2xAGP vs. 4XAGP
Fra : HHH

Dato : 11-01-06 10:22

Hej,

Er der nogen derude der ved, om soklen til 2xAGP og 4xAGP er ens? Jeg skal
have udskiftet grafikkortet fra et GeForce 4 MX420 til et nyere. Men det er
et 2xAGP kort

og vi ville gerne opgradere hvis det er muligt UDEN at skifte bundkortet. Så
er det den samme sokkel - eller kan et 4xAGP kort passe i en 2xAGP sokkel?

Mvh
hh

Fra : FedeDorit

Dato : 11-01-06 16:23

"HHH" <hh.husen@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og vi ville gerne opgradere hvis det er muligt UDEN at skifte bundkortet.
> Så er det den samme sokkel - eller kan et 4xAGP kort passe i en 2xAGP

Det kan den højst sandsynligt MEN du må *ikke* sætte et AGPx4 kort i et
AGPx2 sokkel ,da spændingen er forskellig og du kan så brænde
grafikkort/bundkort af eller begge ting.
KUN hvis du er 200% sikker på at det kan køre både AGPx2 og AGPx4 kan du
bruge det.

Ellers er det et nyt bundkort.