GeForce 6150 (onboard) ydelse?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 13-01-06 19:49

Hej

Er der nogen der har et bud på hvordan et GeForce 6150 (onboard
grafikchip på fx Asus A8N-VM CSM) klarer sig i forhold til et ATI Radeon
8500 64MB (AGP)?

Jeg har læst lidt tests men har (meget naturligt) ikke kunne finde en
test hvor begge indgår. Jeg har dog kunnet finde 3DMark 2001 scores for
begge: ca 5000 for GeForce 6150 og ca 10000 for Radeon 8500 -
umiddelbart synes jeg det lyder som om et GeForce 6150 er temmeligt
håbløst til alt andet end minestryger, men de fleste tests skriver at
det godt kan gå an hvis man blot er lejlighedsvis gamer.... Jeg har i
øjeblikket et Radeon 8500 (P4 1.6@2.1, 512MB) og det kan da godt trække
de ældre spil i nogenlunde spilbare opløsninger (uden alt for mange
detaljer forstås), men det er da bestemt ikke noget at råbe hurra for -
så hvis et GeForce 6150 kun er halvt så hurtigt.....

Er der nogen der har erfaringer med GeForce'et i spil - hvordan kører
det?

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : JK

Dato : 14-01-06 16:54

On Fri, 13 Jan 2006 19:49:21 +0100, Jesper Rasmussen
<mejr@privacy.net> wrote:

> [...]
>så hvis et GeForce 6150 kun er halvt så hurtigt.....
>
>Er der nogen der har erfaringer med GeForce'et i spil - hvordan kører

Denne anmeldelse sammenligner onboard geforce6150 med geforce 6600GT
(er et billigt gamerkort til under 1500 kr):

http://www.ocworkbench.com/2006/gigabyte/GA-K8N51PVMT-9/g1.htm

http://www.ocworkbench.com/2006/gigabyte/GA-K8N51PVMT-9/b4.htm

http://www.ocworkbench.com/2006/gigabyte/GA-K8N51PVMT-9/b5.htm

Det fremgår meget tydeligt, at onboard performer med ca. 1/7 i 3DMarks
03 og 05, - de GPU-afhængige i højere grad end 3DMarks 2001se (der
mere kører på cpu).

Så det ER ikke noget at råbe hurra for med moderne spil.

En spillemaskine koster efterhånden 10000 kr:

http://www.jes-computer.de/product_info.php?pID=22706

(den er med geforce7800GTX)

mvh

John

Fra : Keldo

Dato : 15-01-06 18:05

> En spillemaskine koster efterhånden 10000 kr:
>
> http://www.jes-computer.de/product_info.php?pID=22706
>
> (den er med geforce7800GTX)
>
> mvh
>
> John

....der er kun 1024 Mb ram!?

Fra : JK

Dato : 16-01-06 14:07

On Sun, 15 Jan 2006 18:05:25 +0100, "Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote:

>...der er kun 1024 Mb ram!?

Ja, den kræsne køber kan vel bede om 1Gb mere

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-01-06 11:39

On Sat, 14 Jan 2006 16:54:00 +0100, JK wrote:

> [...]
> mere kører på cpu).
>
> Så det ER ikke noget at råbe hurra for med moderne spil.

Nej det er også den konklusion jeg er kommet til efter at have læst lidt
flere reviews - dog ser det ud til at ydelsen er ca på niveau med mit
aldrende Radeon 8500 så det kommer ikke til at koste mig noget på den
konto hvis jeg "opgraderer".