Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Overkill? 6600GT + 2,4GHz P4
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 15:33

Hej..

Jeg har følgende PC:
P4 2,4 Socket 478
Soltek SL-85MIV-L
(http://www.ciao.co.uk/Productinformation/Soltek_SL_85MIV_L__5410086)
1GB Ram

Men ikke noget grafikkort endnu.
Jeg vil meget nødig til at opgradere CPU+MOBO+RAM, da jeg ikke har tænkt
mig at smide helt så mange penge efter den..

Jeg havde tænkt mig at smide følgende grafikkort i:
Et 6600GT AGP http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117741
som er AGPx8, men mit bundkort er kun AGPx4.

Er det fuldstændig overkill at smide sådan et grafikkort i sådan en
maskine? Og vil AGPx8 vs AGPx4 volde mig problemer ud over at det vil
køre lidt langsommere?

Mvh Jesper G

Fra : HHH

Dato : 10-01-06 15:41

Pudsigt, min søn har netop købt samme kort, godt nok stod der på pakken "PCI
Express or AGP", men kortet passer IKKE i hans grønne AGP port. Den er ca.
10cm lang, men kortet forlanger en væsentlig længere port at blive sat i. Så
pas på inden du køber om det vil passe i din maskine. Hans maskine er en 2-3
år gammel Dell på med en 2,8 P4.

Så vi leder nu efter et lidt ældre grafikkort der vil passe - nogen forslag?

Mvh
HH

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 15:48

HHH wrote:

> [...]
> år gammel Dell på med en 2,8 P4.
>
> Så vi leder nu efter et lidt ældre grafikkort der vil passe - nogen forslag?

Jeg fandt lige ud af at man faktisk kan få bundkort til P4 soc 478 med
PCI-e til faktisk ikke ret mange penge.. Jeg var bange for at jeg skulle
ud og skifte hele pakken (både CPU+MOBO+RAM).

Så nu er spørgsmålet om en 6600GT er overkill til en P4 2,4?

Mvh Jesper G

Fra : Esben

Dato : 10-01-06 19:28

> [...]
> ud og skifte hele pakken (både CPU+MOBO+RAM).
>
> Så nu er spørgsmålet om en 6600GT er overkill til en P4 2,4?

Nej, det kan du sagtens få glæde af og indtil videre kan det også fås til
AGP. Jeg har selv et 6800 på en P4 2,6/800 (opgr. fra Radeon 9000 -
forskellen er stor specielt i nye spil).

--
Esben

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-01-06 09:53

Hej

Jesper G wrote:
> Så nu er spørgsmålet om en 6600GT er overkill til en P4 2,4?

På ingen måde overhovedet. Et 6800Ultra, som vist nok er det hurtigste
AGP kort, ville ikke være overkill. Mit 6800GT (AGP) kort i en P4 2,8Ghz
yder bedre i spil/tests end min kammerats 6600GT (PCIe) i hans P4 3,4Ghz.

mvh Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 01:35

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> yder bedre i spil/tests end min kammerats 6600GT (PCIe) i hans P4 3,4Ghz.

ok.. tak for input :)

Fra : TGJ

Dato : 21-01-06 10:43

> [...]
> PCI-e til faktisk ikke ret mange penge.. Jeg var bange for at jeg skulle
> ud og skifte hele pakken (både CPU+MOBO+RAM).

Hvilket bundkort er det?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 12:25

TGJ wrote:
> "Jesper G" <super_gSnabelAesenetPrikdk> skrev i en meddelelse

> Hvilket bundkort er det?
>
> Thomas

Det gamle eller det man kan skifte ud til?

Det gamle er et:
Soltek SL-85MIV-L
http://www.ciao.co.uk/Productinformation/Soltek_SL_85MIV_L__5410086

Og mht det nye, så gik jeg ind på edbpriser og søgte på Soc 478, Pentium
4 og PCI-express.
Der kom ca 5 bundkort frem af søgningen.
http://makeashorterlink.com/?L2DA6318C

-Jesper