Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
pci til AGP eller pci-ex
Fra : René Keldorff

Dato : 11-01-06 20:06

finder der en converter der kan convertere fra mit pci slot til AGP
eller PCI express? Jeg er strandet med et board uden agp og pci-ex.

Fra : Hans

Dato : 11-01-06 21:08

René Keldorff (slet SMR7Y) wrote:
> finder der en converter der kan convertere fra mit pci slot til AGP
> eller PCI express? Jeg er strandet med et board uden agp og pci-ex.

Nej - Både AGP og PCI-e er en funktion i bundkortets chipsæt og bios.

Hans

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-01-06 17:59

Hans wrote:

> Nej - Både AGP og PCI-e er en funktion i bundkortets chipsæt og bios.

Der findes adaptere så du kan sætte et AGP kort på et PCI slot, og sågar
også AGP kort i et PCI-E slot.
Jeg ville ikke blive overrasket hvis der også fandtes pci->pcie.

Man mister naturligvis nogle af fordelene ved agp/pcie ved de løsninger, og
det var da heller aldrig noget jeg selv kunne drømme om at bruge. Men det
findes altså .

Fra : JK

Dato : 12-01-06 21:45

On 11 Jan 2006 19:05:48 GMT, René Keldorff <keldorff@SMR7Ymail.dk>
(slet SMR7Y) wrote:

>finder der en converter der kan convertere fra mit pci slot til AGP
>eller PCI express? Jeg er strandet med et board uden agp og pci-ex.

Man kan da få enkelte gamerkort til PCI stadigvæk !

ellers søg på www.ebay.co.uk

mvh

John