Et godt AGP kort til 1000 kr
Fra : HHH

Dato : 10-01-06 15:52

Hej,

Min søn købte det forkerte kort til sin pc (et 6600GT men med en pci expres
port), men han har kun en 4xAGP, så vi leder efter et tilsvarende kort der
vil passe i hans pc. Og nej, vi gider ikke ofre et nyt bundkort!
Maskinen er en Dell, 2,8 Ghz P4 - ca. 2 - 3 år gammel.

Nogen forslag?

Mvh
hh

Fra : JK

Dato : 10-01-06 16:23

On Tue, 10 Jan 2006 15:51:46 +0100, "HHH" <hh.husen@it.dk> wrote:

> [...]
>vil passe i hans pc. Og nej, vi gider ikke ofre et nyt bundkort!
>Maskinen er en Dell, 2,8 Ghz P4 - ca. 2 - 3 år gammel.

Kan godt se problemet, at GF6600GT ikke findes som agp4x, men som
agp8x.

Jeg er imidlertid ikke helt sikker på, at et agp8x grafikkort ikke kan
køre. Det er et spørgsmål om kompatibel spænding.

Det er agp2x, der kræver 3.3 volt, agp 4x 1.5 volt, og agp 8x 0.8
volt. Men jeg mener, at agp8x kortene selv håndterer det, hvis de får
1.5 volt. Men 3.3 volt må de ikke få.

Men jeg er ikke helt sikker.
Der er lavet en del idiotsikring med grafikkortenes udformning,
således at de ikke kan gå i de forkerte sokler.

Måske kan nogle andre supplere med mere viden ?

Farligt er det, da der er potentiel risiko for at brænde grafikkort og
bundkort af.

mvh

John

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-06 21:28

> [...]
>
> Jeg er imidlertid ikke helt sikker på, at et agp8x grafikkort ikke kan
> køre. Det er et spørgsmål om kompatibel spænding.

Det burde køre uden problemer! - Jeg kan ikke garantere noget, men AGP 4x og
8x er kompatibel - Og du vil ikke kunne mærke nogen hastighedsforskel
alligevel!

> [...]
> Der er lavet en del idiotsikring med grafikkortenes udformning,
> således at de ikke kan gå i de forkerte sokler.

8x kort passer i en 4x sokkel, som sagt kan jeg ikke garantere at det
virker, men jeg er 95% sikker ;)

> Farligt er det, da der er potentiel risiko for at brænde grafikkort og
> bundkort af.

Jeg har aldrig hørt om dødt hardware pga. 8x vs. 4x AGP, men jeg har hørt om
at det ikke har virket, et par tilfælde...

Brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-01-06 09:55

Hej

JK wrote:
> [...]
>
> Jeg er imidlertid ikke helt sikker på, at et agp8x grafikkort ikke kan
> køre. Det er et spørgsmål om kompatibel spænding.

I princippet er det ikke noget problem, men det fungerer ikke altid. Jeg
brændte ikke noget af, men grafikken (6800GT) blev først stabil da jeg
skiftede mit x4 bundkort ud med et x8 bundkort.

mvh
Karsten

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-01-06 18:58

Det var jo et PCIE og ikke et AGP kort han havde fået købt........

Michael