3 1/2 år siden. Hvor ofte
> formaterer i andre da? Hvad regner man med er gennemsnittet?

Det kommer meget an på hvor meget man leger / piller - de felste
"entusiaster" prøver jo lige det ene og det andet hele tiden og så sander
windows til. Men hvis man installerer det man skal brug fra en start på en
ny maskine så holder den da fint i årevis. Dvs med alle de
sikkerhedsopdateringer der hele tiden kommer til XP så sander den jo nok til
alligevel .....

Fra : Tine Müller

Dato : 18-01-06 19:03

"FedeDorit" <123@123.com> skrev
> Har du evt. prøvet et andet kort i maskinen?? eller dit eget kort i en
> anden maskine for at se om fejlen følger med kortet???

Har lige fået tjekket kortet hos Zitech og det virkede perfekt, men det
virker jo også på en eller anden måde hos mig, for ellers ville jeg vel ikke
kunne arbejde/se skærmen. Så det må være noget med driverne. Måske en eller
anden konflikt, mente ekspedienten. Sagde at det ikke behøvede at hjælpe at
formatere computeren.

Er der nogen som har et forslag ud over at formatere harddisken?

Her er en masse oplysninger om min computer
http://www.tinemuller.dk/computer/

/Tine

Fra : Tine Müller

Dato : 18-01-06 20:02

I min søgen efter driverkonflikt, læste jeg på Eksperten om et program som
hedder "Nasty File Remover"og det har jeg så prøvet at køre på Nvidia og
fandt disse
http://www.tinemuller.dk/computer/nasty_file_remover_18.1.06.htm. Er der
nogen som kan se om disse kan slettes og om de eventuelt kan være årsagen
til mit problem?

/Tine

Fra : Tine Müller

Dato : 21-01-06 16:05

Jeg får denne fejlmeddelelse
http://www.tinemuller.dk/Computer/driverfejl.gif, når jeg prøver at
installere driveren, hvor den ikke får installeret færdig før den går i
sort. Er der nogen som ved, hvad dette betyder?

/Tine